Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Synd, tenker noen år tilbake, så trodde jeg virkelig det skulle være skarpe tenner på riksløven denne gang. (på godt og vondt)

Forstår hva du mener, men Høyre og FRP har fått til mye på den fronten ved å sentralisere fylkene og kommunene. Det er blitt fra 428 til 356 kommuner og fra 19 til 11 fylker i Norge under Høyre-regjeringen. I praksis har det vært enorme endringer i mange kommuner og fylker, men er vanskelig å få oversikt over utslaget på byråkratiet enda. Logisk sett bør det ha blitt effektivisert betraktelig, men vet ikke helt før tallene er på bordet.

2 Likes

Kan jo ta tid, siden er ganske uttrykkelig sagt at ingen skal miste jobben ved sammenslåingene. (som jeg regner med det en hvit løgn for å få dette gjennomført)

1 Like

Helt klart en hvit løgn ja

2 Likes

Man mister ikke jobben i det offentlige, men folk går heldigvis av med pensjon.

2 Likes

Enig i at Senterpartiet er det eneste alternativet til høyre/frp. Håper den økte populariteten fører dem tilbake til sentrum.

1 Like

I Danmark endte tilsvarende kommunesammenslåing med flere ansatte og dermed selvsagt også med høyere kostnader. Når det her i tillegg garanteres at ingen skal miste jobben, ja da blir det vel bare desto høyere kostnader her. For partiene som går inn for dette handler det, mistenker jeg, primært om å få tilgang på de mindre kommunenes naturressurser. Det var jo det sammenslåingene av by- og landkommuner førte til etter den andre verdenskrigen. Byene fikk tilgang på arealer og kunne spre seg utover som de kreftsvulstene de er. Og noe tilsvarende ligger også under denne gangen. Lett å tenke seg at det feks kan være mindre motstand mot rasering av naturlandskapet når det foregår langt unna bysentra hvor de fleste i en storkommune kommer til å bo.

Eneste positive er at nøttene til Macron har falt ned og at han går foran i hvordan man snakker om- og til islamister.

1 Like

Sånn skriver man om narrativet. Nesten like elegant som Nrk sin dekning palestinske selvmordsbombere

3 Likes

Sånn ser artikkelen ut nå. Kan hende NYT ikke ville bruke ordet halshugging før det faktisk var bekreftet?

1 Like

Det er litt rart, for den som ligger ute på sidene deres nå har overskriften " French Police Fatally Shoot Man Who Beheaded Teacher on the Street" og er fra 16.10.

Bilde av hodet til læreren ble postet på twitter av gjerningsmannen straks etter udåden. Var ikke noe tvil der

1 Like

Naturlig nok fikk de jo massiv kritikk og endret overskrift

1 Like

Ligger på nett. Ingen kropp i umiddelbar nærhet nei.
Gidder ikke poste det her. For kvalmt…

Problemet er at Frankrike har for få sosionomer.

1 Like

Er nok det. Kanskje vi har for mange, og kan avse noen i globalismens navn.
Vi skal jo sende politifolk vi ikke trenger selv til Sverige så…

Verden er blitt helt spinnvill, men om to måneder så tenker vi vel tilbake til «gode gamle oktober 2020, da verden var så fin»

1 Like

Kommer pressen til å følge opp dette her???

4 Likes

Hun er fra SV? Da er hun per definisjon snill og kan ikke gjøre noe galt.

4 Likes

Din tekst får stå.
Jeg skrev at hun var én ting til, i tillegg til sv’er, og at da er man fritatt fra det meste.

Den ble sletta den gitt. Oh, the irony…

2 Likes

Ifølge twitter venstre ble hun såpass mobbet av slemme Nazihøyre folk at hun slettet twitter. Jeg er egentlig skremt over at folk har sånne holdninger som henne.

4 Likes