Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Har mer med treningen politiet får der. De blir opplært til å ikke ta noen sjanser for egen sikkerhet

1 Like

Man trener ikke på å skyte folk i beina, fordi det ikke funker. Samt at risikoen for å treffe noen som står bak er EKSTREMT høy.

Derfor politiet bruker ammunisjon som stopper i kroppen. Mens forsvaret typisk bruker en annen type ammunisjon.

Å skyte folk i beina funker ikke. De som tror det funker har ikke peiling eller hørt på feil personer. + at det går noen heftige blodårer i området lysken som gjør at du er dau på svært kort tid om de traffes.

2 Likes

Vil tro en tazer hadde gjort jobben her, så de trygt hadde fått kontroll på fyren?
Men kanskje ikke alle politifolk har det utstyret.
Uansett så må jo politiet reagere og stoppe en som kommer mot de eller publikum med kniv eller andre våpen.

Mener det er instruksen til norske polisen, og det fungerer vel greit.

Men nå er jeg utenfor egen kompetanse, så skal ikke være bombastisk.

Tazer er bra. Men

  1. Funker ikke på alle.
  2. Funker dårlig når folk har mye klør.
  3. Også dødelig.
  4. krever at de faktisk har det utlevert.

Igjen et viktig moment.
" så langt det er mulig, ha slik kontroll med omgivelsene at tredjeperson ikke skades."

Men person med kniv løses i hovedsak anderledes i Norge, spesielt når det er psyk saker. Nøkkelen er Skjold, langkølle og så mange politifolk man får fatt i.

Forsåvidt

Her er en lignende case fra Norge.

Person som tydeligvis er i mental ubalanse har knivstukket og vandrer rundt med kniv.

Merk at her er det gutta i kjeledress som styrer showet og ikke vanlig politi. Varselskudd, før han tas ut med elektrosjokkvåpen.

Men personen går ikke mot politiet og de er i overlegent flertall med flere tilgjengelige maktmiddler.

4 Likes

Løst på en kjapp og effektiv måte!

Blir litt imponert når man ser at de løser det på en såpass ‘‘clean’’ måte

Her er en annen sak fra Norge hvor man skøyt fyren i beinet.

Merk at personen ikke går mot politiet, og trusselbildet for betjentene er helt anderledes. Samtidig er det også trygg bakgrunn.

Hadde personen vandret mot politiet med synlig kniv hadde det nok utartet seg anderledes.
Du merker at de også har langt mindre kontroll på hendelsen enn i posten ovenfor.

2 Likes

Forskjellige scenarier dette her.
Litt mer rabiat han i usa, men de i Norge står mer eller mindre i ro.
Det er ingen andre rundt de mistenkte i Norge, men i usa var det mange andre sivile som hang rundt.

Så kommer trening inn i bildet. Jeg har til gode å sikte på beina til en som kommer løpende/truende gange/gjør utfall, spess med våpen iform av kniv/kølle.
Man avfyrer mot største masse for å treffe, og treffe best mulig til personen stanser/faller.
Kun på trening for min del heldigvis, med simunition ammunisjon.

De som bastant mener man burde vingeskyte en person i bevegelse mot deg med dødelig våpen, burde prøve selv på skytebanen først, under kontrollerte former, så uttale seg etterpå, basert på erfaringer gjort.
Det er min mening…

5 Likes

Å skyte svære menn, høye på tunge midler i benet, eller med tazer, fungerer ekstremt dårlig.

I USA er virkeligheten for politiet tøff og vanskelig. Slike trusler må til slutt skytes til de er uskadeliggjort.

Føler med moren, må være helt, helt forferdelig. Huff.

1 Like

Jeg er helt enig i det du sier.

Med noen titals tusen rifleskudd og altfor mange tusen pistolskudd på cven.

så vet jeg at hadde noen kommet med kniv mot meg, hadde jeg ikke siktet på beina. Da hadde jeg skutt mot største kropsmasse til trusselen var i bakken. ( noe som ofte tar tid pga adrenalin, som igjen gjør at man skyter fryktelig mange skudd i sånne folk).

2 Likes

Folk har sett for mye film og tror det er lett å treffe en person som står 10 meter unna med pistol. Men når hjertet banker som besatt, man er redd/nervøs og det er kaos rundt så er det ikke lett å treffe et tynt bein med pistol. Det er vanskelig selv om målet står i ro. Så når han kommer mot politimannen med kniv, nekter å legge den fra seg og går i rask gange mot politimannen så har han ikke noe annet valg enn å skyte for treffe. Da sikter man på brystet.

At man retter kritikk mot politiet når mannen beviselig hadde kniv i hendene er helt utrolig. Hadde han kastet kniven og gått mot politiet med hendene godt synlig ville han trolig bli lagt i bakken i stedet. Det er som om han ønsket det. Var lei av livet.

2 Likes

Her er en ting til folk ikke skjønner.

Noe av det første man trenes til er å drite i hva sidemannen gjør. Du skal ikke la være å skyte fordi sidemannen skyter. Du skal ikke tenke hvao m han skyter, skal jeg la være å skyte da?

Hvis da 10 politimenn sikter på en person. Så SKAL alle avfyre skudd teoretisk.

Derfor får du også tiltalte som noen ganger er helt sinsykt gjennomhullet.

1 Like

Dette er troverdige saker. Demokratene skulle ikke prøvd å koble han her mot russisk innblanding.

4 Likes

No no no… Biden gooood, orange man bad…

Sukk.

1 Like

Regner med noen kommer til å kommentere denne artikkelen uten å lese den. Sånn skal det være i dagens samfunn.

Ja, for en artikkel full av BS… skummet faktisk raskt igjennom. NRKbeta, oh my…

1 Like

Hva var det du ikke forsto i artikkelen?

2 Likes

Spådde Trump og fikk rett i fjor. Blir Biden i år.

Hvorfor? Corona.

Utover det er det rett og slett for få som er undecided i år. Og selv om man legger til grunn at målingene tar like feil i år som i 2016, så vinner Biden komfortabelt til tross.

2 Likes