Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det velger han selv. Men jeg antar at han fortsetter i politikken. De fleste hadde nok trukket seg tilbake, men jeg tror at den enorme entusiasmen som velgerne viste nå gjør at han likevel velger å fortsette som politiker. Det kan godt blir litt takk for sist.

Han har da ingen verv hvis/når han går av som president?

Han har vel ikke så mye politisk rolle å falle tilbake på? og det virker egentlig som det republikanske partiet vil ha han bort.

1 Like

Ingen har nektet pr nå, som jeg har fått med meg.

Edit @Aksjesnila

Svar meg da, på det du unnlot å svare på isted.

Ville det ikke vært naturlig for demokratene å sagt følgende:
«Ja, tell de omstridte statene om igjen. Vi vil at det skal skal være åpenlyst at vi har vunnet slik at folket har tillit»

Du vet, siden de samme folkene har mast om russisk innblanding i 2016 valget i såå mange år…

Han vil ikke ha en rolle i senatet eller representantenes hus, men han eier nærmest partiet. Dersom republikanerne finner en kandidat til 2024 som er bedre egnet enn Trump til å skape entusiasme og engasjere de republikanske velgerne så går de nok for han/henne, men akkurat nå ser jeg ingen utfordrere. Så jeg tror han vil stille igjen slik ting ser ut nå. Om han taper da altså.

Hva tror dere?

Hvordan kan man erklære seier i Arizona når stemmene ikke er ferdig telt?

Ser ut som det bare er Foxnews som har konkludert med dette så langt? Merkelig, også der står det jo “88% reporting in”

edit: @Nocturne du har så god oversikt, har du fasiten?

Jeg hadde faktisk ikke tenkt over at det går an med non-cosecutive terms, men ser jo at det er fullt mulig. For min del tror ikke jeg at Trump er politisk interessert ut over det å skape fordeler for seg selv, samt at han drives av oppmerksomheten han oppnår. Tror han vil trives som fri og uavhengig Twitterkonge. Han har jo heller ikke akkurat vært tilhenger av presidentkandidater på 78 år :slight_smile:

2 Likes

Ingen hadde giddet å gå gjennom det han har gjort bare av egoistiske grunner. Tror du ikke at han har en visjon om landet sitt og tenker på landet sitt beste altså? Jeg tror at alle som gidder å gå inn i politikken har lyst å etterlate en bedre verden for sine barn og barnebarn. Man er bare uenige om veien dit. Men det er vel en republikansk tenktemåte dette.

1 Like

Ikke skjønt hvordan Fox kan ha definert denne som avklart jeg heller. Tror opprinnelsen er der og at mange andre medier har brukt dette.
Ikke funnet noen tall som tyder på at det er matematisk riktig at denne er helt avgjort. Og man burde ikke deklarere stater før det teoretisk sett ikke kan bli en endring mener jeg.

Nei, jeg tror helt ærlig ikke at han har noen visjon for landet i det hele tatt, men det betyr ikke at ikke jeg tror republikanere generelt har det. Det tror jeg absolutt republikanere har, og det tror jeg også er gjengs for politikere fra alle sider av politikken. Samtidig tror jeg det vil være enkeltpersoner, også på alle sider, som ikke har det og som er motivert av egeninteresse. Dessverre synes jeg Trump “ticker alle boksene” i så måte. Mulig han bryr seg om å etterlate en bedre verden til sine barn og barnebarn, men andres barn og barnebarn tror jeg han tenker fint lite på.

Bare for å understreke det, så er dette min helt subjektive oppfatning ut fra min opplevelse av ham og det han gjør og sier. Jeg er fullt klar over at jeg kan ta feil og at jeg avstandsvurderer dette uten nok grunnlag eller kompetanse til å konkludere. Svarer bare på ditt som om hva jeg “tror” :slight_smile:

1 Like

Godt å se at enkelte i MSM begynner å rapportere hva som er målet til demokratene. De som tror Biden er bedre for verden enn Trump burde begynne å finne andre kilder for informasjon enn det du får i fleisen hver dag.
Trump er på ingen måte perfekt, men kjemper mot denne agendaen, som er ekstremt viktig.

2 Likes

Ang checklist for Trump-tilhengere i Norge.

Feil: Tror ikke på vitenskapens konsensus om klimaendringer og misliker Greta Thunberg
Riktig: Tror på den vitenskapelige metode, men er bevisst på at vitenskap i dag er et politisk redskap, og i mange tilfeller blir misbrukt - m.a.o. “vitenskapelige” konklusjoner i dag påvirkes ikke bare av vitenskapelige prinsipper men også av andre interesser. Ang Greta Thunberg, så må det presiseres at man ikke misliker henne, men misliker at et barn blir brukt av nevnte interesser som et politisk redskap.

Feil: Er redde for flyktninger og innvandring, fordi alle er “lykkejegere”
Riktig: Er ikke redde for flyktninger, men er redde for uforsvarlige politikere som tillatter flere innvandrere enn det som Norge er i stand til å integrere

Feil: Elsker kjøtt og er sur fordi det veganske tilbudet øker
Riktig: Synes kjøttproduksjon er viktig for norsk selvforsyning, og er bevisst på at uten animalsk mat i kostholdet gjør vi Norge avhengig av import fra andre land, som har mer enn nok med å forsyne sin egen befolkning

Feil: Tror at alle muslimer prøver å overta Norge og Europa
Riktig: Tror at noen muslimer prøver å spre sin ideologi og verdier til samfunn som har en helt annen ideologi og verdier

Feil: Hater alt som har med vindkraft å gjøre
Riktig: Er kritisk til vindmøller på land av flere ulike grunner

Feil: Synes at homofile ikke skal få gjøre som de vil, f.eks gifte seg og/eller adoptere
Riktig: Synes homofile, som alle andre, skal få gjøre som de vil så lenge de ikke skader andre. Samtidig synes de familien er en viktig grunnfunksjon i et samfunn.

Ellers meget bra tilsvar fra Morti for checklist for Trumphatere i Norge. Trangen til å se verden i svart/hvitt og å sette folk i bås er meget påfallende.

4 Likes

Mye av det du svarer der havner under konspirasjonsteorier da, at det må være en underliggende agenda bak absolutt alt. Nå er det sånn at planeten vår er ikke inndelt i fysiske grenser (med mindre alle bygger sin egen Trump-mur), så vi trenger nok å skjerpe oss ganske heftig og fordele godene mer rettferdig hvis vi skal ha noen sjanse til å overleve som art.

2 Likes

Hva av det jeg svarer havner under"konspirasjonsteorier"? Og hvor har du det i fra at absolutt alt må være en underliggende agenda bak? Det virker som du har en påfallende trang til å se verden i svart-hvitt. Og hva har dette med rettferdig fordeling av goder å gjøre eller at planeten vår ikke er inndelt i fysiske grenser? Det virker som du blander sammen snørr og barter.

1 Like

Og da er Foxnews med Tucker stedet å begynne å søke, mener du? I en verden hvor “MSM” representeres av mørke, onde krefter, så er Foxnews det nøytrale, balanserte?

2 Likes

Konspirasjonsteori om at “noen” trekker i trådene og styrer Greta Thunberg.

Konspirasjonsteori om at det vitenskapen sier om klima handler mer om politikk enn faktisk vitenskap.

Konspirasjonsteori om at Norge tar inn for mange flyktninger/innvandrere. Vi har plass til veldig veldig mange fler.

Norge er knapt nok selvforsynt på annet enn gulrøtter og poteter, så vi er nødt til å importere det aller meste uansett.

Da er vi inne på ekstremisme, noe du allerede finner i Norge på f.eks ytre høyre siden, nynazister o.l. Ikke noe som er mer utbredt hos ikke-kristne. Konspirasjonteori basert på fordommer.

Med mindre det er snakk om ens egen familie så spiller det ingen rolle hvordan familier ønsker å ha det.

Det er ikke så mange gråsoner når det gjelder ressursbruken vår og klimaendringene. Enten løser vi problemet, eller så klarer vi det ikke. Foreløpig ser det veldig mørkt ut.

1 Like

Jeg har også 88% ferdig i Arizona, og Biden leder foreløpig med ca. 69k stemmer.

Senat-valget er også meget interessant nå, klarer demokratene å ta de siste setene her også?

At Greta Thunberg blir brukt av andre som redskap for sine interesser er jo helt opplagt. Det er ingen konspirasjonsteori.

Hva har dette med konspirasjonsteori å gjøre? Vet du hva konspirasjonsteori betyr eller? At vi har fysisk plass til flere er jo helt sikkert. Men det er jo ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer hvorvidt vi tar inn for mange i forhold til det vi klarer å integrere.

Feil. Vi er langt i fra selvforsynte på grønnsaker. Faktisk er det animalsk mat vi er mest selvforsynte på (ca 95%) mens planter bare ca 25%.

Nettopp. Ekstremisme finnes hos muslimer som hos andre. Hvorfor kaller du det en konspirasjonsteori eller fordommer?

Feil igjen. Det er mange nyanser her, det er ikke enten eller. Det er grader av ting og grader av tiltak.

Oppsummert:
I tillegg til at Trumphatere ser verden i svart/hvitt tror jeg også vi kan legge til at at de bruker ordet “konspirasjonsteori” over en meget lav sko.

5 Likes