Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Hvis du leser bare litt mer av den artikkelen så står det også at Edouard Bernstein er “sosialdemokratiets grunnlegger”. Og i artikkelen om Bernstein fremgår det klart nok at sosialdemokrati er en “reformistisk” metode for å skape et sosialistisk samfunn. Bernstein mente at Marx påstand om at et sosialistisk samfunn kun var mulig med revolusjonære midler ikke var riktig. istedet foreslo han altså at man skulle benytte seg av det demokratiske systemet og gå inn for “reformer” som sakte, men sikkert ville føre samfunnet i sosialistisk retning. Denne metoden er det også Ap her i Norge har benyttet seg av siden begynnelsen av 1930-tallet. Også av artikkelen om Aps “Landsfader” Gerhardsen står det til og med hos regjeringen.no at han kun så på det parlamentariske demokratiet som et middel som kunne benyttes for å skape et sosialistisk samfunn.

Et av de senere eksemplene på slike “reformer” ment å drive samfunnet i sosialistisk retning er “Reform 94” hvor samtlige elever fra ungdomsskolen ble plassert i samlede klasser. Tilsvarende “reform” representerte også “ungdomsskolen” fra begynnelsen av 1960-tallet og den såkalte “Mønsterplanen” fra 1974 hvor det gamle gymnaset ble fjernet og man istedet fikk den “videregående” skolen hvor alle måtte gå ett år “almennfaglig” linje. Det finnes selvsagt også en rekke andre mindre “reformer” som Ap har benyttet seg av gjennom alle disse årene. På det internasjonale planet har det handlet om å underlegge Norge diverse “konvensjoner” for så langt mulig styrke mulighetene for et globalt sosialistiske system. Les artikkelen om Bernstein.

Sykt!

2 Likes
3 Likes

Greit at de skyldige får kjenne på konsekvensene av grenseløs innvandring

8 Likes

Jeg har begrenset med sympati her merker jeg.

8 Likes

https://www.nettavisen.no/nyheter/afrikanske-migranter-sier-de-ville-reist-til-europa-selv-om-de-visste-om-farene/3423865753.html

Og nå vet vi hvorfor de egentlig migrerer over Middelhavet. I følge de selv da.

6 Likes

Dette har jo vært kjent lenge. Men hyggelig at “vanlig” presse begynner å skrive om at dette er ren økonomisk migrasjon.

8 Likes

Du få rykke ut å fortelle at det ikke er noen problemer i Oslo, Martins;)

6 Likes

Har selv aldri opplevd vold i Oslo. Bare å holde seg på de “riktig” stedene.

Mer guttestreker i trygge Oslo.

2 Likes

Skyting er nærmest blitt dagligdags i Oslo sentrum. Og dette er helt trygt i følge enkelte… jada…

4 Likes

Smart mann, likte argumentet om at du egentlig er ateist om du tror på èn religion :slight_smile:

Terror? Junkier bruker vel ikke skuddsikker vest

Opplagt terrorforsøk.

Og er nok ikke noen nordmann denne gang. Så da blir det å skylde på psykiatri.

2 Likes

Hvordan vet du det?

Jeg skriver “er nok” dvs. at det er noe jeg tror.

På samme måte som jeg var rimelig sikker på at det ikke var en svenske som kjørte ned en haug mennesker i Stockholm for et par år siden.

Edit: Ser ut som det kan være noe rusrelaterte greier. Da virker det heldigvis som om jeg tok feil ang. terror.

Mest utfyllende artikkelen så langt. Merkelig å havne på taket med dama i bilen og så stikke av med ambulansen med en svær bag og ikeapose mes dama løper. Noe sted som har blitt ranet eller noe sånt?

Edit: Politiet søker etter en navngitt kvinne med følgende beskrivelse: Lys i huden, 165 cm, litt krøllete brunt hår, iført sort jakke, ser ruset ut.

Ranet den lokale dopgrossisten kanskje :sweat_smile:

Veldig viktig å antyde at det er et terrorangrep av noen mørkhudede først selvfølgelig.

Ja, en bevæpnet mann som kaprer en ambulanse og kjører ned flere fotgjengere, inkl. en barnevogn - og blir stanset av antiterror-politiet. Hvordan kunne noen tro at det var et terrorforsøk :roll_eyes:

2 Likes

Er jo når det er nordmenn det skyldes på psykiatri - forøvrig ikke noe feil i det, mange av disse menneskene er jo alvorlig sinnsforstyrrede og hjernevaskede individer.