Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Politikk

I august? :smile:

En annen ondsinnet handling rettferdiggjÞr ikke Trumps lÞgner og raljering. Ut fra det du skriver sÄ er jo ikke noe av det greit. Det vil jeg tro de fleste oppegÄende mennesker er enig i.

1 Like

Ja? Hun sÄ antakelig dette komme ut fra innholdet i artikkelen. Det er jo det som skjer nÄ artikkelen handler om i det avsnittet?

Irak har jo med rette blitt kritisert og omtales fortsatt som en skandale. Jeg synes allikevel ikke man skal avfeie Trumps retorikk som bare uvÞren og uhÞflig. Den virker som en katalysator pÄ mye av misnÞyen og splittelsen i landet.

1 Like

Ingen av delene er bra. Invasjonen av Irak har vel blitt sett pÄ som en skamplett uten like og drog USA inn i en langvarig konflikt med grusomme konsekvenser. Jeg lÞftet ikke opp Bush pÄ noen pidestall.

Jeg poengerte ene og alene at jeg ikke synes USAs president skal undergrave sitt eget lands valgsystem og lov. Helt uavhengig av hva andre har gjort osv

Jeg hater ikke Trump, hater generelt sett ingen mennesker.

Jeg responderte pÄ en absurd pÄstand om at de foregÄende 45 presidentene hadde mer integeritet og anstendighet. Hvem bryr seg om dét (hva enn det betyr utover Ä vÊre sympatisk i dette tilfellet) hvis man anlegger et LITT stÞrre og mindre touchy-feely perspektiv pÄ ting.

Amerikanerne gir i alle fall faen, med rette.

Jeg liker ikke mannen, han har en rekke dÄrlige egenskaper som man ikke nÞdvendigvis Þnsker i- eller forbinder med et presidentembete. Det sagt, jeg har allikevel ikke mistet kritisk dÞmmekraft og perspektiv av den grunn. Tapet av begge deler har derimot skjedd pÄ et kollektivt nivÄ jeg aldri har sett maken til.

5 Likes

It’s all about the feelings these days
kun.
Det har kommet de siste, ca 4 Ärene.

SĂ„ hvis man ser tilbake pĂ„ seg selv for 4 Ă„r siden, og ikke var en «feelings person» som ble sjokkert nĂ„r noen snakket pĂ„ en annen mĂ„te enn Dem selv
sĂ„ har De falt i fellen.

1 Like

En president som faktisk hadde anstendighet nok til Ä avvise angrep pÄ egne sivile for Ä legitimere en angrepskrig het Kennedy til etternavn. Men han dÞde plutselig, rart med det.

Edit:

Jeg er pÄ null sÞvn og et-par-flasker-vin-bakpÄ, sÄ lunta er kortere enn normalt. Tar pause og beklager eventuell overdreven fiendtlighet. Men jeg mener virkelig at veldig mange, om ikke de fleste, glipper perspektivene helt nÄr det gjelder orange man (bad).

2 Likes

US government lied to justify a war against Vietnam.

2 Likes

Saint Obama hadde hvertfall integeritet og anstendighet, i operasjon
Operation Fast and Furious

Selge vÄpen til mexicanske karteller.

3 Likes

3 Likes

Du mener at Trump prĂžver Ă„ kopiere Stalin?

Tenker pÄ den eventuelle kranglingen i rettssystemet om hvilke stemmer som er gyldige eller ikke.

Ser Biden nÄ har tatt Wisconsin. Hvis han tar Michigan og Nevada i morgen sÄ er det gjort! :crossed_fingers:

1 Like

Tja, 20.000 stemmer som skiller dem pÄ 95%, sÄÄÄ

Trump nĂžyer seg forelĂžpig med omtelling i Wisconsin, hvilket han har rett til da forskjellen i stemmer er mindre enn 1 %.
Men han mÄ betale gildet selv slik jeg forstÄr reglene.

For elections where more than 4,000 votes are cast, the margin is less than or equal to 0.25% of the total vote. If the margin is greater than those covered by the state, the requester pays.

https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-statement-on-wisconsin/

1 Like

OK, sÄ ikke tallene, bare at den var blÄ pÄ TV2s kart. De har gitt Biden den, men er kanskje ikke helt innafor enda?

Bildet begynner vel Ă„ bli ganske tydelig uansett, i Bidens favĂžr

Men gjenstÄr vel ca 150.000 stemmer i Wisconsin, sÄ hvem vet

1 Like

Det er naturlig Ä legge til grunn at begge parter bruker de midler de kan for Ä vinne valget, ogsÄ irregulÊre midler. At Trump blir sensurert pÄ Twitter fordi han sier noe helt opplagt er smÄtt utrolig.

4 Likes