Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Media er blitt så propagandaaktige at folk husker ikke lenger hvordan det var i gamle dager.

I gamle dager fungerte det slik: “Trump kom med argument A, Clinton kom med argument B”. Man rapporterte det som skjedde og det som ble sagt.

Nå fungerer det slik: “Serieløgneren og idioten Trump sa noe dumt, mens Clinton rolig og selvsikkert fortalte sannheten. Nå følger uttalelser fra femten eksperter som skal fortelle deg hvor dum Trump er.”

4 Likes

Som George Gooding sa det.

Senatet i USA vedtar en historisk tverrpolitisk straffereform: null oppslag i norske medier.

Obama dukker opp som julenisse på et sykehus: TV 2, Nettavisen og Dagbladet lager sak.

Velkommen til norsk presse ved slutten av 2018: en useriøs gjeng med rosabloggere forkledd som journalister.

8 Likes

We will take in billions and billions… LOL.

Jeg klarer ikke ta den mannen seriøst.

Minner meg om han her, når han sier 1 million dollars…

2 Likes

CNN later jo som om de er idioter. De skjønner ikke at når Trump sier at de skal betale for muren så snakker han om noe annet enn at de skal betale en faktura.

Tror ikke det bare er CNN som har den forståelsen; virker som om det er en temmelig vanlig oppfatning blant både støttespillere og motstandere, som kanskje ikke er helt uventet ettersom han vanligvis er ganske literal til tross for at han uttaler seg forholdsvis bombastisk

Her er talene fra igår om dere er interessert.
Anbefaler å i hvert fall se Trumps tale. Resten er ikke så veldig spennende :joy:

6 Likes

En veldig troverdig og bra tale av Trump. Lite troverdig dekning i norsk media.

5 Likes

Ble imponert faktisk.
Forsøkte veldig hardt være “presidential” og jeg mener han gjorde en svært god jobb med hans forutsetninger :joy: er ikke enkelt for han å være “tam”.
Bruker eksempler som demokratene mener liksom bare skaper frykt, men er sanne. Holder seg også unna personangrep og overdrivelser.

1 Like

Den som velger å gå til kilden og sjekker hva Trump faktisk sier vil bli overrasket over hvor fordreid alt blir presentert av MSM både i USA, Norge og mer eller mindre resten av verden.

3 Likes

Verdt å bruke noen minutt på om man liker usa, trump og politikk :wink:

2 Likes
1 Like

Trump går demokratene i møtet, de nekter. Føler de kommer til å tape på dette.

3 Likes

Ja, dette er en troverdig kilde.

Hva er det som ikke er troverdig med den? Mener du f.eks. CNN er en troverdig kilde?

Har jeg nevnt CNN noe sted? Den ene er Pro-Trump propaganda og den andre er anti-Trump propaganda.

1 Like

Fox kritiserer Trump massevis. Derimot er de ikke 24/7 anti-Trump.

De drar frem positive ting, slik som økonomisk vekst og synkende arbeidsledighet. Og så er de kritiske til den uendelige strømmen av falske nyheter rundt Russland etc.

Fox blir omtrent aldri tatt i å spre falske nyheter (eller nyheter som viser seg å være falske). CNN blir tatt i dette flere ganger i uken.

Det er en grunn til at Fox er den mest sette kanalen i USA , og med høyest tillit i befolkningen - mens CNN har det motsatte.

Grunnen til at jeg drar frem CNN er fordi denne kanalen i norske medier blir tatt frem som seriøs og nøytral, mens Fox blir presentert som det motsatte. Det sier vel det meste om norske medier.

3 Likes

Fox blir omtrent aldri tatt i å spre falske nyheter

… Noen her som ikke er for satt ut og kan dermed ta denne ?

6 Likes

Hvor har du det fra?

Det stemmer ikke helt med politifact, og sikkert ikke med de andre faktasjekker organisasjonene heller.

3 Likes

Politifact har omtrent like lite kredibilitet som CNN.

Seneste eksempelet på fake news fra CNN.

Og så får man de faktiske forhold:

Men det er vanskelig å få oversikt over dette når man sitter i Norge og blir bombardert med nyheter som utelukkende er hentet fra anti-Trump medier. Det er sjokkerende å se hvor ensidig rapporteringen er.

3 Likes