Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

De vil vel bare ha litt gratisreklame.

1 Like

Jeg må si jeg støtter Sats i dette. Jeg sluttet å trene hos de for en 4-5 år siden, da jeg fikk litt nok at “trynefaktoren” der. Jeg synes det er fint at de tar et standpunkt. De hadde jo disse retningslinjene da jeg trente der i 18-20 års alderen, men de har forsvunnet litt med tiden. Skulle likt å sett bloggerne og influencernes reaksjon dersom de tok den litt i motsatt retning og tillot nudister å trene for eksempel. Ingen undertrykking av kvinnekroppen da :smirk:

3 Likes

Ja, det har jo vært forbudt for menn å trene i singlet lenge. At damene nå også må dekke seg til er mer “rettferdig” ifht. likestilling og alt det der. Det eneste jeg ikke liker med det er at noen i utgangspunktet skal bestemme hvordan man skal gå kledd, uavhengig av kjønn. Og så blir det litt mindre distraksjon når man trener… Ehm… Utover det har de fleste “klubber” en dress code, slik sett er det helt innafor :sweat_smile:

Andreas (13) ble prylt med balltre etter guttestreker

Hevn er viktig i ulike kulturer, og disse kulturene har med seg dette, sier Ragnhild Bjørnebekk, forsker ved Politihøgskolen.

1 Like

Javel, da bør de få smake sin egen medisin i form av hevn fra storsamfunnet!

4 Likes

Gjorde det samme selv når jeg var ung. Husker en gang jeg og noen kompiser fikk en fyr etter oss. Vi fant et hus hvor lyset var på i 2. etg. Vi gjemte oss i noen busker og hadde en laserpeker. Vi så at han fyren som bodde der spilte musikk og sang og danset (alene).

Vi plaget ham en stund med laser, tror han fikk litt noia siden han skrudde av musikken og så lyset. Det var helt mørkt og stille. Plutselig gikk ytterdøren opp og han kom ut etter oss. Vi la på sprang og sprang i godt fem minutter før vi kom oss unna. Vet ikke hva han ville gjort om han fikk tak i oss, husker han var svært aggressiv og ropte, skrek og bannet :crazy_face:

Med 100 % sikkerhet ville han ikke gjort noen ting. Alle norske barn har gjort akkurat det samme og opplevd akkurat det samme. Det verste jeg noensinne har hørt om fra min egen oppvekst var en som ble tatt hardt i armen og ristet litt i forbindelse med epleslang. Og det var etter at historien hadde gått diverse runder i vennegjengen og garantert blitt mer overdrevet for hver gang.

Men nå er vi jo blitt beriket av andre kulturer så nå blir det andre boller.

5 Likes

https://www.nettavisen.no/livsstil/kvinners-frihet-til-a-kle-seg-som-de-vil-er-det-liten-grunn-til-a-klage-pa/3423869611.html

Å be en mann som er normalt utstyrt om å «ikke legge merke til» kvinnelig attraksjon er å be om for mye. Men å be ham om å holde kjeft om det, og å holde blikket unna, er helt på sin plass.

Likevel har jeg lyst til å si: Om du som er ung og vakker kan ta bittelitt hensyn til oss som forlengst er gått ut på dato ved å gå med klær som følger de vedtatte normene til treningsstudioene, så lover jeg å spare deg for synet av valker, flesk og gammelmannshud.

:joy::joy::joy:

Til å ha så stor tro på etnisk norske synes jeg det er rart at du ikke leser deg opp på hvordan barn blir behandlet av sine egne i norske familier. Blant annet oppgir 20% av alle norske kvinner at de har blitt utsatt for seksuelle overgrep i barndommen.

Nordmenn som du setter så høyt her, ved å være 100% sikker på at en nordmann ikke ville utsatt et norsk barn for noe, er også helt forferdelige mot våre barn. Fint at du var heldig og ikke opplevde dette, men snakker du ordentlig om hvordan det var i oppveksten med dine venner skal du ikke snakke med mange før det kommer ganske groteske historier, om de ønsker å fortelle om det da. Ja, det er noe verre i innvandrerfamilier fra noen spesifikke land, men vi er ikke mye bedre og vår gruppe er mye større og har hatt bedre mye bedre utgangspunkt i snitt for å starte familieliv enn f.eks. innvandrerfamilier fra krigsområder. Veldig gode til å opprettholde fasader er vi da, heldigvis skyter statistikken tvers igjennom det vi skjuler for hverandre.

https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Oppvekst/Vold_og_overgrep_mot_barn/ https://bufdir.no/vold/Vold_og_overgrep_mot_barn_og_unge/Vold_mot_barn/

4 Likes

Huff, kan vi snakke om noe kjekkere? Hva syns dere om Acer?

https://bufdir.no/vold/Vold_og_overgrep_mot_barn_og_unge/Vold_mot_barn/

For noe tøv. Statistikken du viser til sier naturligvis ikke noe om at det er etnisk norske. Det står svart på hvitt at det er “personer som bor i Norge” - som da inkluderer både nordmenn, innvandrere og flyktninger/asylsøkere. Hvem som trekker snittet opp sier statistikken ikke noe om.

For øvrig er argumentasjonen du kommer med den mest patetiske som finnes. Når man peker på at innvandrere er utrolig overrepresentert på type ran, voldtekt og grov vold så kommer folk som deg og sier “men hurr durr det finnes nordmenn som gjør slikt også da”. Hva er det egentlig du prøver å få sagt med noe slikt?

Hvorfor prøver du å forsvare voksne innvandrere som banker opp unger med balltre?

6 Likes

Tviler på at han forsvarer noen. Nå har det jo vært innvandrere i Norge i 30+ år, og jeg har ikke hørt om unger/ungdommer på epleslang som får armer eller ben brekt av sinte innvandrere.
Kanskje kommer det når de får hager med epletrær eller flytter ut av blokkene,hvem vet.

Forsvarer ikke voksne innvandrere som banker opp unger med balltre.

Motsvarer din framstilling av nordmenn som så veldig mye bedre. Det er vi ikke.

Om du graver litt videre enn forsiden i linkene mine finner du statistikk for tiltak basert på lands-tilhørighet fordelt på barn med ingen innvandrerforeldre, barn med en innvandrerforelder, barn med to og barn som er innvandrere selv. Som sagt, etterspør at du leser like mye av det negative om nordmenn som du gjør om innvandrere for å holde debatten realitetsorientert.

Her har du det jeg viser til:

1 Like

Det heter whataboutsism, en type avledningsmanøver som er @Martins kjennetegn når han diskuterer politikk.

4 Likes

Selv takk, men praten om hendelsen var ferdig for over en time siden da jeg kommenterte Pablo sin opplevelse av hvordan det er i Norge for barn som bedriver rampestreker.

Poenget er at det føyer seg i rekken av grove voldshendelser mot barn som vi tidligere ikke har sett i Norge. Ran av barn og unge er velkjent fenomen i Oslo, og nå har vi denne saken hvor 12-13 åringer blir slått helseløs av en innvandrerfamilie for det de leker ring på spring.

4 Likes

Det stod ikke noe om opprinnelse i artikkelen jeg leste men det stod kanskje et annet sted? Og hele familien var vel ikke med på det, var en mann i 20-årene mener jeg jeg leste.

“– Jeg og kameraten min syklet alt vi kunne opp bakken og inn i skolegården. Der stoppet vi for å vente på de andre. Så kom det en bil med noen menn i, og en mann kom ut med et balltre, forteller Andreas.”

“– Like etter at han hadde slått meg, kom det to menn til. En holdt meg fast med armen rundt halsen min. De sa stygge ting om moren min og at de skulle ta henne når de var ferdige med oss, sier gutten.”

Det står ikke eksplisitt at det er innvandrere nei, men når politiet snakker om kulturforskjeller og hevnkultur så er det faktisk lov å legge sammen 2+2.

3 Likes

Samer altså.

2 Likes

Der har vi det.

1 Like