Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Smart fyr. Equinor fikk mye skryt der. Den der skulle MDG sett.

3 Likes

Smart og realistisk.

1 Like

Absolutt mange gode poenger fra den karen.

Spørsmålet jeg sitter igjen med er: Hvem er denne karen, hva har han jobbet med før og hvem betaler lønnen hans :wink:

Du får alle de svarene om du faktisk ser videoen. ( siden det nevnes hva han jobber med og hvor han jobber).

Som en bonus finnes veldig mye av regnestykkene til han og firmaet hans tilgjengelig online.

Jo da… Så den i går :wink:

Greit å være sunn skeptisk på generelt grunnlag. Jeg betviler ikke regnestykkene i forhold til de premissene de selv setter. Alle kan lage regnestykke som stemmer utfra det resultatet man ønsker og mot det markedet man vil tjene penger på :wink:

Men han har absolutt veldig mange gode poeng som jeg støtter.

Jeg tenker det er mer verdt å høre på folk som faktisk regner på ting, som kan forklare hva de har regnet på , som gjør regnestykket offentlig. Enn radikale litt utpå venstresiden hvor skolegang er mangelfull og ideer gjerne ikke støttes opp av fakta eller regnestykker.

2 Likes

En interessant artikkel sett i lys av de endringene vi er inne i nå. Vi er inne i en ny tidsalder vi skal inn i og vi vil måtte gjennomføre store endringer samtidig som de virkelige store penger kommer stadig vekk på mindre hender.

Syns denne artikkelen gir et lite innblikk i faremomenter som er verdt å reflektere over. Vi ser det spesielt i Frankrike, gulevester og makt eliten som påfører lavinntekst grupper store utgifter i klimaets navn. Også imegransjonskrise er vært å reflektere over når tvungen masseforflytting mest sannsynlig vil skje. Hvordan klarer vi som borgere men også som humane menneske å navigere i et slikt landskap gjennstår å se, spennende tider blir det i alle fall.

Steigan er vel en kilde man bør ta med noen hundre tusen kilo salt. og litt pepper.

Absolutt. Men det han referer til og poengene rundt det er ideologi uavhengig :wink:

Man må evne å sile ut gode poeng selv om det kommer fra “fienden”…

1 Like

At du synes Steigan som egentlig kun driver et konspirasjonstrykkeri av tvilsom kvalitet har gode poenger sier vel egentlig det meste.

Så jeg tolker dette som et forsøk på å trolle og flytte fokus vekk fra et veldig godt interjuv om klima og hvordan det faktisk kan løses.

1 Like

Se hva jeg skriver og les artikkelen. Jeg er enig i ar han skriver mye rart. Selv du har noen rare påstander, men har også mange gode poeng…

“Alle” har noen gode poeng en gang eller to, det handler om å sile ut det som er mindre bra :wink:

2 Likes

Jeg er enig. Man kan ikke avfeie alt en man er uenig med, som tull og fanteri, uten å engang lese hva som står.
Noen ganger kan man snuble over fakta eller gode tanker og meninger, selv hos «fienden»

Personlig er jeg f.eks enig i det som skrives der ifm syria.

1 Like

Steigan er nok litt sprø på enkelte områder.

Men han har veldig mange gode poenger også. Spesielt det han skriver om korrupsjon og maktmisbruk innenfor multinasjonale korporasjoner og overnasjonale organisasjoner er interessante betraktninger.

Han er en sosialist av den gamle skolen, som vil ha folkestyre og nasjonalt eierskap. Og det har jeg større respekt for enn ny-sosialistene som ønsker at EU/FN skal styre verden og at alt vi eier skal selges ut av landet.

1 Like

https://www.nettavisen.no/nyheter/oyelege-krever-forbud---vi-kan-ikke-fortsette-med-dette/3423902592.html

Forby dritten og kjør på med offentlig fyrverkeri istedenfor.

4 Likes

For ett år siden i Rogaland…

Han siste der på 55 år og eksplodert nødbluss…

Den der er nesten en liten “Darwin”… Har man nødbluss i hjemmet på nyttårsaften er den mest sannsynlig gått ut på dato. Da fortjener ham nesten en smekk på handa :wink:

Forby dritten!

Hva er logikken bak å selge sprengstoff over disk som vi vet vil bli håndtert av barn og berusete folk?

8 Likes

Det er gøy! :smiley: :fireworks::sparkler::firecracker::rocket:

Jada, gøy helt til hånden din mangler eller øyet er sprengt bort!:wink:

1 Like

Ja, da hadde det ikke vært gøy. ^^ Har vært veldig nære mange ganger, ikke med fyrverkeri, men i speidern.