Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Ja. Det er et helvette å forholde seg til folk man er uenig med…

Kanskje det er påtide å tenke mindre svart/hvitt, lytte mer og prøve å forstå kan være noe man skal prøve på?

For de som har “levd” i begge leirene, er det eierskapet til “sannheten” en fellesnevner på begge side av politikken :wink:

1 Like

Jeg har vært i begge leire, sier ikke at borgerlige har rett i alt, mye som er galt med partiet Høyre. Jeg observerer hvem som vil diskutere og hvem som ikke vil det, det er faktisk så enkelt.
Jeg lytter og tar til meg det røde velgere sier, selv om jeg er uenig. Hvorfor er det bare den siden jeg står på som skal lytte og vise folkeskikk, mens de røde kan gjøre mer eller mindre som de vil? Det er de røde som faktisk må begynne å lytte her.

2 Likes

Og de røde mener at blåsiden må lytte mer, og slik går jo dagene… :wink:

Fra min ærfaring er ingen gruppe/sider som er bedre en den andre. Her må vi kanskje bruke ordet “delskyld” for å gi et mer riktig svar på problemestillingen.

Se artikkelen jeg delte, hvordan AP reagerer og hvordan FrP reagerer. For meg er måten Frp reagerer på slik det skal være og dette erfarer jeg i mange andre tilfeller selv.
For ordens skyld, jeg har tidligere stemt på AP, men partiet er vanskelig å kjenne igjen fra det de var før 2000 tallet og til det de er nå.

3 Likes

Erdogan sin plan om å flomme europa over med flyktninger virker å ha feilet pga hellas sin bestemte behandling av de som prøver å snike seg inn.

1 Like

Bare for Tyrkia å legge frem noen plast båter på stranden, så finner flyktningene nok veien selv :wink:

Er det tyrkia har gjort, Hellas har svart medå skyte på flyktningene, så derfor rømmer de tilbake.

Hvem støtter Fake, Tyrkia eller Hellas?

Man må jo le. Bare man ikke er senil så er det greit å bli presidentkandidat :rofl:

Gleder meg stort til debatt mellom Trump og Biden.

2 timer på en scene. La oss telle alle de rare tingene Biden klarer å si på 2 timer uten teleprompter

3 Likes

Heh, tror ikke biden har det så lett. Bernie gutta mobiliserer hardt, selv om media kjører MASSIV biden kampanje nå.

2 Likes

Tror dessverre Bernie sliter nå :confused: Han gjorde en god figur på Fox News sin Town Hall, men det er en stund til neste debatt med Biden. Selv om han gjør det bra der må han få veldig mange stemmer i de resterende statene for å slå Biden. Trist, for Trump kommer til å overkjøre Biden. Det eneste Biden går til valg på er at han ikke er Trump, men det er kanskje ikke motivasjon nok til å få folk til å møte opp og stå i kø i timesvis for å stemme.

2 Likes

Kvinnekamp hos Sosialistisk Venstreparti:

Skjebnens ironi at politikere er både ekstra utsatt for Corona og gjerne i risikogruppen. De møter daglig mange forskjellige mennesker og er gjerne godt opp i årene.

Her er bare et eksempel av flere allerede:

Noen vil kanskje si, til pass for dem!?

Blir et sørgelig skue å se Trump feie gulvet med Biden - men man vet jo at demokratene heller taper mot Trump enn å faktisk reformere seg selv retning av progressiv politikk og arven etter FDR - USA sin mest populære president gjennom tidene.

Demokratene i dag er i praksis moderate republikanere fra 1980-90-tallet.

Det var en feil Sanders gjorde, å bruke ord som «sosialisme» og «politisk revolusjon». Det handler egentlig om at det demokratiske partiet må finne tilbake til røttene sine. Les: være på lag med arbeiderklassen.

1 Like

Demokratene i dag er i praksis George W. Bush, bare at de i tillegg er ekstremt opptatt av transseksuelles rettigheter + fri abort.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6dff147562a20012ce1495

Ganske ekstreme tiltak faktisk.

Men hvem gjelder dette egentlig? Er turister fra Schengen området her uten oppholdstillatelse?
De fleste som jobber her har jo oppholdstillatelse.

Dette vil gjøre underverker for frafallet i religionene.