Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Lurer på hvor mange “pro-krigere” faktisk har vært i tjeneste og sett faenskapet. Veldig trygt å godt å sitte på gutterommet og ytre “bomb faenskapet til helvette” men har folk virkelig sett hvordan det er?

Sett nok fra mine 3 års i tjeneste til å vite at fysiskmakt må være siste utvei.

8 Likes

Kan fortelle deg at det nok finnes flere “krigere” her inne enn du tror . Synes faktisk sånn post som du laget nå oser av forsøk på dårlig herskerteknikk. Men tenker den kan stå, den sier ganske mye om deg og hvilken debatt type du ønsker.

Personlig er jeg glad jeg aldri har måtte bruke dødelig makt mot noen i forsvars sammenheng, samtidig er jeg glad at jeg har nok trening til å kunne bidra i et forsvar av kongeriket ved behov.

2 Likes

3 år i tjeneste hvor.

Hilsen veteran.

1 Like

Bra det er en heeeelt objektiv moderator i politikktråden som ikke bruker hersketeknikker da… :wink:

3 Likes

Takk for normalt svar. Han andre falt igjennom og fortjener ikke svar på siste posten.

Jeg har ikke fått med meg dette med saudi diskusjoner, og det blir for meg ubegripelig å ikke sette dét på dagsorden fremfor Iran.
Nei, jeg forsvarer ikke Iran.
Ja, jeg har et spesielt gen, som gjør meg istand til å ha flere tanker i hodet samtidig.
Nei, magnetminer på skip og raffineri angrep er ikke bevist som iranske.
Ja, det kan uten tvil være falsk flagg ala USS Liberty, eller «babyer som ble kastet i gulvet i Kuwait»
Alle etterretninger slår feil. Alle!! Også gassangrep i Douma.
Da er det ikke etterretninger lengre, men ren krigspropaganda.

Hvorfor ikke oppsummere erfaringene fra krig i midt østen fra siste gang usa gikk inn i Irak. De er der enda. Nei, det var null WMD på tross av etterretningen var krystallklar, aaaakkurat som nå.
For hva? For religion, olje, og verdensherredømme. Intet mindre.

Erfaringen videre viser 1 million døde. Hvor mange døde vil det bli i Iran? Ikke hvis, men når. For det er «når» som gjelder nå, etter statsdrapet uført av et land, mot et annet land, i et tredje land.
Det var et idiotisk rakettangrep, og jeg tror det var bevisst for å fyre oppunder, pluss gi bibi litt luftepause! Han er avhengig av det nå.

Det er så kvalmt at jeg blir nærmest målløs, og alt dette mens propagandaen setter inn 5. gir, og saudi bomber skolebusser med barn, som usa har solgt til de, og ingen bryr seg, fordi barna har feil religionsretning.

Edit: 9 år inne her, 4 år av de ute (minus halvannen måned ca)

3 Likes

Føler du en moderator trør over er det bare å sende en melding til pdx.

1 Like

Jeg tror de fleste er enige i at Saudi er en dårlig alliert. Samtidig er det ikke lenger så mye tvil om hvor og hvem som avfyrte rakettene mot saudi ( de kom fra irak med veldig stor sansynlighet fra en millits som støttes av Iran).

Samtidig så vet de fleste som er oppdatert geopolitisk at Saudi har et sterkt ønske om å gjøre den kalde krigen med Iran varm ved å få USA til å angripe Iran. ( jeg tror ikke Saudi ville maktet å ta Iran alene ). Dette ser man også tydelig i Yemen hvor Saudi sine tropper og militser de støtter får grisebank av Iran støttede militser ( på tross av et bombe angrep program som overgår det meste vi har sett i moderne tid).

Jeg tror personlig ikke det blir full regionkrig. USA ønsker det ikke og Trump ønsker det ikke. Samtidig e det tydelig at det er noe helt spesielt som trigget disse to angrepene ( det var et angrep igår også). Og etteretningskilder er tydelige på at USA har kontaktet Iran diplomatisk i etterkant.

Iran må slå tilbake på en eller annen måte, jeg tror det blir i form av et mindre rakett/terror angrep. De har tross alt såpass mye intern uro at prestestyret må fremstå som sterke og sammlet.

Skal også si at Norske våpen har dukket opp i Saudi sine angrep, desverre.

5 Likes

Dersom Iran svarer, så tror jeg personlig at USA kommer til å eskalere kraftig. Og det tror jeg USA har forklart til Iran. Iran har sluppet unna med ugagnen sin lenge, og det er på tide å sette et skikkelig eksempel. Men jeg tviler sterkt på at det blir full invasjon og okkupasjon. Men atomprogrammet til Iran vil nok være et hovedmål.

Saudi kommer før eller senere til å få det de fortjener. Og når/hvis Iran blir av-teokratisert, vil de seile opp som en mindre ønskelig handelspartner. (Saudi altså)
Men man må begynne et sted, og Iran er for øyeblikket en større trussel mot USA og amerikanske interesser enn Saudi er.
Selv om Saudi og wahabbist-misjoneringen der strengt tatt er en større trussel mot Europa. Men USA har vært lure nok til ikke å åpne grensene sine for alle mulige “trengende” fra MENA-landene.

1 Like

Svensk media vinner dagens kaktus

2 Likes

3 Likes

Resett glimter til med det jeg faktisk vil annse som et lavmål, en relativt grafisk artikkel med bilder fra rakettangrepet mot Suleimani

Legger den under en sånn spoiler sak, Så kan de nysjerrige trykke.

Nå skrev jeg det med litt glimt i øyet fordi denne tråden uansett er full av hersketeknikker fra mange hold, men når du drar moderatorkortet mot en meningsmotstander i en debatt der du selv er blant de mest aktive så blir det å velge en hersketeknikk som resten av deltakerne her ikke har tilgang på en gang. Det er dårlig stil og vurderingsevne i min bok. Synes evt at du burde flagget som alle andre og sett om @pdx eller en annen moderator enn deg selv fant grunn til å rydde opp.

:man_facepalming:

8 Likes

Så franskmennene har endelig trukket konklusjonen at å være muslim er en psykiatrisk diagnose?

Blir litt av noen psykiatriske sentere de må bygge…

Edit: Og vips så var det visst terror igjen… Spørs om de innså hva de selv hadde gjort…

1 Like

Joda jeg kunne bare trykket “aksepter” på rapporteringene som kom inn så hadde posten forsvunnet. Evt kunne en av de andre moderatorene gjort det. Men målet i denne tråden er faktisk å diskutere politikk ikke sletter poster som blir rapportert. Så da er det ofte bedre å legge med en kommentar.

Here we go. Men som sagt, det er ønsket av «enkelte»

Lykke til.

1 Like

Ikke helt ny, men stadig aktuell, ustyrtelig satirisk morsom. Og litt trist:

3 Likes

“Hej allihopa!!!”

1 Like

Guttestreker!

2 Likes