Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Hvor i lovverket står dette?

Bl.a. utenriksloven

Er du seriøs? Har den norske stat en en plikt til å ta vare på nordmenn i utlandet?

Den norske stat har jo selvfølgelig ikke en plikt til å ta vare på meg og deg når vi er i utlandet. Norge er ikke Kardemommeby hvis du trodde det.

I utgangspunktet har ikke norske myndigheter noen rettslig plikt til å hjelpe norske statsborgere i utlandet ut over det rent konsulære

Njål Høstmælingen, jurist og menneskerettighetsforsker

1 Like

For å ikke glemme barnekonvensjonen som tross alt er det viktigste her.

1 Like

Min mening er at det er verdt å ta hjem dette nautet av en mor for å redde to norske barn som er totalt uskyldige. Alternativet for disse to norske barna er oppvekst i en leir som i mine øyne dømmer dem til ett liv som analfabeter og potensielle terrorister for all fremtid. Ved å ta disse to inn og forhåpentligvis gi de ett liv de som uskyldige barn fortjener så vil det gi de mulighet til å vokse opp i vårt fantastiske land. Det samme gjelder disse få andre barna som fortsatt er i leirene. Foreldrene driter jeg i, men det er verdt å sette de i norske fengsel for å få deres norske barn hit. Barna er uskyldige.

2 Likes

Helt enig, så hent hjem barnene da.

Men til din og alle andre sin opplysing, det er tusenvis av barn i Al-Hol leiren som trenger hjelp, og millioner av andre barn i veden som trenger hjelp. Hva vil dere gjøre med dem?

Er det så forbanna viktig for dere å hente hjem et barn til Norge fordi moren tilfeldigvis har norsk pass? Hva med alle de andre der ute? Det er kanskje ikke så viktig med dem eller?

3 Likes

Og hva sier den om jeg tør spørre?

Som alle andre så er jeg mine egne nærmest. Det er så forbanna viktig for meg at kollektivet Norge hjelper nordmenn, spesielt uskyldige nordmenn. Det er hinsides at ett norsk barn skal nesten dø før det er politisk vilje for å hente det hjem.
Så klart må det jobbes for en løsning for disse andre barna. Jeg er absolutt for at de voksne skal dømmes der de er og jeg er for at Norge som land skal ta sin andel av foreldreløse barn. Hvis ikke vi kan redde de, hvem kan?

1 Like

Nordmennn? Er du norsk hvis du er født i Syria av pakistansk mor og chilensk far?

Og hvorfor denne rørende omsorgen for mennesker med norsk pass som forlater Norge FRIVILLIG for å støtte et terrorregime?

For meg er det helt ufattelig!

Mens dere hyklere har null problemer med at vi hiver uskyldige småbarnsmødre på hodet og ræven ut av landet!
Engasjere dere heller for disse stakkars menneskene enn idioter som frivillige forlater Norge til fordel for terrorregimer.

3 Likes

Hyklere? Du blander sammen to saker her.

Jeg har ingen rørende omsorg for mødre og fedre som forlater vårt fantastiske land.
Tvert om, jeg ønsker de ingenting godt. Det eneste jeg har er omsorg for deres barn, at deres barn skal få slippe å bli straffet for deres idioti.

Forstår jeg deg rett om du mener at mor og far ikke er norske? Nå snakker jeg ikke hitler etisk renraset arisk rase, jeg snakker statsborgerskap. Viktig å skille opprinnelse og statsborgerskap.

1 Like

Nei, saken er at staten Norge hiver ut uskyldige mennesker med tilknyting til landet med en hånd, mens den andre hånden hentet hjem mennesker som frivillig forlot landet til fordel for IS.

Alle oppegående mennesker ser jo at den praksisen er helt bak mål, for å si det pent!

Jo, du utviser en rørende omsorg for alle mennesker med norsk pass. De andre er det åpenbart ikke så farlig med.

2 Likes

Tull og tøys fra ende til annen. Du oppebærer ditt nick med verdighet

Når skal du begynne å bry deg om ofrene for grusomhetene til IS og deres helvetes riddere og ikke bar fokusere på terroristsvin?

Du og dere har en oppsiktsvekkende og merkelig distanse til hva disse svina har gjort med (ennå) levende - og I for stor grad - døde mennesker som avsluttet livet i de absolutt værste pinsler.
Ingen vestlige regtsprinsipper ble gitt dem for deres brudd på paradiset lover.

Kom for faen ikke her å snakk om ikke å vite. Alle reklamevideoer produsert og omhandlende den islamske statens paradisiske tilstander legger vekt på at området skal være fritt for annerledestenkende, på alle måter.

2 Likes

Så dame som lyver og bryter norsk lov trumfer uskyldige barn av skyldige is mødre. Helt ærlig opplever jeg dine utsagn til å være vel så pro nordmenn som mine.
Men jeg skjønner hvor denne diskusjonen går.

1 Like

Hæ? Hvor har du det fra at hun er lovbryter?

Og ja, du skjønner vel sikkert selv hvor sprøtt det er å splitte denne kvinnen fra familien og tvangsdeportere henne ut av landet hvis du tenker deg godt om.

Hallo, jeg er enig at dette er helt koko! Jeg mener utelukkende at begge sakene burde være plankekjøring!
Uskyldige barn er plankekjøring.
Løy pga frykt er plankekjøring. Begge deler burde tilsi at Norge burde omfavne de med kjærleik. Samme hvem foreldrene deres er.

Til dere som debatterer beslutningen om å akseptere at terroristen og hennes barn får lov til å returnere til Norge.

Hvor stort er reisefølget? 2 eller 3 eller 4?

Syria saken er selvsagt ikke plankekjøring. Da kan du like gjerne hente alle barna i Al-Hol leiren til Norge da.

Hvorfor er det så viktig for deg og det politiske Norge å hente hjem folk som frivillig har forlatt landet for å slutte seg til IS? Finnes plenty av andre mennesker som trenger hjelp der ute, men akkurat denne kvinnen og hennes barn, hun skal dere på død og liv hjelpe.

Og barna er født i Syria av pakistanske og chilenske foreldre, så norsk er de ikke. De burde heller fått syrisk statsborgerskap.

1 Like

Du snakker jo bare rett forbi alle andres argumenter. Begge foreldrene er forresten født i Norge og har norsk statsborgerskap, så å kalle dem chilenske og pakistanske blir bare uærlig.

3 Likes

Du må basere seg på fakta, barna er norske såfremt mor er norsk, noe hun er. Han Bastian idioten var også norsk.
Frem til du kan dokumentere annet legger jeg for min del ballen død.

1 Like

Ja, og fakta er at barna er født i Syria av mor med pakistansk herkomst og fedre med chilensk eller tunisisk herkomst. Å kalle de norske blir bare tullete. De barna er like syrisk, pakistansk eller chilensk som norsk.

2 Likes