Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Han virker oppegående nok ifht. det jeg har lest om saken, han ble nok hjernevasket av diverse ekkokammere online. Kan ikke se hvorfor han skal være så mye “sykere” enn Breivik. Uansett, jeg tenker det er noe galt med deg hvis du utfører terrorangrep, uavhengig av ideologisk standpunkt. “Flaks” for innvandrerne og spesielt muslimer at det (igjen?) var etniske norske som stod bak dagens sak :roll_eyes:

Nå ser det ut som det var større mengder narko er funnet, så da virker det som det er en narkotransport som. Har gått feil.

3 Likes

Kan likegodt være de rusa seg og psyka seg opp for å utføre et angrep? Ut fra det VG skriver virker det definitivt som det var rus i bildet…

Garantert rusa, men utføre et angrep med store mengder nark i bilen?

Virker som en nark transport, så kræsja han og så en politibil. Shitshow follows

3 Likes

Sosialist-effekten begynner å gjøre seg gjeldende i Oslo.

https://www.nettavisen.no/okonomi/oslos-gjeld-eksploderer-dette-kan-bli-farlig/3423851811.html

3 Likes

Er nok ikke folk som ville rømme Brexit dette. Nok en tragisk konsekvens av migrasjonen som pågår for tiden.

24

2 Likes

Alle som jobber med Containere har det der som største frykt, å åpne en container å bare kjenne stanken av død.

Det verste er jo at de som ihugga brenner for “alle skal inn” er de som er skyld i dette. Uansett, tragisk opplegg.

4 Likes

Siden saken ble heftig diskutert.

1 Like

Men det var jo veldig viktig for enkelte her inne å antyde at det var terror fra en muslim før noe av dette var kjent. Kanskje på tide å slå litt ned på denne typen oppgulp i denne tråden?

1 Like

“oppgulp” i tråden blir slått ned på.

Terror ved bruk av kjøretøy har dessverre vært et varkemerke for IS sympatisører. Faktisk for de som leser den engelske utgaven av IS sitt propagandamagasin ( som er latterlig bra gjennomført) vet at dette er en av hovedmåten IS oppfordrer sine sympatisører til å drive terror på. Fordi det er vanskelig å stoppe og potensielt kan gi stort skadeomfang.

Så det er faktisk enkelt og lett å trekke konklusjon at når noen med vilje har kjørt på flere personer at det kan være islamsk terror.

4 Likes

Jeg tenker dere får ta evt personkonflikt på bakrommet. Helt riktik ble det diskutert av flere om dette kunne være islamsk terror, og jeg synes jeg i posten over har forklart hvorfor det er helt ok at det ble diskutert.

Ryddet litt i noen poster.

2 Likes

Du slettet mitt innlegg som påpekte spekuleringen, men ikke spekuleringen. Thumbs up!!

Jeg lot orginalposten din stå, flere brukere spekulerte om dette var islamsk terror. Noen mente dette var Nynazist terror.

Jeg slettet den posten der du trakk frem en enkeltbruker. Siden jeg allerede har gitt en god dekkende forklaring er det ikke et poeng å henge ut enkeltbrukere. Den debatten får dere to heller ta på tomanshånd.

Du mener “diskusjonen”?

Mener du at man ikke skal kunne diskutere en pågående situasjon?

Kanskje konklusjonen på diskusjonen bør være at man ikke skal hoppe til konklusjoner og mistenke folk før man har fakta på bordet? Er ikke første gangen folk har tatt feil… :upside_down_face:

I timene før vi visste hvem som sto bak, ble en rekke Oslo-borgere med utenlandsk utseende utsatt for hets, sjikanering og mistenksomhet av sine medborgere. Frykten tok overhånd og vi begynte å skule på hverandre, naboer ble redde hverandre og mange unge norske gutter med innvandrerbakgrunn ble sett på som terrorister.

Tja, vet ikke helt om slike anekdoter skal tas som 100 % sannhet.

Men ikke noe rart at man spekulerer og kommer med teorier om en pågående situasjon.

Media antydet jo temmelig sterkt at det var et terrorangrep i tillegg.

3 Likes

Poenget er like relevant selv om saken er gammel, nemlig at spekulasjon fyrer opp under en allerede eksisterende fremmedfrykt som i høyeste grad er synlig i denne tråden. Spekulasjoner fører ingenting godt med seg - hvis du vil ha et nyere eksempel så er kanskje denne bedre:

1 Like

Volden i Oslo fortsetter

image

1 Like

Er trist utvikling men det er en negativ spiral hele greia. Forskjellene i velstand øker, og det er nok enda mer merkbart i hovedstaden enn på “landet”. Ungdommer prøver å leve opp til et ideal de ser på instagram men innser realiteten er mye gråere enn som så. Så finner de innpass hos en gruppe - uavhengig av ideologi, hvor de føler en viss tilhørighet, og føler de blir sett. De opplever seg plutselig som relevante - men til hvilken pris?

Og hvorfor gjør den det da?

Skal hjelpe deg litt: