Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Penger spart er penger tjent som det heter.

Første steg er å slutte å ta i mot mennesker som ikke kan fø seg selv. De som allerede er her må vi få i arbeid så godt det lar seg gjøre.

3 Likes

Et radikalt nytt forslag fra børsproffene: «kvitt deg med taperne i porteføljen»

Har du bedre forslag?

Nei.

Radikalt ny endringsforslag:

Gi folket cannabis, LSD og psykedelisk sopp samt informasjon om hvordan dette skal brukes på en terapeutisk måte.

Da har vi kvittet oss med det meste av aggressiv atferd problemer i Norge :wink:

Høres ut som den ideen vil føre til at antallet plasser på psyk må mangedobles.

1 Like

Gammel fakta fra “war on drugs” propagandaen?

Men ja. Noen responderer dårlig på psykedelisk stoffer og derav ikke egnet for alle. Men det betyr ikke at det er flere som responderer dårlig iforhold til de som responderer positivt (Rehabiliterende effekt).

Neida, men kjenner flere som jobber i helsevesenet med den type problemer og det slår meg at andelen som “bare” har røyka canabis er økende.

2 Likes

Forslag: opprette et universitet der du kun får studieplass om du har erfaring med å selge hasj på Vaterland. Kanskje man myker opp imaget som er så tiltrekkende på de tøffe gutta.

Hasj er ovverraskende farlig når du har andre stressfaktorer i tillegg. Jeg kjenner flere som har hatt et avslappet forhold til hasj som har tippa over i psykose og psykoselignende tilstand pga søvnmangel og samlivsbrudd.

Tusseladden med dreads som snakker om fri hasj aner som oftest ikke hva han snakker om

2 Likes

Et viktig og under kommunisert poeng.

Men fra spøk til alvor, så viser forskning innen psykedelisk terapi gode resultater i målgruppen depresjon og angst (flere med “fast track” fra FDA!?!), så det er spennende tider for de som er interessert i den slags “alternativ” terapi.

1 Like

Ja, ser den - og det skal sies at dagens politikk på rusområdet har mange svakheter. Men personlig tenker jeg det finnes mange ting man kan prøve i behandling før psykedelia.

Men noen snarvei til å lykkes i Vesten for f.eks en somalisk ungdom er vel hasj neppe.

Khat har i alle fall ikke vært noen suksess for denne folkegruppen.

Hva Holmøy i SSB sier om innvandringen

«– Jeg tror det er viktig å bevisstgjøre folk på at snillhet koster. På lang sikt har man ikke noe valg. Man må øke skattene eller skjære ned på offentlige utgifter. Det vi har i oljefondet er ikke nok.»

Gjentar: Det vi har i oljefondet er ikke nok.

https://www.rolness.no/tag/innvandringsregnskap/

All fakta og realitetsorientering er jo bra, men sitatet er litt typisk for debatten ved at det bygger på et underliggende bilde av den «snille naive nordamannen» som vil miste oljeformuen sin om han ikke åpner øynene. Syns det er litt unødvendig egentlig.

Men det er jo realiteten. Sitatet er der mer for realitetsorientering for hva det faktisk koster i kroner og øre.

Men det som er enda verre er jo at vi kan ende opp med et utrygt samfunn med høyere kriminalitet og lav tillit mellom folk.

2 Likes

Det er vel ikke prisen på snillhet det handler om, men hvordan vi organiserer et samfunn på best mulig måte

Prisen og måten du disponerer ressursene påvirker jo mulighetene til organisere samfunnet.

Hvis samfunnet velger å kjøre på med masseinnvandring fra den tredje verden, så blir det mindre penger på velferd, infrastruktur etc.
Dette må politikerne som fronter dagens innvandringspolitikk kommunisere klart og tydelig.

1 Like

Hvis man hadde flyttet hele folket i Somalia eller Syria til Norge ville Norge ha blitt som Somalia eller Syria. Det regner jeg med at de fleste er enige i.
Så er spørsmålet, hvor mye likere ønsker vi å bli disse landene ? (hvor mange ønsker vi hit)
Personlig ser jeg ingenting berikende i selvskading.

Sverige ligger et stykke foran Norge her, der den høye innvandringen nå begynner å tære på velferdsstaten. Særlig i mindre kommuner er økonomien presset med nedskjæringen over hele fjøla. Men også sentralt; vi har allerede sett de første demonstrasjonene blant svenske pensjonister fordi pensjonene ikke lenger strekker til.
Og enda verre har selvfølgelig innvandrere det, som nå har blitt en ny importert underklasse med ekstrem arbeidsløshet.
Men nå skal det sies at Norge har vært bedre på integrering enn svenskene, blant annet med desentralisert bosetting.

1 Like

Først og fremst har vi hatt et visst magemål når det kommer til innvandringen. Vi har dessverre tatt i mot altfor mange vi også, men vi er heldigvis ikke i nærheten av den fullstendig ukontrollerte politikken Sverige har ført.

Dette kan vi først og fremst takke FrP og Carl I. Hagen for. Svenskene hadde aldri et slikt parti eller en slik figur på 80- og 90-tallet.

3 Likes