Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Gitt at du har rett, selv om jeg oppfatter det som en grov overforenkling; har du noen teorier om hvorfor? Har det kanskje noe med Trump selv å gjøre? Hans stil, omgang med sannheten, og hans politikk? Eller fordi det bare er sånn?

2 Likes

Det er altså fakta at noen trekker i trådene bak mainstream media? Hvem kan vi stole på da? Noen på YouTube med egen kanal og som selger merch på Spreadshirt?

3 Likes

At jeg har rett, tror jeg er ganske åpenbart.

Når det gjelder hvorfor, tror jeg det er flere grunner:

  • den amerikanske eliten (som kontrollerer media) misliker Trump
  • oppførselen og retorikken til Trump faller ikke i smak hos journalistene
1 Like

Det er altså et faktum at alle de viktigste informasjonsflytene støtter/er på lag med Biden. På grunn av det, så vil de ikke skrive negative ting om Biden - selv om det er sant: https://greenwald.substack.com/p/article-on-joe-and-hunter-biden-censored

At informasjonsflyten påvirkes av dette er åpenbart, og burde bekymre oss alle.

Så til spm - hvem kan du stole på? Prinsipielt mener jeg ingen. Du må rett og slett lese på ulike sider, fra ulike kilder, være åpen for at alle kan ha noe rett og noe galt, dømme utifra argumenter og ikke person, og prøve etter beste evne å danne ditt eget bilde.

1 Like

Hvem er dette?

Du finner sikkert noen her.

1 Like

Du forskyver årsaken det bare enda et ledd. Noen, relativt mange, misliker Trump. Den amerikanske eliten, legg til europeere flest, samt republikanere som har tatt det voldsomme steget å gå mot sin egen president. Etc,. etc, .

Den eneste det ikke har noe med all denne aversjonen å gjøre, er om jeg forstår de rett, er Trump selv. Det er nok en oppfatning i Trumps ånd.

Med andre ord, så vet du ikke hvem som eier faktisk.
Det er Dagbladet, vg og nrk.

I min verden er det bukken og havresekken.
I din verden kan det for meg virke som det «helt smooth».

2 Likes

Det står at Rupert Murdoch er den mektigste personen i media der

1 Like

Men du ser sikkert poenget. Trump er langt mer populær hos den gjennomsnittlige amerikaner enn han er i media. Det er jo helt utvilsomt.

2 Likes

Fienden, med andre ord! Grrr…

:joy:

En president verdig

Hvorfor skal slike udokumenterte påstander godtas? Hvis du er genuint opptatt av mediers nøytralitet, så bør du i det minste supplere slike udemokratiske påstander med et minimum av kildehenvisning.

Dette er heller ikke riktig. De største, FoxNews og CNN, sendte hele talen hans. Men ja, det var flere som valgte å avbryte sendingen. De forklarte også seerne hvorfor de gjorde det.

Nei, det er ikke derfor Twitter skjuler meldinger til Trump: “Some or all of the content shared in this Tweet is disputed and might be misleading about an election or other civic process.”

1 Like

Hehe forskjell på å be selv og å organisere hjernevaskingsseminar :stuck_out_tongue: Og ingen har sagt at det ikke er lov, er fullt lov og sikkert økonomisk smart, bare drøyt at det funker.

Holder det med ordene fra forrige valg? Antagelig ikke, men når noen sier det rett ut, og det ikke er godt nok, så vet ikke jeg.

«Nå vil jeg si at det ville være underlig om nrk hadde spilt en helt nøytral rolle i denne presidentkampen»

Edit: Sitert Kokkvoll i pressens faglige utvalg

1 Like

Men nå er det viktigere ting som skjer i Norge. Full lockdown i Oslo :open_mouth: https://www.nrk.no/osloogviken/sosial-nedstenging-av-oslo-1.15232582

1 Like

Eksempel. Ikke én tweet har blitt slettet/sperret eller på noen annen måte endret på, ifm «russia collution» ved forrige valg, og årene i etterkant, på tross av «disputed» eller «misleading».

Det ble sagt rett ut at trump er en russisk spion. Var det misleading?

2 Likes

Det var ironi fra min side - personlig synes jeg det er hårreisende at man kan ha en kristen fundamentalist som rådgiver i staben - (eller hvilken som helst religiøs fundamentalist for den saksskyld) - men i USA kan du ikke bli president med mindre du tror på Gud (den Kristne Guden vel og merke). Man vil jo tenke det beste om folk, og det er sikkert mange oppegående folk blant Trump supportere, men det blir desverre ikke de som får taletid, ref. videoen med han fyren i “Freedom & BBQ” singleten som @Onns postet tidligere i dag :slight_smile:

1 Like

Jeg leser akkurat nå at Steve Bannon sin podcast er permanent fjernet fra twitter, pga antydning om halshugging av Fauci og Wray.
(Ikke hørt den podcasten. Jeg bare referer til nyheten)

Kathy Griffin dermot poster et bilde på twitter, hvor hun holder trumps avkappede hode i hånden.

Kan du peke på den spesifikke nøytraliteten?
Hint: Kall det «kunst» så slipper du unna…

Edit: Skriveleif.

3 Likes