Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det er da mange som snakker om dette. Hva er poenget ditt?

Du demonstrerer jo at masseinnvandring bringer store problemer/utfordringer med seg. Ja? Det var poenget det.

3 Likes

«Vi ser at mye av kontakten mellom ekstremister skjer digitalt, og i mange tilfeller over landegrenser. Internett vil fortsatt være en viktig arena for å spre terroroppfordrende propaganda. Sier PST"

“«Mye av radikaliseringen til ekstremisme og oppfordring til voldsutøvelse vil også skje på sosiale medier ved at propaganda konsumeres og likesinnede diskuterer anonymt», skriver de.”

Vi må være forsiktige med å lese for mye på ananyme digitale forum. Kanskje TI er flagget :thinking::wink::smiley::joy:

Du roter det til her Martins. Du ser utelukkende på statborgerskap, men mange norske statsborgere har jo en annen bakgrunn enn norsk. Sorterer du på landbakgrunn så blir jo dine tall totalt misvisende.

Det fremkommer jo av artikkelen. Eierne tar ut utbytte. Dette kan de bruke til nøyaktig hva de vil.

Du har tydeligvis den korrupte korporatisme-tankegangen til Høyre. At nasjonalstaten og dets skattebetalerne skal være til for å generere profitt til multinasjonale selskaper.

I dette tilfelle har et stort multinasjonalt selskap med ørten milliarder i overskudd (Equinor) fått bygningstøtte fra skattebetalere til å bygge et anlegg som genererer profitt på skattebetalernes bekostning i form av subsidier.

Det er helt gjennomført korrupsjon og oligarki. Ikke bare får de anlegget gratis, de får til og med generert profitt på skattebetalernes bekostning. Ingen risiko whatsoever.

Crony capitalism på sitt verste.

1 Like

Artig med dine påstander. Hvem eier Dudgeon? Bl.a. Equinor https://en.wikipedia.org/wiki/Dudgeon_Offshore_Wind_Farm
Hvem er hovedaksjonær i Equinor med 67%? Den norske stat. Og du tror (påstår) at Equinor står fritt til å bruke sitt utbytte som de vil uten at det ligger politiske føringer bak beslutningene? https://www.nettavisen.no/okonomi/gigantsum-sa-mye-betalte-equinor-inn-til-statskassen-i-2019/3423919611.html 91mrd tilbakeført til statskassen i 2019.

Du tar sikkert dette til inntekt for korrupsjon satt i system på globalt nivå, men subisider av energisektoren verden over er ganske alminnelig https://blogs.imf.org/2015/05/18/act-local-solve-global-the-5-3-trillion-energy-subsidy-problem/

1 Like

Forsåvidt enig i at jeg deler mye av tankegangen til Høyre, om du ser på det som korrupt korporatisme får det være din greie. Synes de er relativt oppegående, men har også noen uenigheter, som med alle partier. Kan med sikkerhet si at Høyre ikke mener: “At nasjonalstaten og dets skattebetalerne skal være til for å generere profitt til multinasjonale selskaper.”

Hvis vi antar at det gjelder Equinor er det ganske blåst å ikke ville la de ta penger ut av sine prosjekter når de er oppe og gå med overskudd. Skal man la pengene stå der?

1 Like

Typisk at norsk media skal gjenta løgnene fra CNN. Virker som ikke engang redaktører klarer å tenke selv. Eller følger med i det hele tatt.

Men da bevisene ble for overveldende, skiftet de strategi:

Dette er helt feil. Advokatene til Trump la frem fra begynnelsen av at de ville gå frem på den måten at de først skulle gjennomgå bevisene som demokratene valgte å ikke vise for deretter å forklare hvorfor presidenten uansett ikke kunne dømmes ut fra juridisk argumentasjon. Det sa de første dagen før det hele begynte.

Så å si at Trump skiftet strategi er feil. Det var planen fra starten av. Da kan det ikke være et skifte i strategi. Da følger man strategien til punkt og prikke. Og det har selvsagt ikke noe med dette med at bevisene var overveldende å gjøre. Hvilke bevis? Var jo ikke ett eneste bevis som holdt vann. Ikke ett eneste førstehånds vitne kunne bekrefte noe quid pro qou. De som var førstehåndsvitner sa alle sammen at det ikke var noe. Presidenten i Ukraina, utenriksministeren, ambassadøren alle!

Papegøye-Erik gjentar samme feiltolkning som CNN har klamret seg til etter ydmykelsen.

https://www.nettavisen.no/okonomi/na-ligger-veien-apen-for-trump/3423920275.html

Ydmykelsen bæres utenpå :slight_smile:

4 Likes

Jeg syns denne kommentaren var interessant.

4 Likes

Jeg lurer på hvor ofte dette må publiseres? Kan ikke de som støtter NRK’s statfinansierte lisens som alle som betaler kr 100.000,- eller mer i skatt er tvungen til å finansiere: https://www.youtube.com/watch?v=qykIi2tcoRY

Jeg har ikke bedt om dette. Jeg ønsker ikke å støtte NRK, jeg er tvunget. Hva synes dere som støtter NRK? Donald Trump er en lovlig valgt president. Jeg var imot Obama, men godtok at slik er demokratiet? Hvor er min kanal som kan snakke ned Demokratene og Sanders , Pelosi, Biden? De finnes ikke her…Jeg vil ha en statsfinansiert kanal som støtter mitt syn. Jeg vil ha Dagbladet, VG, TV2, Aftenposten som støtter mitt syn. Hvorfor er det slik at de som støtter sosialistene får støtte ut av en annen verden og de som vil noe annet ikke har støtte noe sted?

Trygve Hegnar viser fantastisk innsikt her!

“Donald Trump kan faktisk bli gjenvalgt.”

No fucking shit, Trygve. Bor du under en stein?

https://finansavisen.no/leder/2020/02/07/7495737/trygve-hegnar-amerikansk-politikk-er-blitt-mer-spennende-enn-noen-gang

1 Like

Har du klider til denne påstanden?

Det ligger klare føringer for å få støtte. Tviler sterkt på at det fremgår i noen som helst plass i vilkårene at man må være sosialist (støtte sosialister) for å få støtte…

Hahaha! Før var det partiboka som gjaldt. Når er det PK tyrraniet. Avviker du fra dette kommer du INGEN vei her i landet hva gjelder innen det offentlige, media, etc. Selv i det meste av private selskaper må en kle på seg en maske av PK. Alle ser jo dette hver dag.

3 Likes

Alle som vil se ser det, presset for å ta bort støtten fra HRS. Se på listen over org som får slik støtte, HRS er de som støtte skal tas bort. De som fortsatt er forvirret og mener noe annet er de som allerede er på den ‘gode’ siden, de mener jo selvsagt at her er det ingen som forfordeles :slight_smile:

5 Likes

Støtten til Greta Thunberg blant sosialistene er samstemt. Hvor er støtten til Mila (16)?: https://www.rights.no/2020/02/mila-16-har-tent-islambrann-i-voltaires-hjemland/

Støtten kommer ikke fra sosialister, nå er det ikke ‘hvem kan kritisere et barn’ som gjelder lenger, nå må barnet ta støyten for nå er det ikke Greta Thurnberg og klima vi snakker om. Sosialister møter seg selv i døren i så mange situasjoner at de knapt vet hvor de er lenger. Politisk er de en katastrofe for et hvert sivilisert land.

4 Likes

Denne var litt morsom:


1 Like

Legger jo med en gang merke til at dette bare er OECD. Hadde Kina vært med så skulle du sett en like stor søyle på negativen der som Norge har på positiven.

Fra det lille jeg har erfart er det helt ok med det meste av meninger. Hvis man i tillegg argumenterer greit for det man mener er det 0 stress. Men hvis man gir opp før man prøver fordi man tror alle vil dømme seg, så går det jo ingen vei da. De fleste har nok med seg selv og driter i hva andre mener fra det jeg har sett. Men det er jo bare en persons opplevelse, så sier ikke noe om hvordan det er andre steder enn akkurat der jeg har vært.

Ifølge wikipedia ligger de på -47,6% i rapporterte tall, men at de potensielt ligger litt over det dobbelte om man inkluderer urapporterte tall. Fortsatt litt bedre enn USA.

Wikipedia er en del av det sosialistiske propaganda apparatet. Ikke bruk det som kilde i denne tråden er du snill :wink:

Edit: Oups, ser at vi snakker rundt hverandre og du bare mente statlig gjeld. My bad :wink: hehe

1 Like

Satt og var usikker på hva som inkluderes i de originale tallene jeg postet. Spennende å se at Kina har så mye gjeld. Trodde de eide mye av gjelden til USA og ville stått komfortabelt til med det, men ser ikke helt sånn ut. Takk for info Morti ^^

1 Like