Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Dette er vel ikke det linkene dine viser. Det undersøkelsen gikk på var vel at det var flere registrerte stemmeberettigede enn en undersøkelse av hvor mange det var i stemmeberettiget alder i de områdene viste. Noe er jo helt klart galt i tilfelle, men om det er dataene man baserer seg på vil vel vise seg. Men dette er ikke det samme som at flere har stemt enn det finnes stemmeberettigede.

Linken til Jeff forklarte det godt nok for min del så jeg kjøper den forklaringen der. Vil uansett være positivt om valget gjennomgås slik at all tvil kan fjernes.

Om Trump taper legit så er det helt ok. Han har uansett gjort jobben sin og avslørt mediene som partiske og lite objektive. Han har ikke fått ryddet sumpen i Washington enda, men det får da noen andre ta seg av i neste omgang. Så alt i alt er jeg fornøyd at han faktisk fikk 4 år og avslørte mediene så til de grader. Er vel knapt noen som mener at mediene er objektive nå lengre.

2 Likes

Wikipedia er hijacket av sosialister. Så alt som er konservativt er “aktivister”. Så selv om de er en bedre kilde enn nettsiden til organisasjonen selv så tar jeg ikke alt på wikipedia for god fisk heller.

1 Like

Hvorfor hopper du over den uthevede teksten min?
Hvor mange år har demokratene sagt «russisk innblanding» i 2016?
Ville ikke ha vært tjent med å komme trump i møte på det han klager på? Evt hvorfor ikke, sett i lys all den russiske innblandingen forrige gang?

Det her er ikke for eller imot trump for min del. Det har med «rett skal være rett», spesielt når det skiller såå lite.
Så hvis man har ropt strupen tørr i 4 år, så burde man stå for det denne gang?

Tror ikke man skal ta noen av beskrivelsene som god fisk men å lese begge gir et langt bedre bilde av organisasjonen enn å lese bare en av de :slight_smile:

1 Like

Fox News har begynt å endre mening om Trump… :joy:

image

At alt av valgfuskpåstander må undersøkes er jeg enig i. Kan godt være det må telles om og sjekkes en del steder men mye av informasjonen som kommer ut nå tror jeg er veldig overdrevet. Mange med motiver for å svartmale og komme med udokumenterte påstander så inntil det blir en litt mer skikkelig undersøkelse tar jeg alt med en stor klype salt.
Når det gjelder å stanse opptellinger så mener jeg ikke det fører til noe godt. La de nå telle alle stemmene og så får man kvalitetssjekke stemmene og eventuelt gjøre kontrolltellinger. Det vil nok ta tid før dette valget er over.

4 Likes

Det er tullete av Trump å ville telle ferdig en stat og ikke andre. Helt latterlig akkurat det. Og en del andre ting han gjør er heller ikke bra. Men jeg liker at han sier høyt det han tenker i stedet for å si èn ting utad og noe annet bak lukkede dører slik de politisk korrekte gjør.

Spennende valg :slight_smile:

Uansett, dersom Biden vinner, er det noen som tror at de svarte vil få det noe særlig bedre de neste 4 årene? Spent på hvordan Trump vil opptre som opposisjonspolitiker nå som han har erfart demokratenes behandling av ham i sin regjeringstid.

3 Likes

:point_up_2: this. Det er det jeg mener. (Kudos. Jeg klarer ikke å skrive et poeng så kort)

Hvis han taper legit. Så hvis han klager på noe, bevis at han tar feil.
Hvor ligger problemet i det? La han avgå i skam om det viser seg at det er bs. Spesielt siden demokratene har ropt om utenlandske innblandinger i så mange år.

Bevisbyrden ligger vel strengt tatt på den som kommer med anklagen og ikke motsatt? :thinking:

2 Likes

Håper vi alle er enige i at legit tap er ok, uansett hvem det er. Derfor stilte jeg spørsmålet om du mener at Biden har sagt noe annet? Jeg har i så fall ikke fått med meg det.

Men så synes jeg det er litt rart å kreve at man beviser at ikke noe galt har skjedd, istedenfor å at anklager beviser påstanden sin. Særlig i en situasjon der anklageren forhåndsvarslet påstanden før valget begynte?

Edit: som @Nocturne skrev mer presist over her… :slight_smile:

Checklist for Trump-tilhengere i Norge:

  • Tror ikke på vitenskapens konsensus om klimaendringer og misliker Greta Thunberg

  • Får mye av “informasjonen” sin fra Resett, Rights og Document.

  • Liker ikke elbil

  • Gnåler fortsatt om Al Gore der det passer seg

  • Er redde for flyktninger og innvandring, fordi alle er “lykkejegere”

  • Investerer fortsatt i fossilindustrien

  • Tilhenger av Sylvi Listhaug og Hege Storhaug

  • Tror heller på tilfeldige Youtube-videoer med tvilsomt vinklet innhold fremfor beviselige fakta

  • Elsker kjøtt og er sur fordi det veganske tilbudet øker

  • Tror at alle muslimer prøver å overta Norge og Europa

  • Hater alt som har med vindkraft å gjøre

  • Synes at homofile ikke skal få gjøre som de vil, f.eks gifte seg og/eller adoptere

  • Er over gjennomsnittet opptatt av å bekjempe bompenger

  • Hater MDG

  • Deler Libertinius-memes på facebook

Bare å krysse av der det passer :grin:

10 Likes

Ja. Så da er vi enige i at re telling er helt innenfor, alle plasser der anklageren ønsker. Så bra. Det var bare det jeg ville ha frem…

Et av mange signaler fra demokratene før valget om hva som kommer til å skje:

Har ingen problemer med retelling, men tror ikke det hjelper noe særlig hvis du ser på statistikken.

Men det er heller ikke poenget. La han re telle, konkluder etterpå.
Anklager han noe(n) så la han bevise det. Ikke mer, ikke mindre.

Vil Trump egentlig ha en rolle som opposisjonspolitiker hvis han taper valget?

Men svar da, mann! :slight_smile: Hvem er det som nekter han lovlig retelling?

Checklist for Trump hatere i Norge:

  • Liker å sette folk i bås
  • Liker å se verden i svart / hvitt
  • Tilhenger av å innskrenke ytringsfriheten nå, selv om det kan slå tilbake på dem senere.
  • Ønsker sensur i medier og sosiale medier
  • Skjønner ikke at det meste vi bruker, har på oss eller i huset vårt blir lagd av olje.
  • Tror elbiler er klimavennlig selv om folk bytter ut en 5 år gammel bil med ny elbil.
  • Tror at youtube er mindre troverdig enn CNN.
  • Ønsker ikke kommentarfelt for det er farlig å ikke kunne styre narrativet.
  • Tror at fordi man er kritisk til en religion så må man være rasistisk og hate alle som praktiserer religionen.
  • Ønsker at folk uten innvandrer venner som uttaler seg kjempepostivt om innvandrere er snille folk, mens de med mange innvandrervenner som har innvendiger mot integreringspolitikken er stygge folk.
  • Vil helst ikke ha rike folk i landet.
11 Likes

Ikke det jeg har sett for meg i hvert fall, men neimen om jeg vet :slight_smile: Egentlig ser jeg for meg at han går dit han kan få mest oppmerksomhet. Tilbake til showbiz?