Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

2 Likes
1 Like

Som råd OM de blir ranet, ikke generelt.

Er ikke det rådene i stort sett hele verden?

Han fremstår ikke akkurat tillitsvekkende. :laughing: Synes han virker heller mindre begavet jeg da.

Usikker på hvem som er verst, biden som kaller journalist junkie og ikke husker hvor han er eller trump

Det er bra noen endelig arresterer påstandene hans på direkten, måtte le litt av:

“…read the manuals”
What manuals?
“…read the books!”
What books?

#skiftertema :sweat_smile:

1 Like

Ja Trump blir ganske så avkledd. Men han eier jo ikke skamvett så han fortsetter jo bare som før uavhengig av hva folk sier eller arresterer han på. Men når han ikke har gode svar så er det jo sikkert det smarte han kan gjøre selv om han også da fremstår som en komplett idiot.

@Evilfreud, er litt synd at demokratene ikke klarte å samle seg om en yngre kandidat. Men selv mener jeg Trump er verst da. :slight_smile:

1 Like

Hva skjer i Stavanger @Evilfreud?

Trodde det var stille og rolig borte hos dere

https://www.document.no/2020/08/13/maskerte-barneranere-bruker-kniv-og-politiet-er-makteslose/

1 Like

Godhetstyraniet kjører på her også, barneranere må man synes synd på for de skjønner ikke helt norske normer og regler.

2 Likes

Omsider litt klarsyn i rasismedebatten

2 Likes

Tangen har nå fått First House og dermed arbeiderpartiet mot seg?

Bjarne Håkon Hanssens tidligere statssekretær og kommende partner i rådgivningsfirmaet First House, Ketil Lindseth

Arbeiderpartiets Ingvild Kjerkol går hardt ut mot ansettelsen av Nicolai Tangen som sjef for Oljefondet.– Jeg synes saken blir verre ettersom dagene går, sier Kjerkol i en debatt i regi av EY, First House og Lederne torsdag ettermiddag

First House er uten tvil et av de største demokratiske problemene vi har i landet, og de bryr seg ikke lenger med å gå stille i dørene.

6 Likes

Them narratives as.

image

4 Likes

Ansettelsen av N.Tangen har visst nok ligget i solen så lenge at den nå begynner å lukte råtten fisk og politisk mynt. Her er heksejakta godt i gang.

rant on

Det er lett å tenke vikarierende motiver når slike saker får momentum og slås opp stort, så alt for lenge etter at saken strengt tatt er opplest og vedtatt.

Pisseredd for at Tangen skal tjene på dette. Helt sinnsykt. Det må være mulig å ansette noen selv om de er kompetente og har klart å tjene penger. Men slikt er tydeligvis helt bakvendtland når vi kommer i AP politiske kretser. For her skal vi vel helst innsette en avdanket politiker, istedet for å sende dem til brussel formoder jeg.

Skulle nå meravkastningen være elendig så skal det være mulig å kaste ut fyren. Nå liker jeg løsninger, så er skuffet over at heksejakta ikke har klart å diske opp et eneste forslag til alternativ oljefondsjef.

Jeg kan i det minste uttrykke min beundring for den eller de som i sin visdom og fremsynthet sørget for at ansettelsen av oljefondsjef er så betryggende frakoblet storting og regjering som det er mulig å gjøre det.

Skal de føkke opp denne ansettelsen så må de enten slite ut noen jeg tror er en svært hårdhudet mann, som hvis han er etter mitt hjerte bryr seg midt i kaviarkrysset når det kommer til slikt politisk surr. Eller så må da stortinget (hvis jeg har skjønt og forstått dette) putte fingrene i paien så alle ser det og starte å tukle med mandatet til oljefondet, som antakelig var satt opp slik for å unngå at dette ble politikk, høhø.

Det ser dessverre ut som jeg blir nødt til å stryke ArbeiderPampene, rødt, sv, sp og mdg fra listen over valgbare partier. Vinglepartiet Venstre klarer sikker å rote seg ut av min ærbødige Tangen til stryk lista på noen dager tenker jeg, gjerne med uttalelser til begge retninger.

klippet fra lederen i dagsavisen.

rant off

4 Likes

Du kan ikke mene at Tangen skal ansettes, han er åpenbart ikke egnet med sine interessekonflikter.
Men saken blir jo bare mer og mer absurd etterhvert som tiden går. Nå har altså finansdepartementet rådført seg med samme advokatfirma som bistod Tangen (i utarbeidingen av ansettelsesavtalen hans) for å finne ut om finansdepartementet har juridisk myndighet til å annullere ansettelsen, noe advokatfirmaet altså hevdet de ikke kunne.

Hva skal man si? Tilfeldigheter? Ren inkompetanse fra finansdepartementet som mener dette ikke har noen betydning (lol)? Eller er det noen som drar i trådene?

Jo det kan jeg mene. Og enhver skal slite med å argumentere mot lovligheten av ansettelsen.

Og selvsagt hyrer du inn dem som du allerede har et forhold til og vet har kompetansen til å uttale seg om jussen i saken. Nok en gang en merkelig “mer arbeid til alle” tankegang som minner mer om kommunisme på sitt verste hvor å gjøre ting så ineffektivt som mulig er det eneste rette.

Hva er galt med det? Om jeg leier inn et firma til å gjøre en jobb for meg, gjør de en god jobb hyrer vi dem inn igjen. Er det shait så prøver vi selvsagt noen annen. Men det er ofte slik at når vi har et working relationship, så er det verdt veldig mye.

Jeg synes gjennomgangstemaet for kritikerene i denne saken ofte er ullen etikk: denne gang er ord for dagen “interessekonflikt” og “skatteparadis”. Men ingenting som er ulovlig i seg selv. faktisk vanlig praksis både her og der. (Oljefondet selv er godt kjent med bruk av “skatteparadiser” , og flere stortingspolitikere benytter seg av det) Det er faktisk viktig kompetanse i finans. Og interessekonflikt kunne vel satt hele norge i stå om du skal gå fundamentalistisk inn i temaet.

Nei jeg mistenker at argumentene mot kandidaten er så dårlige at kritikerene må ty til 5vekttall ex.phil for å finne noe å slå i bordet meg.

Men for å ikke si tydeligere hva jeg mener om din holdning til saken, har du forslag til en motkandidat?

3 Likes

Hvem som ansettes er irrelevant for meg så lenge personen ikke er innhabil slik Tangen er. Som det står i saken, så var ikke det juridiske særlig komplekst og advokathjelp kunne vært innhentet fra mange andre firmaer.
Med tankegangen din så ville Norge raskt speilet seg i det gjennomkorrupte østeuropa.

Fin gjeng vi har sluppet inn på tunet

Religiøs kamp anno 2020 :stuck_out_tongue:

Tangen kan marked, penger og aksjer, og har bygd opp og driver et stort fond, så han kan ikke ta jobben på grunn av sin alt for gode trackrecord?

Du får forklare meg hvordan er han inhabil? Når pengene hans er satt i et trust?

La oss vri på det, hvem kan bevise sin kompetanse og attpåtil være habil til å ta jobben?

Habilitetskriteriet slik du og resten av broilershowet ser det ekskluderer alle unntatt professor emeritus’er fra BI uten en eneste aksje i sitt eie eller avdanka SV politikere som kristin halvorsen.