Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Pass på så du ikke blir blinket ut av metoo, BLM og ellers godhetsnaive i sosiale medier.
Plutselig er det et rosetog utenfor døra di når du går ut.

Rart det der, meanwhile ser jeg massevis av fester med narkotika og slagsmål på vestkanten og i kjendis-miljøene som ikke får en dritt oppmerksomhet av politiet. Når halvparten av de jeg bor i bygg med har kjøpt hasj ulovlig siste uka og gutta over gaten kaster øl på bilene som står utenfor på vei til byen og selger hasj fra vinduet sitt blir jeg ganske lei av å høre om hvor ille de er på østkanten hvor politiet faktisk følger med… Det er ikke sånn at vi er engler bare fordi vi ikke blir tatt. Det er ingen som ser på “oss hvite” som dere setter så høyt. Sry ass, men vi er alle mennesker og gjør masse dumt på gruppenivå.

Nå er desverre statistikken ganske klar

4 Likes

Ja, hva er det som viser et klart bilde av hva her? Resett selv sier som vanlig ikke så veldig mye mer enn “brun = bad”.

“Nettavisens har gjennomgått av 58 saker med totalt 84 domfelte under 18 år. De aller fleste ungdommene er født i Norge, men 73 av de dømte har navn som tyder på en flerkulturell bakgrunn.” Dette er vel all statistikken de drar fram?

Fra nettavisen: "I de 58 dommene ble tre personer dømt for voldtekt, 33 personer ble dømt for ran og 41 personer dømt for vold. I tillegg ble 24 personer dømt for vold eller trusler mot politi og andre offentlig tjenestepersoner.

De aller fleste av ungdommene i Nettavisens oversikt er norske, og er født i Norge. Av 84 domfelte, har 73 personer navn som tilsier at de har en flerkulturell bakgrunn. Med dette mener vi en annen kultur enn bare den norske, som blant annet reflekteres i navnet foreldrene har valgt å gi deres barn.

Et stort flertall bor på Oslos østkant. Bare tre domfelte hadde i dommen en oppgitt adresse på Oslo vest. Flere av barna var også under barnevernets omsorg."

Og selvfølgelig utelater Resett dette: "- Fallgruven er hvis analysen av tallene er rasistisk. Hvis du trekker slutningen at minoritetsungdom har en større tilbøyelighet til kriminalitet på grunn av sin etnisitet, da går du i rasistfella, sier Kohn.

Kohn mener at man også må ta høyde for eventuelle mørketall: Hvor mange norsk-etnisk ungdommer som ikke blir tiltalt for tilsvarende kriminalitet.

Erna Solberg gikk 9. juni ut og konstaterte at det er såkalt etnisk profilering i norsk politi. Altså at personer blir anholdt eller utsatt for kontroll på bakgrunn av stereotypier knyttet til hudfarge eller etnisitet. Hun sa at politiet jobber hardt med å forebygge rasisme."

1 Like

Hva er det som vekker politiets oppmerksomhet? Jo, alvorlighetsgrad og anmeldelser fra en fornærmet part.
Kjøp og salg av hasj i et vestkantmiljø eller langs Akerselvas bredder i Oslo øst har i utgangspunktet ingen fornærmet part.
Blir man voldtatt, ranet eller utsatt for vold, er situasjonen en noe annen. At disse sakene blir prioritert og ender med domfellelse, kan neppe være særlig overraskende.
Men mørketall finnes i vest som i øst.

Forøvrig høres det ut som du bør vurdere å bytte bomiljø.

3 Likes

Slutter aldri å forundre meg over hvor utrolig naive folk er…

5 Likes

https://www.nettavisen.no/nyheter/vi-ma-torre-a-snakke-om-koblingen-mellom-integrering-og-ungdomskriminalitet---men-hudfarge-har-ingenting-med-saken-a-gjore/3423986514.html

Tøft av Nettavisen å sette søkelyset på sammenhengen mellom innvandring og kriminalitet

8 Likes

Svært lite overrasker meg lenger. Enten forsvarer vi det den vestlige verden har bygget opp eller så gjør vi det ikke. De hvite som tror de blir spart fordi de er politisk korrekte :slight_smile: Vel, Spør dere selv hvordan hvite har det i Sør Afrika idag? og hvorfor ingen media korrekte stiller noen spørsmål? Spør dere også selv hvorfor media har fått dere til å hate Israel? Har NRK noengang skrevet noe positivt om Israel eller hvite mennesker generelt? Martins, hvis du er hvit er du automatisk rasist, tenk over det.

2 Likes
3 Likes

De som er overrasket, bør bruke sommeren og høsten på å ta en relativt grundig oppgjør med seg selv.

4 Likes

1 Like

Enkelte nordmenn gjør samme kardinalfeil som enkelte innvandrere. Dårlige erfaringer gjør de fordomsfulle og fulle av hat.
Hva hjelper det? Absolutt ingenting. Det begrenser bare livet ditt.

Ikke vanskelig å være enig meg deg der

Denne har modnet seg… 2:00-ish spesielt

2 Likes

Altså…

2 Likes

Hvor er oppslaget i VG og Dagbladet? Antar at pressestøtten skal gi en objektiv presse.

6 Likes


Artig sak! Staten skal altså skattlegge en tjeneste som er forbudt å kjøpe og argumentet som benyttes er at “det kan lønne seg å prostituere seg fremfor å vaske etc.”. Prinsipielt er jeg mot all skatt, og jeg synes at de kommer godt frem hvor problematisk beskatning er når staten vil ha skatteinntekter, samtidig som de bruker et helt merkelig moralsk argument for å beskatte noe de har forbudt kjøp av.

1 Like

Dette er jo the S@n. Uten å ha lest det, da jeg ikke leser søppel, så vet man historisk at alt fra den kanten må tas med solide doser skepsis.

Artikkelen finnes i masse store aviser

3 Likes

Ville ikke dette betydd at staten da driver med hallikvirksomhet?