Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Nuvel, er vel heller motsatt.

1 Like

Ja, det virket jo helt klart som et nøye planlagt terrorangrep… :roll_eyes:

Å kjøre ned fotgjengere i høy hastighet har vært den vanligste terrorformen i de siste årene.

2 Likes

Nå var det jo ikke det jeg svarte på da.

Vet ikke hva du svarte på jeg, Captain Hindsight.

Da de første opplysningene kom virket det som et opplagt terrorforsøk.

3 Likes

I det jeg leste skuddsikker vest så tenkte jeg terror, ikke ruset junkie.

3 Likes

Det er ikke korrekt. Breivik var ved sine fulle fem. Han russeren som stakk ned 2 personer på en kiwi mens han ropte alah akbar ble derimot stemplet som en psykriatisk tilfelle

4 Likes

Breivik hadde planlagt et avansert angrep i lang tid, russern hadde kjøpt en kniv på nabobutikken og stukket første personen han så.

Tror ingen ble overrasket over at du tenkte terror først.

1 Like

Fordi?

Jeg tenkte ikke terror før jeg leste om skuddsikker vest.

2 Likes

Hvor lenge skal man planlegge noe før det kan kalles terror synes du? Det holder ikke å bare bestemme seg for at nå skal man slå til?

1 Like

Hvis det som @aeee skriver stemmer om russeren så er det vel ganske åpenbart hvorfor dette ble stemplet som psykiatri mens Breivik ikke ble det. Han andre duden i Bærum (moskeangrepet) hadde jo også planlagt det over en viss tid. Er stor forskjell på å klikke og drepe noen fordi man er pyskotisk og gå til anskaffelse av våpen og planlegge et angrep (kan være psykotisk i begge tilfeller selvfølgelig men mest åpenbart at man er det i førstnevnte tilfelle).

Han i bærum har nok planlagt minimalt, sansynligvis også grunnen til at han feilet. Blir veldig overrasket om han ikke får en psyk dom.

Folk som er psykisk syke klarer normalt ikke planlegge ting over lang tid

1 Like

Russeren på Kiwi innrømmet selv at det var et planlagt terrorforsøk mot kristne, og at han selv var troende muslim…

Det var etter samtale med sin advokat at han kom fram til at han var psykotisk. Og at han faktisk ikke var religiøs. Sikkert helt tilfeldig det.

2 Likes

Er alle terrorangrep nøye planlagt?

1 Like

Nei, men hvis det planlagt over lang tid er det ikke en psykotisk episode.

edit: Det var for øvrig mye snakk om psykiatri i Breivik saken, og han ble vel utredet av rettspsykiatere flere ganger.

Men du kom med det som kommentar til at jeg mistenkte terror, ref skuddsikker vest.

Hvis du leser om at en bevæpnet mann med skuddsikker vest kaprer en ambulanse og kjører ned folk, er det mest nærliggende å tenke terror eller psykiatri?

1 Like

Så Breivik som drepte 76 mennesker er frisk?

Nei, det var svar da du limte inn knivstikker artikkelen.

Jeg limte den inn som et svar på dette innlegget:

Og i det tilfellet var det stikk motsatt av hva Nocturne påsto.

1 Like

« 16:24

Høyreekstremt miljø

Politiet er kjent med at de to som er pågrepet er en del av et høyreekstremt miljø. Ble pågrepet med hagle og maskinpistol.»