Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Dette er jo danskene sin feil ifølge FN.
Eller samfunnet. Aldri har individer selv et ansvar… :sweat_smile:

3 Likes

Håper det ikke er like ille her som i Sverige. Detter jo så grovt at det kunne vært filmet i en krigssone!

Hovedsakelig fordi en god del av sakene jeg har sett der (sjekker kanskje en gang i uka, så ikke så ofte) er vinklet mer mot eldre engstelige, konservative kristne og reaksjonister fra høyre flanke enn hos f.eks. Aftenposten, NRK etc. som har samme fokus mer mot venstre. De har en grei miks av mye annet også. Sier ikke at de er helt høyrevridde, bare en overvekt mot høyre.

Eksempler fra dagens forside er øverste sak:
image
Og eksempler på et slikt fokus nedover:
image
image
image
image

Sorry for at det tar mye plass. Møter ca samme miks hver gang jeg er inne der, og det har gitt meg det standpunktet.

OK, da får du kanskje ikke med deg selve det redaksjonelle innholdet og hva som faktisk står i artiklene.

Pro-EU, pro-innvandring, pro-klimahysteri, anti-Trump og anti-nasjonalstat.

VG er nok riktignok til høyre for Dagbladet.

4 Likes

Hvor mange mikromillimeter snakker vi? 0.002?


Ikke uvanlig blant norsk ungdom heller virker det som.

Så du videoen?

De tramper og hoppet på hodet og ansiktet hennes, heeelt sykt!

1 Like

Har sett filmen. Det er ingen steder de hopper på hodet. De tramper, sparker og slår mot hodet. Akkurat som i filmen jeg sendte deg. Volden er grov nok i begge tilfeller at offeret kan bli alvorlig skadet. Ser ikke helt hvorfor du bagatelliserer det ene fremfor det andre. Visuelt er nok den du viser hakket grovere, men utfallet kan fort bli det samme. Begge situasjoner er forkastelige.

1 Like

Interessant å se at Bloomberg trynet så kraftig i debatten i natt. Og Buttigeig som ble tatt i å fabrikere falsk støtte fra de svarte og mange andre i USA. Han sender ansatte ut for å spise på restauranter så leser plutselig restauranteieren i avisa at de har “endorced” han. Bare fordi de var der og brukte 90 dollar på mat haha. Warren gjorde det svært godt og Bernie leder fortsatt stort.

Tenk om det blir Warren eller Bernie! Jeg håper Bernie får det. Han fortjener det etter at DNC ødela hans muligheter mot Hillary sist.

2 Likes

Godt forklart av Raymond om Veireno sammenligning.

https://www.nettavisen.no/okonomi/--nettavisens-sammenlikning-av-oslo-kommune-og-veireno-er-tendensios-og-feilaktig/3423925479.html

1 Like

Over 46 % til Bernie Sanders i Nevada!

1 Like

Kan “venstre” siden klare å overaske som Trump i 2016?

(i den grad man ble overasket)

Du lever opp til nicket ditt!

https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-klarer-ikke-a-vri-seg-unna-ansvaret-for-titusenvis-av-lovbrudd/3423927797.html

2 Likes

“Stikk i strid med inntrykket byrådslederen forsøker å skape, så har bruddene på arbeidsmiljøloven florert under det rødgrønne byrådet han har ledet de siste drøye fire årene.”

Spørsmål man bør stille seg.

Er dette unikt for denne perioden?

Når begynte man å melde inn saker, og har det vært like stor fokus på rapporteringen?

Hva gjelder lovbruddene og i hvilke kontekst og i alvorlighetsgrad snakker vi om?

Skal sammenligningen kun baseres på volum, eller skal man vektlegge alvorlighetsgrad?

Mine betraktninger:
Man skal vektlegge lovbruddene forskjellig etter alvorlighetsgrad. Og her vektlegger jeg personlig økonomisk vinning høyest. Foregår det konkurranse fordeler med bruk av “sosial dumping” så er dette også meget alvorlig.

Videre mener jeg det er klar forskjell på private og en svær offentlig institusjon. Hvor private oppererer utfra et bedrifthensyn (aksjonærer) har de offentlige institusjonene helt andre mandater (samfunnshensyn).

Så er det en kjensgjerning at vi først i det senere tid har begynt å loggføre lovbrudd (av vesentlig grad). Dette har selv opposisjonspolitikerene innrømmet med å si i nyere tid. Jøran Kallmyr fleipet om dette om sin tid som Oslos byråd for miljø og samferdsel 2009-2011 “vi rapporterte ikke slike saker på den tid” (ref da han deltok på “nytt på nytt” for noen måneder siden).

ERdogan er desperat og vil slippe MASSE flyktninger inn i Europa.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e5834c04339d80011aeda22

Har nok sammenheng med store tyrkiske tap.

1 Like

Ja, for det passer jo j… bra nå! Uff, gjør tullingen alvor av det vil det IKKE ende pent…

Flyktningestrøm er en ting.

Storkrig mellom alle land i midtøsten med full konflikt mellom Russland og Tyrkia som også vil prøve å dra inn NATO…

Begynner å bli en smule apokalyptisk dette.

2 Likes