Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Skriv et sammendrag, livet er for kort.

Stemmesedler som skal brukes til en evt ny telling, kastet i søpla.
Loven sier de skal oppbevares i 22 mnd.

Sikkert bare uflaks.

1 Like

Du tar feil i alt du skriver. I forenklingens navn, og med formål å beskrive virkeligheten i svart/hvitt.

8 Likes

Og det får du lov til å mene uansett hvor langt til høyre du stemmer eller hva slags kjønnsidentitet du måtte ha :grin: Det er derfor demokratiet og ytringsfriheten er så amazing.

Til orientering, Onns er bare et troll som slenger ut ting for å provosere. Når han møter motargumenter unnviker han og begynner med noe annet - bedre å ignorere han.

5 Likes

Det er ikke jeg som putter andre brukere her inne i bås eller blir personlig, så hvor tar du det fra? Beklager at jeg ikke orker å lese en meterlang norsktentamen som svar i en anonym diskusjon på internett.

Beklager at jeg ikke orker å lese en meterlang norsktentamen som svar i en anonym diskusjon på internett.

Definisjonen på et troll…

3 Likes

Det går vel ikke på orken, men evnen. Skinner gjennom at du ikke har belegg for påstandene dine.

Du ser vel heller ikke problemet med å kritisere Trump for å nekte å forholde seg til vitenskap, mens du selv nekter å forholde deg til fakta og logikk går jeg ut fra.

Neste gang du ønsker å skrive noe tull på nettet så kanskje du heller burde finne deg ett speil hvis du vil skjelle ut noen.

3 Likes

Da må jeg først få fakta servert!

Beklager virkelig hvis du føler deg utskjelt på grunn av svarene mine. Vis gjerne til hva jeg skrev som var for drøyt?

Blir feil å snakke skrive om trump’s grensepolitikk som enestående. Han fortsetter bare der andre (les obama) fortsatte fra andre (les tidligere presidenter før han igjen)
Men for en som ikke er interessert i annet en å følge «det alle andre gjør» så er det klart, orange man bad…

Ellers et veldig godt innlegg. Takk.

Her er the saints obama, hillary og biden.

Takk for at du gidder - utakk er verdens lønn.

7 Likes

Innlegget du ikke evnet å lese.

2 Likes

Om Trump er en diktator, så har han virkelig gjort en dårlig jobb.

En diktator hadde ikke latt seg herse med av media.

En diktator hadde ikke tillatt etterforskning av seg selv eller allierte.

En diktator hadde ikke tillatt privat våpeneierskap, til andre enn sine egne tilhengere, og i alle fall ikke til politiske motstandere.

En diktator hadde ikke tillatt et fritt valg, og hadde vunnet med god margin, i alle stater.

1 Like

dette var prøvestemmesedler uten strekkode

En svart mann slår en annen mann på en blm demonstrasjon.
Han som slår, blir anholdt av politiet.
Da blir blm sure fordi en svart mann blir anholdt av politiet.
Tipper det blir bra til slutt jeg. Det går seg nok til.

You can’t make this sh*t up

2 Likes

Da er vi ferdig med personangrep. Noen brukere har fått et døgn i fryseboksen. Ønsker man ikke lese argumentene til motparten er det kanskje greit å styre unna hele diskusjonen.

Ta sak ikke person, gjelder mange her inne nå. Bedre å rapportere til admins

3 Likes

Hehe, personangrep :sweat_smile::man_shrugging: eg mente no bare godt… Pm hvor mange likes det fikk :v:

Kan anbefale UXA av Thomas Seltzer. Jeg har ikke sett helt ferdig enda, men det handler om den amerikanske drømmen og tar for seg mange av de viktigste sakene i amerikansk politikk. Det gir kanskje også et innblikk i årsaken til hvorfor Trump sin politikk og retorikk har vært så tiltalende for så mange amerikanere.

8 Likes

Det har virkelig ikke gått opp for meg hvor ødeleggende Trump har vært for verdier de fleste i vesten tror på, og står for, før jeg begynte å se reaksjonene til demokrater som Stephen Colbert, Jimmy Kimmel og Anderson Cooper på at Biden vant. Vi er vel alle enige om at demokrati er bedre enn totalitært styre?

Det har også gått opp for meg hvor kraftig våpen frykt er. Folk har gått fra toleranse til hat, fra logikk og sunn fornuft til å tro på konspirasjoner og “fake news”. Paradoksalt nok under et av de fineste prinsippene vi kjemper for, ytringsfriheten.

En Twitterbruker sa det best: “å ha Donald Trump som president er som å være fastbundet til en stol mens du ser et barn leke med knappen som kan utløse atomvåpen”. Det er gledelig å se at det nå er voksne som igjen overtar makten i verdens mektigste land, uansett hvor uenig man måtte være i den politiske retningen de tilhører.

8 Likes

Er du seriøs?

1 Like