Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Aldri sett en president før som har levert det han har lovet velgerne så til de grader som Trump. Og det med all verdens massemedia med en konstant og ufravikelig negativ vinkling på absolutt alt han sier og gjør.

3 Likes

Nei det vet jeg ikke

Jeg har hatt sympati med Trump helt siden jeg så hvordan massemedia behandlet han. At han har klart det han han klart…man må begynne å lure på hva han kunne utrettet dersom alle spilte på lag med han.

1 Like

Trump er gal nok til å gjøre ting andre ikke tørr. Bare synd at prisen USA betaler er mer splitelse. Dog klarer han å kue Kina er det kanskje nesten verdt det.

Men han har invitert demokratene og sagt at dersom de gir han de 10 demokratiske stemmene han trenger hver gang han vil ha noe gjennom så får de saker de vil ha gjennom også. Han har invitert dem åpent flere ganger nå nylig. Dersom de går med på det så løser de saker som helsereform og demokratiske saker også sammen. Så hvis det blir mer splittelse nå. Så er det på dem. Ikke på Trump.

1 Like

Ser ut som møtet er uder G20 i Argentina og lørdag er vist dagen for Trump VS XI.

Edit : G20 er fra Nov. 30 to Dec. 1. så det blir lørdag om halvannen uke.

1 Like

1000kr mer i barnetrygd. Good shit!.

Rettelse. i året. lolz.

Statskanalen skriver at den momsfrie grensen på 350 kroner for netthandel skal fjernes, men først fra 1. januar 2020. Det skal også være enighet om at barnetrygden økes med rundt 1000 kroner i året, uavhengig av inntekt.
Dette skal, ifølge NRK, finansieres av en skatteøkning for alle som tjener over 950 000 kroner.

Fornuftige ting i min bok. Synd momsfri grensa forsvinner, men den utnyttes så grovt at det er like greit.

1 Like

Økt bistandsbudsjett.
Økt engangsutbetaling ved fødsel.
Økt barnetrygd.
Ikke vanskelig og se hvem krf prioriterer.

2 flasker vin for en kartong sigaretter i taxfree blir borte.
Bedre og røyke.

Som FRP medlem mener jeg at grensen snart er nådd og at det kanskje er på tide og gå ut av regjeringen.

Itilegg i eventuelle regjeringsforhandlinger vil mørkemennene i krf ha innstramminger i bioteknologi lovgivningen og for ikke og snakke om abort da.

Har selv opplevd konsekvenser av biotech lovgivning da min far var med på et forskningsprosjekt om høyt kollesterol på Ullevål hvor prøvene måtte sendes til Kina.

På tide og gå ut av regjeringen og satse mot neste valg begynner jeg og tro.

På den annen side er det jo bedre og gi mørkemennene i krf litt for og unngå at jonas og co kommer i regjering.

2 Likes

Trump, nough said

Se hvor flott dattera mi er! Ville vel de fleste sagt. Men ingen vits i å fremstille han som pedofil for det.

1 Like

Du synes ikke den var på kanten?

Nei, ikke hvis man har et slikt språk og sier det med glimt i øyet. Det er jo ikke noe jeg ville sagt, men jeg tror vi må bli vant med at Trump ikke snakker så bokstavlig. Hver gang jeg hører hele de 2 timer lange pressekonferansene hans syns jeg han sier mye fornuftig og snakker i store ord. Så tar media den ene uttalelsen og presenterer det hele ute av sammenheng.

4 Likes

Typisk media.
De har sin egen agenda og den er stort sett venstrevridd.

Ja,Trump skriver noen ganger dumme ting på Twitter.
Men er stort sett enig med han.

Se bare på muren han vil ha mot sør.
Et passivt tiltak for og hindre økonomiske flyktninger.

Trump gjør det hans skal gjøre som USA sin president.
Tjene sitt eget folk.

Hadde enda politikere i europa gjort det samme.

Når han snakker sånn om Ivana tror jeg det er bare fordi har en trang til å skryte(dvs selge) alt om seg selv. Og vil også fremsnakke hennes merkevare/verdi. Så han skryter jo egentlig av seg selv, men også hjelper han henne ved å få befolkningen til å se på henne som attraktiv.

3 Likes

Hvis jeg var journalist og hørte hele pressekonferansen så hadde jeg hatt valget om følgende overskrifter etterpå:

  • “Trump inviterer demokratene til samarbeid”
  • “Trump maner til samhold”
  • “Trump forslår Pelosi som speaker of the house”
  • “Trump roser Nancy Pelosi og sier de har et godt forhold privat”
  • Trump lover demokratene seier i viktige demokratiske saker hvis de godtar utstrakt hånd fra Trump".

I stedet så blir det skrevet 100 artikler om CNN og den ufordragelige journalisten Acosta. Null interesse fra media å snakke om noe av det som pressekonferansen handlet om. Dette var også den første pressekonferansen som Trump avholdt på lenge. Nettopp fordi han ikke har sett seg tjent med det. Når han nå denne gangen åpnet for pressekonferanser igjen så ignorerer all massemedia hele innholdet og spyr ut CNN overskrifter.

Tragisk! Enda mer tragisk at folk ikke ser det her foregå. Hvor mange er det som ser hele slike pressekonferanser live selv?

8 Likes

Pleier og se disse pressekonferanse live.
Merkelig hvordan det blir vridd i ettertid.

Se bare her i norge hva som blir kryssklippet særlig på TV2 og av Fredrik G og Pål T.
De som ikke ser hele PK som jo er flesteparten får et helt feil inntrykk.

Ett eksempel er jo kommentarer han kom med når han besøkte det brannherjede California.
Da ble det latterliggjort at de skulle gjøre som i finland og rake.
Det han sa var at de skulle ha skogsrydding og rake.
Med andre ord så vil han ha aktiv skogsdrift og skogsrydding for og unngå urskog og mye dødt trevirke.

1 Like

Hmmmm…
Lurer på hvem som får flest barn.

Har selv vært pro Trump hele veien og han er den eneste nytenkende presidenten på over 100 år. Han er den som faktisk tør å stire up litt shit for å faktisk få has på rein skjær idioti. Han er i motsetning til sine forgjengere uforutsigbar og det er en kjempefordel for lobbyistene og de som jobber i bakgrunnen.

Jeg som Frp velger og småbarnsforelder synes faktisk noe av det KrF har fått igjennom er bra. Det absolutt beste hadde vært en ren Høyre. Frp regjering hvor høyre er størst og kan temme noen av de ville tingene som kommer fra Frp.

Krf har stått på for minstepensjonister men er litt skeptisk til barnetrygd og engangsstønad ved fødsel.
Med unntak av tvillinger,trillinger osv så mener jeg at støtten per barn kanskje burde gå noe ned på barn nummer fem,seks osv.

Man bør jo tross alt planlegge for egen økonomi om man får så mange barn.

4 Likes

I 1980 var vi 4,079 millioner mennesker her i landet.

Da hadde vi en fødselsrate per kvinne på 1,72, altså egentlig negativ befolkningsvekst på sikt.

I 2018 er vi 5,258 millioner. Og en fødselsrate på 1,72…

Fødselsraten har vært minimum 1,68 og maksimum 1,98 i årene mellom 1980 og 2018., men typisk på ca 1,80

Dermed tror jeg at vi kan tolke det slik at det meste av befolkningsøkning i årene mellom har vært innvandring. Og da er barn født i Norge av innvandrerforeldre med på å holde fødselsraten kunstig høy.

https://www.google.no/search?q=fødselsrate+norge&ie=&oe=
https://www.google.no/search?safe=off&q=norge+befolkning&stick=H4sIAAAAAAAAAOPgUeLQz9U3ME0yKdfSyk620s_JT04syczP0y8uAdLFJZnJiTnxRanpQCGrgvyC0hywLABQ4iHmOAAAAA&sa=X&ved=2ahUKEwjyn9LkkOTeAhUwpIsKHWgiBYsQtx8wEnoECAoQGg

Jeg har ikke noe imot innvandrere som oppfører seg, men jeg liker ikke denne utviklingen. Våre barn kommer til å på sikt bli en minoritet i eget land.

5 Likes