Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Politikk

Hva er det du mener denne videoen viser oss? Hva er poenget ditt?

Poenget er at jeg mener demokratene burde ogsÄ komme pÄ banen, og si at de Þnsker Ä fÄ klarlagt dette her, da de burde Þnske Ä vinne fair
spesielt med tanke pÄ all den russiske innblandingen de mente var i 2016 valget, og som de pÄsto i flere Är!
De burde si de ikke er tjent med spekulasjoner om urett seier


Du vet, alt jeg skrev tidligere idag, som du glatt hoppet over Ä svare pÄ, selv om jeg tagget deg spesifikt :smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Det du hele tiden faller tilbake til er den samme konspirasjonstankegangen som innebÊrer at du er ukritisk til sÄnne enkeltinformasjoner som du trekker frem og lenker til.

Vet du at fyren er demokrat? Stemmer han likevel Trump? Hvorfor varsler han om irregulÊre ting pÄ Twitter om han er Poll Watcher? Hvorfor retter han den til Trump? Hvordan vet du at det han beskriver egentlig er irregulÊrt? Er det egentlig et kupp mot Trump selv om denne fyren ikke fÄr komme nÊrmere tellemaskinene enn 10-30 meter? Det er forÞvrig det eneste konkrete han nevner som irregulÊrt. Hvorfor er ikke heller en poll watcher konkret pÄ hvilken regel som er brutt? Han kan ikke tro det han ser rundt seg og mener det er korrupsjon pÄ absolutt hÞyeste nivÄ! Ok, men hvis det var det, hvorfor reagerer ingen av de ÞrtifjÞrti andre i lokalet bak han? Hvor er alle de formelle klagene fra poll Watchers rundtomkring? Det er jo ikke som om alle de som jobber i et valglokale er alene og med enkel adgang til Ä fikse valgresultater. Hva er sannsynligheten for at det skulle gÄtt upÄaktet? Hva er sannsynligheten for at en stor ansamling av valgmedarbeidere skal gÄ sammen om Ä dekke over noe i dette valget?

3 Likes

Enig i at den siste videoen kan bli sett bort fra, men de to andre er jo vesentlige

Selvsagt helt latterlig - rasisme pÄ begge sider av dammen. Men det trenger ikke vÊre sÄnn! Er en del av polariseringen. SÞrgelig.

1 Like

Hvorfor? Trumpkampanjen kommer med flere pÄstander. Hvor troverdig er det de kommer med etter at de startet allerede for lenge siden med beskyldninger og mistenkeliggjÞringer ubegrunnet.
Hvorfor skal man da velge Ä tro pÄ en dame med Äpenbar agenda (ref
 What are they hiding!). Husk igjen at hvis det hun hevder skjer er sant, sÄ innebÊrer det altsÄ at en rekke valgmedarbeidere sitter inne i det valglokalet og gjÞr seg selv til kjeltringer for en bitteliten mulighet for Ä pÄvirke valget. Er det virkelig mer sannsynlig enn at dama i videoen kanskje overdriver litt av hensyn til kampanjens egeninteresse i Ä skape tvil?

I den andre videoen fremsettes et krav etter en rettsordre. Valgmedarbeideren bekrefter at de har sett ordren og at de vil etterkomme den. Det er ikke veldig oppsiktsvekkende at en rettsordre kan kreve et par avklaringer fÞr den etterkommes. Det er som kjent meningen Ä ha ganske sÄ god kontroll pÄ hvem som befinner seg i valglokaler


4 Likes

100% @Aksjesnila

Alt annet enn videoer av faktiske observatÞrer i de omstridte valglokaler, og stemmebodene, som viser fysisk avstand mellom dem, er ganske uinteressant. Fyren i siste videoen er tydeligvis ikke observatÞr selv, og sier han ikke fÄr stÄ nÊrmere enn 30-100 fot.

Det blir grusomt nÄr etterhvert deep fake videoer blir sÄpass gode og vanlige at det blir blir umulig Ä vurdere riktigheten
 skremmende!

2 Likes

MÄtte google litt faktisk fordi jeg mÄtte spÞrre meg selv hva disse Poll Watchers egentlig er. Ser jo raskt at det er mye forskjellig. Jeg gikk jo egentlig ut fra at disse er personer tildelt en formell rolle som observatÞrer av valget. Det er jo ogsÄ riktig egentlig:

Men jeg ser jo ogsÄ at Trumpkampanjen skal ha mÞnstret masse vanlige folk som bare dukker opp og omtaler seg som Poll Watchers og ser pÄ seg selv som valgobservatÞrer, men som overhodet ikke har noen formell rolle eller opplÊring.

Da er det i vÊrt fall ikke sÄ rart om de fÄr beskjed om Ä trekke litt unna et valglokale. Blir jo som at jeg skulle mÞtt opp pÄ mitt valglokale under stortingsvalget og krevd Ä fÄ stÄ nÊr nok tellingen til at jeg fÞlte meg sikker pÄ Ä kunne pÄse at ikke StÞre eller Erna fikk for mange stemmer


4 Likes

Diktaturet vil ingen ende ta

image

No Worries :wink:

1 Like

image

2 Likes

Hvis media ikke er helt pÄ feil jorde sÄ fremstÄr mannen som sprÞyte gal, intet mindre.
Som jeg skrev i gÄr sÄ vil Trump sannsynligvis fremstÄ som en dÄrlig utgave av seg selv, uansett hva resultatet blir.

1 Like

3 Likes

Kjapp matematikk sÄ tar vel Biden bÄde Georgia og Pennsylvania om trenden er stabil.

AvgjĂžres nok ila. dagen i dag. For en uke det har vĂŠrt. For et Ă„r det har vĂŠrt. Kommer til Ă„ huske dette Ă„ret / valget :joy:

Trump fortsetter Ä komme med patetiske anklager uten ett eneste bevis. Se alle republikanerne som snur ham ryggen nÄ.

Tar Biden Georgia sÄ er det gjort! Sjekk stemmene som skiller :slight_smile:

image

2 Likes

Georgia alene er ikke nok. Pennsylvania er.

Flott om grunnlovens stat setter nÄdestÞtet.

Og moro at det skiller 1775 stemmer i Georgia. :grin:

Men alt i alt er jo dette valget egentlig en dom over udyktige demokrater. De har i liten grad maktet Ă„ appellere til grasrota. Uten Covid hadde nok DT tatt dette fint, men jeg tror mange som har vĂŠrt syke av Covid vet at det kan vĂŠre alvorlig og dermed har de stemt Biden.

Men nÄr et naut som DT kan gjÞre det sÄ godt - hva da med Ivanka i 2024? Biden - den siste demokratiske president pÄ lenge.

3 Likes

Det spÞrs hvilken telling du fÞlger - jeg fÞlger Politico og de har gitt Biden Arizona nÄ
(selv om det er 10% igjen av stemmene Ä telle). Derfor trenger Biden nÄ bare Georgia :slight_smile:

Lo godt av dette:

Legal experts from both parties said they were somewhat baffled by Trump’s remarks about asking the high court to stop voting. Even interpreting his statement to mean halting vote counting was confusing because under any scenario, vote counting in some states was sure to continue for several days after the election.

Asked to parse Trump’s comment, longtime GOP election lawyer Jan Baran said: “I have no idea—and I don’t think he does either.” :joy:

2 Likes

665 som skiller i Georgia. Biting Nails

Liten tvil om at talen hans har vÊrt planlagt. Han har bedt republikanere stemmer in person, mens demokratene har brukt hodet og unngÄtt smitte ved Ä stemme via post. Dermed prÞver han Ä kvitte seg med deres stemmer.

1 Like

Da blir det omtelling og laaang ventetid der. usj.

Det er vel det samme, sÄ lenge vi blir kvitt den feite skilpadda?

3 Likes