Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Et par avsnitt fra artikkelen under her.
Ehm…good luck to us I guess.
Det blir helt sikkert en fri demokratisk verden fremover.
Banna bein, utelukkende fordi du blir fortalt at det er det, så da er dét det.

«Helst ikke tenk mer på det, vi gjør det som er best for deg, alltid, hele tiden! Kors på halsen» hilsen …

Spenningen for meg ligger i hvor sakte/saktere/saktest folk vil se dette. Hos enkelte vil nok prosentvis sjanse ligge på minussiden.

———————————

Democrats have called for eliminating the filibuster if they take the Senate, which would allow them to implement a far-left agenda that includes massive power grabs for the Democrat Party.

Included in those power grabs is giving statehood to Puerto Rico and Washington, D.C.—which could result in four additional Democrat Senate seats, thus making it significantly harder for Republicans to ever gain control of the Senate in the future. Schumer has already said that he would “love to make them states.”

The Democrats, including Schumer, have also stated that “everything is on the table” in reference to whether Democrats will pack the Supreme Court with leftist judges in an attempt to skew the court’s power for partisan purposes. The idea of court-packing is so unpopular that only 27% percent of Americans support it.

By Biden’s own words, he would by one of the most far-left presidents in history if he wins and he has the ability to pass what he wants to. Biden said “If I’m able to pass what I’m talking about, my administration would go down in history as one of the most progressive administrations in American history.”

2 Likes

Hva konkret er det du mener ser så skummelt ut her da? Er demokrati dumt?

Når man taber så ja tilsyneladende. Nu heller ikke meget demokrati over at gøre ca halvdelen af landets befolkning til fjerderne tværtimod.

1 Like

Kan slikt som dette skje? Er dette manipulasjon?
En kandidat går opp med 560 stemmer, men den andre går ned 560 stemmer.
Hvordan mister man 560 opptalte stemmer?

Video 1 minutt 37 sekunder.

2 Likes

Nå er du langt inne i paranoia-land.

Men ingenting overrasker meg. Noen blir jo sure fordi det er en kvinnelig visepresident også, fordi de ikke takler at kvinner får være ledere. Vet ikke om det er at de føler maskuliniteten sin får seg en knekk eller hva som er greia.

1 Like

At det skjer en feil på grafikken hos CNN påvirker jo ikke de faktiske stemmene.

Jeg sier ikke at alle som stemmer republikansk eller partier langt til høyre er paranoide og/eller konspiratoriske, men jeg tror alle som er paranoide/konspiratoriske stemmer langt mot høyre.

Rimelig blåst uttalelse etter at du og flere i denne tråden på generelt grunnlag avviser MSM og andre uten en gang å vurdere innholdet eller alle de forskjellige syn som dere da skjærer over en kam.

Du, @Stockwolf og @anon39067724 burde ta dere en kikk i speilet. Dere har lenket diverse påståtte “sannheter” i denne tråden de siste dagene uten at dere utviser spor av reell kildekritikk. Dere har fått flere svar som har vist hvorfor den spesifikke informasjonen deres kan stilles store spørsmålstegn ved. Isteden for å komme med vettuge motargumenter, som ville vært helt greit, kaster dere bare ut ny åpenbart tvilsom informasjon som liksom skal være bevis for noe. Kanskje greit å lese seg opp på hva et faktum er og hva et bevis er for noe…

Eller evt ta en titt på hva New York Post (Trumps trofaste støttespiller) skriver i sin leder:

But the president’s aides have shown no evidence that the election was “stolen.” Where Trump won several key states by razor-thin margins to take the White House in 2016, Biden seems to have done the same this year. It undermines faith in democracy, and faith in the nation, to push baseless conspiracies. Get Rudy Giuliani off TV. Ask for the recounts you are entitled to, wish Biden well, and look to the future.

Selvfølgelig kan man diskutere media. Man burde diskutere media hele tiden, men man må gjøre det i sine enkeltheter, hvert medium og hver artikkel eller oppfatning. Å avfeie alt fra MSM fordi de er MSM er å være totalt ukritisk. Da utviser man ingen egentlig vurderingsevne og man avfeier masse informasjon uten at den en gang er vurdert.

For eksempel denne som jeg forøvrig er helt enig i:

5 Likes

Det er dog en nydelig sirkelkomposisjon at Trump starter sin periode med å golfe ræva av seg og avslutter på golfbanen mens Giuliani står foran Four Seasons Landscaping, mellom et krematorium og en butikk som selger erotisk litteratur fordi geniene Trump har ansatt tok feil at entreprenøren og Four Seasons-hotellet. :slight_smile:

Jaja, nok fra meg her - nå ser vi fremover mot lysere tider!

3 Likes

Hvis det er helt opplagt at valget er masse juks og rigget, burde ikke alle i det republikanske partiet gått ut i media og gitt han full støtte?

3 Likes

Det eneste jeg har et problem med i årets valg, er den utstrakte bruken av mail-in ballots.
Det gir beviselig grobunn for at døde mennesker har avgitt stemmer i hopetall. Hvordan i huleste er systemet så svakt at dette er mulig? I noen stater trenger man heller ikke datostempling på poststemmene, og signatur trenger ikke å matche med ID. Hva det betyr i praksis, vet jeg ikke. Men det blir mange spørsmål man kan ta opp i ettertid; som Trump nå fabler med.

Men det er overhode ikke gitt at dette kun skal hjelpe demokratene.

3 Likes

Og døde folk stemmer bare på Biden selvfølgelig, ikke på Trump?

2 Likes

Les hele innlegget, kompis.

1 Like

Jeg gjorde det. Men problemer med signaturer, datoer og potensielt døde folk gjelder jo da begge sidene. Spiller det så stor rolle da? Eller er det hovedsakelig demokrater som dør eller ikke klarer å signere skikkelig? Det blir jo veldig merkelig.

Det spiller en enorm rolle for demokratiet ja… Det skal jo ikkje basere seg på hvem som jukser mest :sweat_smile:

1 Like

Så juks er greit, så lenge alle kan drive med det?

Hva tenker du om doping i idrett feks?
Jeg tok spesifikt forbehold om at jeg ikke vet hva åpningen for POTENSIELT juks innebærer.
Samtidig påpeker jeg spesifikt at det ikke nødvendigvis hjelper en av sidene.

Allikevel følte du, at du måtte bidra med det innlegget ditt over.

Hvorfor det?

3 Likes

mystisk… :thinking:

2 Likes

Hvis alle jukser så er det jo likt for alle. Hvis alle doper seg så stiller alle likt.

For jeg fascineres av paranoiaen blant investorer. Og med denne tråden så lærer jeg hvem sine investeringsråd man burde styre laaangt unna. Spesielt flere som har vært aktive innen Funcom tidligere har jo overbevisninger som er langt inni Resett/Rights-paranoialand. Så jeg svarer for at tråden skal rulle videre.

2 Likes

Jeg syns også denne tråden er sosiologisk interessant. Jeg er overraska over at man ser en slik verdensforståelse på et norsk forum, selv om det kanskje ikke er overraskende med ytre-høyresympatisører på et investorforum.

Det får meg til å tenke at noe av den desperasjonen og avmaktsfølelsen som danna grunnlaget for Trumps framvekst i USA også er til stede i Norge. Det er bekymringsverdig, og tyder på at ting kanskje ikke funker så bra i Norge som vi ofte liker å tro.

5 Likes

Du slenger rundt deg med stikk og nedlatende holdninger.

Hvor kommer dette behovet fra? Det skaper ikke et godt debattmiljø.

4 Likes