Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Ja, hvis den nye befolkningen helt plutselig på magisk vis finner ut at de skal bli produktive vestlige borgere, og assimilere seg fullt og helt til den svenske kulturen så kan det bli positivt.

Dessverre er dette omtrent like sannsynlig som at … (sliter med å finne noe som er like lite sannsynlig)

1 Like

Funcom blir ett stabilt selskap uten store kurssvingninger?

Må man kjenne innvandrere for å lese statistikk fra SSB? Mine holdninger til innvandring er basert på fakta, ikke hvem jeg kjenner og ikke kjenner. Det betyr ikke at jeg hater alle innvandrere, men vi må gjøre noe for å snu den negative utviklingen.

Ja, godt sagt, det er et paradoks!

Helt klart! En viktig jobb å få til bedre integrasjon og høyere deltagelse i arbeidslivet, men det krever jo at alle vurderes ut i fra sine kvalifikasjoner

1 Like

Det forutsetter at man faktisk ønsker å la seg integrere og delta i arbeidslivet.
Problemet er ikke de som integreres.
Problemet er de som ikke ønsker å la seg integrere.

Det er min påstand at hvis man selv ønsker er det norske samfunnet fryktelig godt lagt til rette for en vellykket inkludering. Jeg kjenner MANGE invandrere, har jobbet med mange, og de sier det samme; hvis man ønsker å bli integrert er det ingen ting som stopper det. Ikke en dritt.

1 Like

Feilaktigheten ved å trekke paralleller (det skjer der, da må det skje her) og generalisere (jeg hørte om en fyr som voldtok ei jente, ergo alle menn er potensielle voldtektsforbytere), skal heller ikke undervurderes i en debatt som denne. Ser mye av det i debatter som er polariserende. Problemet med å trekke konklusjoner basert på egen erfaring er at de som oftest ikke stemmer sett fra et makroperspektiv. En enslig svale gjør ingen sommer som det heter :slight_smile:

1 Like

Det er jo gjort en del forskning som viser at det er mye større sjanse for å komme på intervju med norsk navn f.eks. Disse barrierene er ikke hele forklaringen, men må se på begge sider for å bedre situasjonen.

Ja, noen opplever nok å ikke komme på intervju fordi de har et merkelig navn. Det er ikke bra!
Men, noen avvises fordi de er tykke, noen fordi de har stygge tenner, lukter vondt, har lav kompetanse, feil kompetanse…ja det finnes tusen grunner.

Jobb er en del av integreringen.
Som sagt:
Jeg kjenner MANGE invandrere, har jobbet med mange, og de sier det samme; hvis man ønsker å bli integrert er det ingen ting som stopper det. Ikke en dritt.

1 Like

Hoooooooly shiiiiiiiiiet! Nå begynner det boys!

4 Likes

Edit:
Funket vist ikke å legge inn filmen her. Må klikke på linken.

Spol til 2:14 for å se den nyeste uttalelsen!
Tror den kom en stund før desse nyhetene her, men han fikk vel beskjeden tidligere regner jeg med.
Veldig spennendes!

blob:https://www.washingtonpost.com/8f4324d9-fbc3-445c-9df6-c8cd6d58e9e0

1 Like
1 Like

Slikt blir det når PK muterer fra en «en koselig varm tanke» til et renspikka virus…

3 Likes

Hei hei hei hei hei HEI HEI, vent nå litt…

Per nu så ser stillingen slik ut

La oss si at fordeling etter siste fylkesårsmøte tirsdag 30. oktober ser slik ut:

Blå: 96 delegater, av disse er det 14 som egentlig ikke ønsker å gå inn i regjering (lyseblå i figuren over).

Rød: 94 delegater, av disse er det 10 som egentlig ikke ønsker å gå inn i regjering (lyserød i figuren over).

96 vinner mot 94. Blått har her flest delegater og vil stemme for å gå inn i regjering med Erna.

MEN, hvis KRF’s landsmøte 2. november velger å vedta Grøvan sitt forslag (et alternativ der man forblir i dagens posisjon, går ikke inn i regjering) så vil resultatet bli slik:

Grøvan: 24 delegater (10 røde og 14 blå)
Blå regjering: 82 delegater
Rød regjering: 84 delegater

Da vinner plutselig rød side, selv om blå egentlig har flest delegater

2 Likes

Skal ikke se bort i fra at “vil være i opposisjon” slår seg sammen med “rød tapende side” og konklusjonen blir “hva nå?”

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? De 14 blå som ikke ønsker å gå i regjering vil ikke slå seg sammen med de røde.

Du tror ikke de som helst vil inn i rød regjering, hvis de ser at de ikke vinner, vil stemme for “la oss være i opposisjon da, i stedet for å gå inn i blå regjering” ?

Jeg tenker at hvis det ender opp med at alle skal stemme samtidig, så vil det være knallhardt press på delegatene for å droppe ett av alternativene som man ser ikke vil vinne.

1 Like

Jeg har tenkt tanken, men jeg tror ikke de kan gjøre det. Da bryter de helt med fylkeslagene. Men det er vel ikke umulig.

Tilbake til mitt eksempel:
De røde vil jo se at de kommer til å tape FØR landsmøtet. Da kommer de til å drive hard lobbyvirksomhet for å prøve å banke igjennom forslaget til Grøvan og på den måten sikre rød seier.
Men det kan godt hende jeg har missforstått hele greia. Jeg aner ikke hvem som har makt til å avslå/vedta alternativet til Grøvan. Vet du?

1 Like

De har nok makten selv på landsmøtet.

1 Like

Herregud for et latterlig sirkus. Nå skjønner jeg hvorfor du skrev det du skrev i ditt første innlegg!

Ettersom vinneren er kåret hele to dager før selve årsmøtet starter så risikerer man altså at tapersiden (sammen med de på vinnersiden som ikke ønsker å gå i regjering) kan sabotere hele greia.

1 Like