Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Er ikke det som står riktig? Biden bør jo ikke vedgå et nederlag før stemmene er talt opp?

Hun kommenterer jo akkurat denne situasjonen vi er i. Trump prøver å undergrave lov og rett. I Pennsylvania er loven slik at stemmer som blir mottatt inntil 5 PM på fredag teller. Det var opplyst før valget. Da blir det jo rart å skulle gå til høyesterett og endre loven fordi utfallet antakelig ikke er til hans fordel.

1 Like

Hva er verre - å være en uvøren og uhøflig type, som Trump er, eller å starte en ulovlig invasjon (basert på fabrikkerte bevis) av en suveren stat som har kostet millioner av sivile livet (irak) og destabilisert en hel liten verdensdel?

Jeg sverger, perspektivet til de som så INTENST hater Trump er så absurd i blant.

Kriger, tortur, krigsforbrytelser, terrorangrep, finanskriser og what have you, det VERSTE er at noen er lite sympatisk.

8 Likes

I august? :smile:

En annen ondsinnet handling rettferdiggjør ikke Trumps løgner og raljering. Ut fra det du skriver så er jo ikke noe av det greit. Det vil jeg tro de fleste oppegående mennesker er enig i.

1 Like

Ja? Hun så antakelig dette komme ut fra innholdet i artikkelen. Det er jo det som skjer nå artikkelen handler om i det avsnittet?

Irak har jo med rette blitt kritisert og omtales fortsatt som en skandale. Jeg synes allikevel ikke man skal avfeie Trumps retorikk som bare uvøren og uhøflig. Den virker som en katalysator på mye av misnøyen og splittelsen i landet.

1 Like

Ingen av delene er bra. Invasjonen av Irak har vel blitt sett på som en skamplett uten like og drog USA inn i en langvarig konflikt med grusomme konsekvenser. Jeg løftet ikke opp Bush på noen pidestall.

Jeg poengerte ene og alene at jeg ikke synes USAs president skal undergrave sitt eget lands valgsystem og lov. Helt uavhengig av hva andre har gjort osv…

Jeg hater ikke Trump, hater generelt sett ingen mennesker.

Jeg responderte på en absurd påstand om at de foregående 45 presidentene hadde mer integeritet og anstendighet. Hvem bryr seg om dét (hva enn det betyr utover å være sympatisk i dette tilfellet) hvis man anlegger et LITT større og mindre touchy-feely perspektiv på ting.

Amerikanerne gir i alle fall faen, med rette.

Jeg liker ikke mannen, han har en rekke dårlige egenskaper som man ikke nødvendigvis ønsker i- eller forbinder med et presidentembete. Det sagt, jeg har allikevel ikke mistet kritisk dømmekraft og perspektiv av den grunn. Tapet av begge deler har derimot skjedd på et kollektivt nivå jeg aldri har sett maken til.

5 Likes

It’s all about the feelings these days…kun.
Det har kommet de siste, ca 4 årene.

Så hvis man ser tilbake på seg selv for 4 år siden, og ikke var en «feelings person» som ble sjokkert når noen snakket på en annen måte enn Dem selv…så har De falt i fellen.

1 Like

En president som faktisk hadde anstendighet nok til å avvise angrep på egne sivile for å legitimere en angrepskrig het Kennedy til etternavn. Men han døde plutselig, rart med det.

Edit:

Jeg er på null søvn og et-par-flasker-vin-bakpå, så lunta er kortere enn normalt. Tar pause og beklager eventuell overdreven fiendtlighet. Men jeg mener virkelig at veldig mange, om ikke de fleste, glipper perspektivene helt når det gjelder orange man (bad).

2 Likes

US government lied to justify a war against Vietnam.

2 Likes

Saint Obama hadde hvertfall integeritet og anstendighet, i operasjon
Operation Fast and Furious

Selge våpen til mexicanske karteller.

3 Likes

3 Likes

Du mener at Trump prøver å kopiere Stalin?

Tenker på den eventuelle kranglingen i rettssystemet om hvilke stemmer som er gyldige eller ikke.

Ser Biden nå har tatt Wisconsin. Hvis han tar Michigan og Nevada i morgen så er det gjort! :crossed_fingers:

1 Like

Tja, 20.000 stemmer som skiller dem på 95%, sååå

Trump nøyer seg foreløpig med omtelling i Wisconsin, hvilket han har rett til da forskjellen i stemmer er mindre enn 1 %.
Men han må betale gildet selv slik jeg forstår reglene.

For elections where more than 4,000 votes are cast, the margin is less than or equal to 0.25% of the total vote. If the margin is greater than those covered by the state, the requester pays.

https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-statement-on-wisconsin/

1 Like

OK, så ikke tallene, bare at den var blå på TV2s kart. De har gitt Biden den, men er kanskje ikke helt innafor enda?