Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Vel, du har jo misforstått alt. Du finner ikke så mange mer åpne og tolerante personer enn meg, det er bare synd du ser på meg slik. Jeg er faktisk åpen og ønsker alle det beste. Du forhåndsdømmer og det er jeg dessverre vant til. La oss bare gå videre hver vår vei, hva ellers kan man gjøre? Jeg har ingen dømmende blikk til deg hvis du tror det. Det er slik mange har sett på meg selv om det er alt annet enn det jeg er :slight_smile:

Er din mening verdt mer enn andres?
Tar mennesker som stemmer sosial-demokratisk, “feil”?

2 Likes

Hva gjør for eksempel VG og Dagbladet med troverdig enn document.no ?

På hvilken måte har disse avisene noen gang vist seg å være troverdige?

3 Likes

God artikkel, anbefales🙂:

Kommunistisk propaganda!!!

Fint hvis du kan underbygge dine påstander, så det er mulig å følge dine logiske (evt. ulogiske) tankebaner🙂

1 Like

Oi nå ble vi overrasket.
:joy:

Det er jo DUGNAD!

Dette har vel ikke skjedd enda :stuck_out_tongue: Trumpern er jo like blåst som alltid han. Står i 1 time og skryter av seg selv med gjennomgående feil bruk av statistikk for å lure idioter til å stemme på han, igjen.

Men, det er forskjell i redigeringen mellom hvem man ser hos.

Fox News f.eks. tok med introen hans som forsåvidt var god, men den kuttet CBSN.
Så enig i at det er litt manipulasjon ute og går fra begge sider her.
Men ingen av de fjernet denne da: https://youtu.be/xk1EXwA4HAg?t=3625

Hehe, han viser sitt sanne jeg ennå. Denne er jo kostelig. Når han ikke finner noen gode argumenter, så er alt «fake»:

1 Like

Det er fake de er. Så Trump sier det akkurat som det er. Dersom media hadde hatt folkets beste i tankene så hadde de fremmet de 15 tiltakene og snakket om hva alle amerikanere kunne gjort for å hindre spredning av smitte. Men i stedet for så snakker de bare om Trump. Fordi de hater han.

Så de vil heller snakke om det som kan påvirke valget om 6 mnd enn det som kan redde liv nå. Media er fienden. Trump er den som avslører det hele som alle kan se.

Aldri har media blitt bedre avslørt som inkompentent, kjøpt og betalt. Partiske og subjektive.

Det er bare så herlig å se.

Like herlig å se alle norske Trump hatere som lar seg manipulere av klipp og lim mediene. Som Einstein sa. 2 ting som er uendelig. Universet og dumme mennesker. Han var ikke sikker på universet. Jeg er helt enig med Einstein.

1 Like

Skjønner du har ganske lik livs- og verdensanskuelse som Trump. Jeg «sliter»med å se verden med de øynene, men meg om det. Hvis Trump blir normalen i denne verden, er det ille ute på mange måter.

Jeg har forøvrig sett de fleste pressekonferansene live og uklippet fra USA. Makan til usympatisk og narsissistisk fyr skal man lete lenge etter å finne.

5 Likes

Jau.

Men man jo si det samme om mediaene også. Man merker jo med en gang når reporterne bare er ute etter å ta han med en gang de ser sprekk i rustningen hans. Det gjør Trump også - Og caller de ut som faan. Det blir bare ufint hele greia

1 Like

Hun er ikke ufin på noen måte. Hun spør om hva han gjorde med saken i februar, Trump prøver å forsvare seg med hva han gjorde i januar (ingenting pga ingen registrerte tilfeller). Hun gjentar at det er februar hun spør om, så blir Trump ufin i stilen og begynner å kalle både hun og tv-kanalen for fake. Han er som en liten unge som aldri vinner åpne og saklige diskusjoner, og dermed tyr han til ulike hersketeknikker for å prøve å gjenvinne noe form for ære.

1 Like

La meg tippe, du var negativ til Trump før Korona? Hehe. Det er ikke vanskelig å se på noen av dere. Nå skal dere bruke Korona som argument. Før var det at han var rasist. Som da han var den første til å stenge flyruter fra Kina. Da var han rasist. Nå gjorde han det plutselig for sent. Hehe, ja det er vanskelig å holde tungen rett i munnen når man hater.

Hva med å være litt mer kritisk til Erna i stedet? Hun var jo tregere enn Trump i alt. Likevel så får hun skryt. Fordi færre dør her. Sånn helt tilfeldig.

Ikke har vi begynt å bygge sykehus. Trump har satt i gang bygging av en haug med sykehus. Ikke har vi fått næringslivet til å tilrettelegge bygg, arbeidsplasser eller offentlige ferdselsområder for å unngå smitte. I USA har de gjort det i over en mnd allerede. Lenge siden de begynte å bytte ut dører med dørhåndtak til sliding doors f.eks. Her er det ingen som har tenkt tanken engang. Og ingen får med seg hva som blir gjort bra i andre land, fordi man skal heller bare skrive at “Trump er dum”. Akkurat som om det får oss noe sted.

Hva med å være litt mer opptatt av alt som ikke blir gjort her i stedet for å hate noen over atlanteren?

5 Likes

Nå fikk Norge korona-trøkket tidligere enn USA pga. vinterferieturistene i Alpene. Men hadde Solberg-regjeringen vært like tafatte som Trump-administrasjonen, og så lite forberedt og opptatt av beredskap og ikke minst testing og testkapasitet, ville vi hadde det samme helvete her, og Solberg ville ikke beholdt taburetten sin særlig lenge.

Selv hans høybårne Donald Trump må kunne tåle kritikk når ting ikke funker. Men nå er det nå engang sånn at selvkritikk ikke eksisterer i Trumps vokabular. Og kritikk fra andre er per def fullstendig forfeilet og basert på fake news.

Men jeg skal gi deg rett i en ting, Morti, vi både bør og vil etterhvert bruke mindre tid på Trump - i og med at han gjør både den amerikanske nasjon og dets president mindre relevant internasjonalt etterhvert som han trekker USA ut av inngåtte avtaler, av organisasjoner, innfører sanksjoner og handelshindringer, - kort sagt gjør USA mer introvert og mindre viktig enn hva vi har vært vant med etter 2. verdenskrig. Kanskje var det også på høy tid.
På den annen side tapetserer han pallen som verdens mest underholdende statsleder. Ingen over og ingen ved siden. Kim Jong-Un må nok ta til takke med den sure fjerdeplassen.

2 Likes

Jeg vet ikke hvilken verden du lever i, men der bor ikke jeg. Hva er det liksom Erna har gjort? Har hun laget et nytt testsystem for å hurtigteste for Korona på sykehusene? Nope. Vi hadde et fungerende system fra før. USA hadde ikke det. Det er ikke noe Erna har gjort i denne sammenhengen.Vil du gi Erna æren for hele det norske helsesystemet i samme slengen?

Trump fikk laget et nytt testsystem i rekordfart. Som nå fungerer bedre enn det norske. Så de tester i full fart når de først fikk det nye velfungerende testsystemet på plass.

Man må ha litt forhåndsdømmende og subjektive oppfatninger dersom man skal skylde hele det Amerikanske helsesystemet og tregt opplegg for testing på Trump når han arvet dette fra Obama og Obama arvet det selv.

Det eneste kritikerne er opptatt av er å kritisere Trump. Det er det eneste de gjør dagen lang. De har ingen ideer selv om hva som bør gjøres. De bare sitter og klager etterpå. Det blir ikke bygget smittevernberedskap av å klage. Det blir bygget ved å foreslå ideer til forbedringer. Men når man ikke har idèer selv så får de gå i tog og skrike. Det hjelper sikkert på selvfølelsen, men det reddet ingen liv.

Ser man en konstruktiv kar som Cuomo, som jeg selv ville foretrukket som president, så har han en helt annen tilnærming enn alle klagerne og media. Han jobber konstruktivt med fakta. Bygger bro. Forsøker å få til ting.

Har fått den verste katastrofen i fanget. Helt uten skyld. Akkurat som Trump.

De to er i samme båt. Og gjør noe med det. Dere som klager og media, gjør ingenting. Uten å gjøre alt verre enn det kunne vært da. Så ødelegge. Det kan de.

3 Likes

Alle statsledere og helsemyndigheter har fått denne pandemien i fanget, som Trump - helt uten skyld. Poenget er hva de så gjør for å håndtere krisen.
Etter hva jeg har registrert er det bare en statsleder som benytter de daglige pressekonferansene til å fremheve sin egen fortreffelighet, sine intuitive og forutseende evner, sin unike innsikt i pandemiens vesen. Og legge skylden på alle andre for det som ikke måtte fungere. DET er unikt.

2 Likes

Jeg ser at du kjenner deg igjen i Trump. Siden du gjør alt du kan for å etterligne han. Slik han skylder på andre, skylder du på han. Så dere to er helt like.

Så har han litt større kapasitet enn deg, for mens ditt bidrag stopper der, så utretter han mye for landet sitt i tillegg.

Ikke helt like. Jeg innser at min fortreffelighet ikke bare er sterkt begrenset, men tidvis helt fraværende. :roll_eyes: