Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Hvis du leser hva jeg faktisk skriver så er det ikke verre enn at jeg argumenterer for at vi kan kutte alle særfordelene og subsidiene som går til Nord norge.

De vil jo tross alt stenge “grensen” mot søringa.

“De” vil ikke stenge grensen mot søringer, men begrense utviklingen av utbruddet ved å sette folk i karantene.
Hvis jeg som finnmarking kommer nordover etter noen dager i Oslo ( hvor det er 5 ganger flere smittet i forhold til folketallet) så må jeg også i karantene.
Alt av næringsliv er lammet her oppe også, langt fra ønskelig men det hjelper for å holde det under kontroll.
Er ikke akkurat god tilgang til sykehus/akutthjelp her oppe.

2 Likes

https://nordnorskdebatt.no/article/slik-avishus-i-nord-ikke-gjor?fbclid=IwAR0wlqybgA1Tsk3X3v3A5ukkg960Db-o0DuMzWbSPS_2jqoidGvtEc0kRPs

Jeg er faktisk enig med denne mannen denne gangen:

3 Likes

Slett ikke sikkert det er en dum strategi framover nei.

1 Like

Det som har kjennetegnet regjeringens corona-politikk, er mangel på planverk, og etterfølgende mangel på planlegging.Det er improvisering hele veien.

1 Like

Norsk presse glimter til igjen.

Terroretterforskere er koblet inn i saken. Ifølge France Bleu er mannen en asylsøker fra Sudan. Han skal ha ropt at gud er stor mens han angrep, ifølge vitne

VI kan jo anta at siden dette var en asylsøker fra Sudan så har han ikke ropt “god er stor” på norsk men heller en islamsk strofe.

Det er vel ganske vanlig at aviser oversetter ting til norsk og ikke gjengir det på originalspråket? Hvis det var det som var innvendingen din.

Innvendingen min er vel at man subtilt prøver å tildekke at han var en muslim på terroroppdrag.

5 Likes

97% sudanesere er muslimer, så journalisten kunne vel med rette overlate noe til fantasien din? :slight_smile: Hvis vedkommende imidlertid var en av de resterende katolikkene fra landet, så hadde han kanskje blitt sitert på noe annet enn det påståtte utsagnet, selv om jeg ikke har noe grunnlag for å påstå at katolikker vurderer sin gud hverken større eller mindre enn andres guder.

Du har ikke hørt om de ti bud altså?

Noen for enhver dette her, det gjelder mer enn som så. Jeg trenger ingen ‘å dette er document og kan ikke stoles på’ det er andre kilder i denne artikkelen. For meg er Document.no mye mer å stole på enn NRK, TV2, Dagbladet og VG: https://www.document.no/2020/04/10/barr-en-av-de-storste-skandaler-i-amerikansk-historie/

1 Like

Det man må spørre seg om er om folk i USA ønsker en person som Joe Biden som president? Han kommer fra samme skole som Clinton’s og Obama. Det samme nettverket som Demokratene? Slike folk kan ikke lenger blir presidenter, tenk selv, for guds skyld.

3 Likes

The Media’s Loudest #MeToo Champions Are Ignoring Biden Sexual Assault Accuser Tara Reade

The silence from the media’s loudest #MeToo champions has been deafening. There has been exactly zero coverage of sexual allegations against Joe Biden on CNBC, CNN, MSNBC, ABC or CBS. Likewise, The New York Times and USA Today and have failed to discuss it.

For meg er de andre mediene langt mer troverdige enn document.no
Leste artikkelen du lenket til, og den avsluttes med: «hvis du ønsker journalistikk som er mer fair mot Trump og USA, støtt Document» (valgfritt beløp per mnd).

Synes det sier det meste.

Det er greit for meg, jeg tror ikke det basert på det som har skjedd historisk med Brexit og valget av Trump. De mediene du støtter deg til proklamerte at Clinton kom til å vinne valget i 2016 med 90 % sannsynlighet, likeså at Brexit aldri kom til å skje. TV2, NRK, Dagbladet, VG. Du må gjerne tro, jeg vet…

Hva synes du da om pressestøtten og lisensen alle som tjener penger i Norge betaler? Document har ikke pressestøtte. Legg merke til det før du kritiserer, Document har ingen pressestøtte, de lever av reklame og det privat personer gir. Det er en enorm forskjell jeg håper du ser.

Mediene bruker statistikk og meningsmålinger for å sannsynliggjøre ulike utfall. Av og til treffer ikke meningsmålinger fordi det er prognoser. Hvis du har problemer med det, så må du droppe de fleste medier, fordi de ikke er til «å stole på».

Du bekrefter bare det jeg skriver, du vil så gjerne tro at den andre siden er mye bedre. Jeg har levd en stund og har erfaringer. Jeg var der du er, alt snudde, jeg håper det skjer for deg også: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=qykIi2tcoRY&feature=emb_logo

Har du sett dett klippet før? Når jeg var 18 år stemte jeg AP og var overbevist om at det ikke fantes et bedre parti i Norge…Jeg lever og lærte. Ikke minst, jeg tilegnet meg mer kunnskap, etter det har jeg aldri mer stemt AP eller på sosialistiske parti. Jeg er mye eldre nå, jeg vet ikke hvor gammel du er. Lev og lær…

2 Likes

Synes svaret ditt taler for seg selv. Både falske antagelser om hva jeg tenker, samt eksempler på klassiske hersketeknikker. Lykke til videre!

1 Like