Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Du skjønner verden har gått av hengslene når det er «nazihøyre» som står opp for menneskeverd og ytringsfrihet :hushed::hushed:

3 Likes

Det er så sykt drøyt… sånne personer må aldri få ledende politiske verv i Norge!

4 Likes

ja altså … :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ufattelig mange dårlige sammenligninger ute å går på twitter. Den over er jo nesten like langt ute på jordet og sykler som Neha

Det er vel passende i dag med denne
image

5 Likes

Hvorfor ble den sletta?
Var det noe med at hun er kvinne, muslim og SV,er?
Altså urørlig, og kan ikke motsies?

Bingo. Det sto ikke noe annet enn det jeg skrev om igjen, bortsett fra at jeg utelot de seks bokstavene andre gang.

1 Like

Dropp Twitter, skaper bare et crappy politisk miljø hvor folk lager karriere av antall likes og retweets. Blir bare et sensasjons-jag hvor de mest ekstreme får mest makt fordi de deles mest og de normale tankene ikke får medfart fordi de er selvsagte og kjedelige til sammenlikning. Vi har allerede sett hva politikk på Twitter fører til i USA, trenger ikke gå i samme fella her. Med mindre man ønsker mer ekstremisme da. Da er Twitter flott for å spre drøye holdninger. Til og med dere deler jo ting dere er uenige med. Ikke rart de får oppmerksomhet når motstanderne gjør dem den største tjenesten de kan for algoritmens del ved å dele deres innlegg på andre sider… Om man er uenig i noe men må spre det av en eller annen grunn bør man gjøre det med bilde, så algoritmen ihvertfall ikke kan plukke opp en delingslenke på et annet nettsted og gi personen som twittret poeng for å føre nye brukere til Twitter.

1 Like

Tapte AP nettopp valget?:wink:

https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-ber-alle-bruke-munnbind-pa-t-banen-jonas-gahr-store-gjor-det-ikke/3424034464.html

«I dag byttet jeg til regntøy før jeg dro hjemmefra, og merket ikke at jeg ikke hadde med munnbindet før jeg skulle gå på t-banen. Jeg fant derfor en plass der jeg kunne holde tilstrekkelig avstand til andre», skriver Støre i SMSen.

Minner meg litt om denne:

https://www.nettavisen.no/okonomi/jonas-gahr-store-snek-pa-t-banen-tatt-i-billettkontroll/3423916957.html

– Appen min funket ikke, uttalte Støre han til DN, som tilfeldigvis fikk med seg hendelsen.

image

5 Likes

Dette er glemt om 3 dager.

1 Like

Nåh, vi får se på det.

Føyer seg inn i rekken over blemmer fra den mannen, virker som han aldri lærer.

Nå kan han fort bli puttet i bås med den oransje mannen.

Hvorfor i all verden skal sånne personlige blemmer påvirke et valg? Er vi virkelig så simple blitt? Herregud

3 Likes

Hvorfor skal støre gå foran som et godt eksempel ved å etterleve regler han har vært med å innføre og som andre blir straffet for å bryte? Er det riktig å holde hyklere av hans kaliber etter samme standarder som forventes av andre? Han mener nok bare godt med sin arroganse så ikke være for streng med stakkaren. Føler meg nesten krenket på hans vegne som må tåle all denne uønskede oppmerksomheten. Nå må vi stå sammen og vise vår kamerat empati. Ikke la antidemokratiske krefter bruke slike personlige blemmer for å polarisere folket og påvirke valget i sitt favør. De er aktive med å skape splittelse og nøre opp under hat, men vårt mangfoldige sammensurium av godhet og rettferdighet vil seire.

2 Likes

Nå ville jeg aldri stemt AP uansett, men hva privatpersoner i et parti driver med har ingen ting med politikk å gjøre. Jeg stemmer på bakrunn av hva et parti står for, ikke på bakrunn av hvem som er ledere eller hva de gjør. Politikk skal ikke være en populæritetskonkurranse. Stem på sak ikke person.

Hvis ikke så kan vi jo bare kopiere modellen til USA først som sist.

3 Likes

100% enig.

Hvis personen er statsministerkandidat, så er hvordan han ter seg privat ekstremt relevant.

7 Likes

Hvorfor gi sin tillit til et partis leder og statsministerkandidat som ikke lever etter egen lære? Hvis en vet at de ikke gjør som de sier og en stemmer etter hva de påstår lar en seg villig lure! Popularitet er en meget viktig faktor i politikken. De gjør sport i å bli likt av folk som ikke gidder å sette seg inn i partiprogram. Det er en velgergruppe hvilket som helst parti er avhengig av.

2 Likes

La oss ikke blåse det helt ut av proporsjoner. Dumt ja, men kan skje hvem som helst. Inkludert politikere. Men hadde det vært Trump…

3 Likes

Akkurat «å glemme en maske» er vel ikke verdens undergang.

Men å messe om at folk skal bruke offentlig sykehus, når man selv bruker privat til sine.
Man man messer om offentlig skole, når man bruker privat til sine.
Når man messer om eldrehjem, men bruker privat til sine.
Når man messer om skatt, men bruker advokat for å få ned skattekronene på eget holdingselskap(?)
Når man messer om skatter og avgifter, men maler huset svart.
Når man messer om arbeidere, men bruker arbeidere på en kontrakt under pari, i samkjøring med Rimi Hagen.

…så fortjener man svertingen som kommer i kjølevannet av «å glemme en maske»

Jeg liker ikke politikeren Støre, pga mannen han er.

8 Likes

Jens Stoltenberg tinglyste bruksrett til faren ved overførsel av hytte for å spare arveavgift ved å redusere taksten :smiley:

5 Likes

Gammelt triks, dette kan de sosialistene

2 Likes