Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

For noen urokråker. Rett og slett rampegutter, Vokser det av seg.

…ja jøss,med den stadig innvandrende problematikken så løser integreringen seg,ikke sant!? :man_facepalming:

og ikke nok med det,-det er påpekt også at det er den NYE generasjonen som er født i innlandet,som har en tendens til å drive med dette j*velskapet vi ser nå for tiden…

fordi,da de første generasjonene dukket opp i de forskjellige landene,var dem få og hadde ikke mye de skulle ha sagt…

men nå som det begynner å bli en del av “dem”…så begynner de sånn smått å komme med krav…

dette har til og med jeg sagt rundt middagsbordet x-anntall ganger oppover årene…“vent til de er mange nok,så vil dere få se med egne øyner hva jeg mener!”

2 Likes

“rampegutter” svinger ikke med svære macheter midt bland publikum!

Nei dette er bare missforståtte gutter, dette er slik man må forvente i et moderne sosialistisk samfunn.

For de som vil lese mer.

1 Like

Venstresiden vil legge ned oljebransjen, at den ideen ikke er gjennomtenkt vet vi alle.

9 Likes

Store deler av befolkningen vet det ikke :man_shrugging:

2 Likes

…“overreaction to clash”.

hør hva tonen bærer hen med denne situasjonen i Media,-som om vi liksom skal akseptere!!?

blir forbannet for hver gang disse venbstrevridde media styrer mot i favør av denne oppførselen ,som at vi nå skal entre en “ny tid” med “mangfold” og “dialog”,-ord som Jonas Gahr Støre bruker konstant der han skal virke så “inkluderende” i sine taler og intervjuer på tv.

2 Likes

To fremmedkrigere fratatt statsborgerskapet

Danmark vedtok nylig en hastelov som åpner for å administrativt inndra statsborgerskap. Nå har to fremmedkrigere mistet sitt danske statsborgerskap, skriver Jyllands-Posten.

:trophy:

4 Likes

Hva er definisjonen på fremmedkriger?

norge skal håndtere sine egne,-politikk der “utenforstående” blir satt utenfor landets grenser pga der de inntar et annet land og utøver grusomme handlinger utav fanatiske grunner,er en helt perfekt reaksjon fra den Danske regjeringen.

Rydder lit i poster her, da ting ble litt usaklig.

https://snl.no/fremmedkriger

En fremmedkriger er en privatperson som av ideologiske eller idealistiske årsaker velger å kjempe i væpnede konflikter utenfor sitt eget land, og uten betaling. En fremmedkriger er derfor ikke en leiesoldat som verver seg til krigstjeneste mot betaling.

Så legger vi den diskusjonen død.

Hvis noen lurer på hvorfor det aktiv slettes poster, er det fordi enkelte ikke klarer å legge en diskusjon død.

6 Likes

Wikipedia har greie definisjoner på både fremmedkrigere og leiesoldater.

Etter French og Molands fadese har det vært diskutert å forby personell tilknyttet Forsvaret og verve seg som leiesoldater, men tror ikke det er vedtatt.
Men er enig i at her kan grensene bli frynsete.

Heldigvis finnes det greie definisjoner på hva som er en “fremmedkriger”.

Nå ble endel poster fjernet, så svaret ditt mangler litt kontekst men det er ingne tvil om at Molan og French ikke var “fremmedkrigere” og sånsett var det en stor avsporing å blande dem inn i debatten. Man kan vel egentlig diskutere om de engang var leiesoldater.

For å spore debatten tilbake der den var. Så gjør nå Danmark det mulig å frata fremmedkrigere statsborgerskapet. Burde Norge gjøre det samme? Selv om det betyr at en fremmedkriger blir statsløs?

2 Likes

Jeg kom borti discard knappen når jeg rotet litt på mobilen…

Men det er jo helt utrolig at i pengenes makt er men en leiesoldat. Men reiser man som idealist (mange grunner som f. eks tilknytning til landet) så kan man bli terrorist.

Jeg mener nei. Jeg syns at vi har en plikt til å ta i mot disse krigerne og dømme de selv. Syns det blir helt feil av europeiske land å kreve at Tyrkia og Syria skal sitte igjen med alle fremmedkrigerne. Dessuten frykter jeg hva som skjer dersom de blir sluppet inn i Europa. Da foretrekker jeg at vi har de bak lås og slå selv, de som kom herfra i utgangspunktet.

Personlig mener jeg at folk med 2 statsborgerskap skal kunne leve med fare for å miste det Norske.

Samtidig burde EU ta et kollektivt ansvar for dom og straff på EU borgere som har kjempet på tapende side i Syria.

3 Likes

I teorien kan Syriakrigere få en dom på 10 dager, og så komme til Norge som fri mann.

Kan ikke bli dømt for samme forbrytelse 2 ganger.?!?

Burde egentlig opprette en europeisk domstol for formålet å dømme disse. På samme måte som for krigsforbrytere.

Helt klart!

Men når skjer det da. Om 20 år?

Bør jo kunne opprettes i løpet av et par måneder.