Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det var Frankrike som initierte krigen og foreslo aksjonen i FN.

Hadde kort og greit å gjøre med handel og economics å gjøre mener jeg. Gaddafi begynte å snakke om å handle olje i annen valuta enn USD blant annet.

1 Like

Beginning with Africa, Hillary defended the 1998 cruise missile strike on the El Shifa pharmaceutical plant in the Sudanese capital of Khartoum, destroying the largest producer of cheap medications for treating malaria and tuberculosis and provided over 60% of available medicine in Sudan. In 2006 she supported sending United Nations troops to Darfur with logistical and technical support provided by NATO forces. Libyan leader Moammar Qaddafi was outspoken in his condemnation of this intervention, claiming it was not committed out of concern for Sudanese people but “…for oil and for the return of colonialism to the African continent.” This is the same leader who was murdered in the aftermath of the 2011 NATO bombing of Libya; an attack promoted and facilitated with the eager support of Mrs. Clinton. In an infamous CBS news interview, said regarding this international crime: “We came, we saw, he died.” As Time magazine pointed out in 2011, the administration understood removing Qaddafi from power would allow the terrorist cells active in Libya to run rampant in the vacuum left behind. Just last month the New York Times reported that Libya has indeed become a terrorist safe haven and failed state— conducive for exporting radicals through “ratlines” to the conflict against Assad in Syria. https://www.voltairenet.org/article187315.html

In 1977, Pal Sarkösy of Nagy-Bocsa separates from his second wife, Christine de Ganay, who then gets together with the N°2 of the US State Department central administration. She marries him and settles in America with him. The world being very small, as everyone knows, her husband is none other than Frank Wisner, Jr, son of the previous. Junior’s responsibilities at the CIA are unknown, but it is clear that he plays an important role. Nicolas, who remains close to his mother in law, his half brother and his half sister, begins to turn towards the United States where he “benefits” from training programs of the State Department. […] In Washington, Frank Wisner, Jr. became the successor of Paul Wolfowitz as head of the Political Planning department of the Department of Defense. Nobody noticed at that time the ties to the spokesman of the French government. https://www.voltairenet.org/article157821.html

Bush gjorde jo akkurat det samme i Irak. Men nå har han begynt å kritisere Trump, så nå er han tilgitt av de venstreekstreme.

2 Likes

I følge noen her på Tekinvestor.no mener at vi i Vesten ikke forårsaker noe som helst ustabilitet på det Afrikanske kontingent. At alt er basert på dogmer og venstrevridde forståelse av problemene i Afrika.

Så da regner jeg med at det er sant :laughing::laughing::laughing:

“Man kan alltids fjerne en diktator, men man vet aldri hvem som kommer til etterpå.”

USA/EU støttede militær kupp i Bolivia har åpnet alle “helvettes porter” for å kunne skyte uten straffereaksjoner mot urbefolkning og opposisjonenen. Når Norge “suksessfullt” bombet strategiske mål i Libya som førte til å styrte Gadaffi og destabilisere hele Nord Afrika.

Og så lurer folk på hvorfor i helvette jeg er villig til å ta imot flyktninger?

Ved å være villig til å ta imot “flyktninger” gir du de samme sykelig narcissistiske og psykopatiske massemorderne i pose og sekk. Disse som med brede glis bombet Libya i filler og drepte titusener, de går også planmessig inn for å utradere de europeiske nasjonalstatene ved massemigrasjon og antisosial dumping og ødeleggelse av velferdssystemene. Det var forresten også først et par uker etter at Merkel hadde vært i audiens hos “kong Obama” at hun satte grensene inn til Tyskland på vid gap. For det fikk hun selvsagt skryt av massemorderen i “Det Hvite Hus”. Nettopp fordi Tyskland ikke “stilte opp” i Libya var det en selvfølge sett fra Washingtons side at Tyskland måtte “stille opp på annen måte”. Også det i pose og sekk for “the serial murderer in charge” ved at det gjorde det mulig å trappe opp ødeleggelsen av både den tyske nasjonen og de øvrige som ble rammet.

4 Likes

Da er det veldig greit å sørge for hvem som leder det landet etterpå. Og vi har alle sett at det ikke nytter å plutselig innføre demokratiske valg i et udemokratisk oppbygget samfunn. Så da er det mest hensiktsmessig å tvangsstyre det en periode, og så gradvis innføre demokratiske valg, der folket i begynnelsen kan bestemme hvem som skal styre dem lokalt først, og så jobbe seg opp til fullt demokrati etterhvert.

Godt mulig at vi i vesten forårsaker noe ustabilitet, men hoveddelen har de stått for selv, ofte med god hjelp fra diverse kommuniststater.

Men fortell meg gjerne hvilken ustabilitet vi i Norge har forårsaket, rent bortsett fra u-hjelpen vi har sendt…

1 Like
2 Likes

Indirekte er vi en del av “vestens” (stor nasjoners) varierende imeralistisk maskineri. Vi var med på Libya som åpnet “perleporten”, Irak krigen var vi med på som destabiliserte hele regionen (derav Syria krigen og IS).

To gode eksempler.

Å fjerne en diktator uten folkelig støtte har aldr fungert. Da må det langvarig stabile og rettferdig politikk som må til for å endre banen.

Historien kan knapt nok vise til tilfeller hvor intervensjon mot folkets vilje (støtte i befolkning) har fungert.

Nettopp, endring må komme nedenifra.

Men da nytter det ikke med brain drain og la alle de som vil få komme til vesten. Folk må faktisk da ta grep i eget land, de er selv ansvarlig for hvordan det står til der de kommer fra.

Så kan vi i vesten selvsagt bistå demokratisk prosesser, bidra med teknologi, nødhjelp, samarbeidavtaler, utdanning etc.

Dagens flyktningestrøm er udemokratisk og urettferdig og bidrar ikke til en bedre verden. Tvert i mot bidrar det bare til en ytterligere destabilisering av vesten og den tredje verden.

4 Likes

Yup, det politiske landskapet i USA, og delvis også Norge(dessverre, håper på mindre av dette) er farget av hvilket parti man støtter og hvilket parti man tror den man snakker med støtter, og ikke nødvendigvis sakens innhold. Det gjør mange diskusjoner meningsløse fordi man egentlig bare sitter og sier: Trump er best, Hillary er best, Obama er best, Bush er best og alt de gjør aksepterer jeg, og alt andre gjør er feil i stedet for å diskutere en saks innhold upartisk og kritisk. Synes sånt blir veldig kjedelig, men vet ikke hvordan man kan unngå det på nett hvor alle er anonyme.

Forøvrig støttet jeg ikke Bush, han var en håpløs president. Krigen mot Irak var like feilslått som krigen mot Libya. Det jeg stiller spørmål ved er likhet for loven. Bush, Trump og republikanere generelt skal ikke dømmes hardere fordi de mener noe annet politisk. Du kan jo se til Norge, Keshravi jukset med reiseregningene til Stortinget. Konsekvens, kastet ut av FrP, Stortinget og soner nå en fengselsstraff. Så har du AP’s Hege Haukeland Liadal som har gjort det samme over lenger tid og også ble sagt opp i Adecco pga økonomisk utroskap. Hun sitter fortsatt på Stortinget, er ikke kastet ut av AP og er ikke i fengsel.

Ønsker vi at det skal være slik? Hvis jeg skal inn i politikken bør jeg velge sosialistisk side fordi der er sannsynligheten for at man blir straffet minimal? Velger jeg Høyre og ikke minst parti som FrP, Demokratene o.l. blir alt jeg gjør sjekket med lupe, blir behandlet mye strengere, et annet lovverk vil da gjelde? Skal vi ha det på den måten?
Sjekk forøvrig hvordan Synnøve Fjellbakk Taftø ble behandlet i AP når hun gikk ut med info rundt EØS avtalen og Brundtland. Går du imot eliten får du betale en svært høy pris.

2 Likes

Han tilsto også, det er viktig å ta med. Om man bør straffes hardt når man tilstår kan være en annen diskusjon. Vanskelig å bevise overlegg uten en tilståelse, men saken om Hege Haukeland er vel ikke ferdig er den det?

Mer vel anvendte klimapenger betalt av norske skattebetalere. Er det rart at diverse organisasjoner fronter denne gigantsvindelen :

https://www.nettavisen.no/okonomi/fikk-norsk-regnskog-stotte-sjefen-tok-ut-12-millioner-i-lonn/3423879927.html

5 Likes

Keshvari innrømmet juks og trakk seg fra FrP. Liadal hevder hun er uskyldig og saken er ikke ferdig etterforsket. Hun har blitt anmeldt.

1 Like

Liadal er i tillegg tatt for dette før hun kom på Stortinget, hvor er AP’s vurderingsevne? Keshravi tilstod og har fått sin straff som rett er.
Saken mot Liadal er ikke ferdig så vidt jeg vet, det trekker virkelig ut i tid og det kan ikke være mye tvil for noen at hun er skyldig. Hvordan bør en som er tatt for økonomisk utroskap før straffes når hun gjør det på nytt i Stortinget? Det Liadal har gjort er alvorligere nettopp pga hun har gjort det før. En slik person burde aldri sittet på Stortinget i utgangspunktet.

1 Like

Hun er jo ikke tatt for det. Det er anonyme kilder som hevder det. Uansett hvor sant det måtte være straffes ikke folk for det.

Hun er tatt for økonomisk utroskap i Adecco, der mistet hun jobben. Straff? Konsekvens? Nå sitter hun på Stortinget for AP med alle de fordeler det innebærer og hevder hun er uskyldig for å ha jukset med reiseregninger over lang tid. Uskyldig til det motsatte er bevist, enig i det.
Keshravi innrømmet å ha jukset og får sin straff. Påtalemyndighet anker nå straffen til Keshravi, de mener straffen bør utvides fra 7 mnd til 2 år. Det hviler et ekstra ansvar når du faktisk sitter på Stortinget og representerer det norske folk. Liadal hevder hun er uskyldig, blir etterforsket, tatt for økonomisk utroskap før. Javel, hun tilhører jo den rette siden politisk…

1 Like

Nå får vi se hva som blir utfallet med Liadal da. Men dersom hun frikjennes er det helt utrolig ut fra det berget av bevis som er avdekket i media.

Prøver ikke å forsvare Liadal for noe som helst, men hun ble jo aldri politianmeldt av Adecco, og de vil ikke kommentere saken.
Jeg er litt usikker på hvordan du mener hun har blitt forskjellsbehandlet.

Ble signert en taushetsklausul fra begge parter i Adecco-saken. Ganske vanlig når folk “velger” å si opp.

2 Likes