Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Også mennesket er et naturvesen, så systemet er darwinistisk uansett hvordan du snur og vender på det. Når feks arbeidere organiserte seg i en arbeiderbevegelse så var det også evolusjonært vellykket: De fikk flere barn som overlevde. “Høyrebølgen” var vellykket evolusjonær kamp for overklasse og midlere til høyere middelklasse. Osv. I den grad det “lykkes” å sjalte ut den evolusjonære kampen mennesker imellom så kan det ikke ende med annet enn uttømming av ikke fornybare ressurser, oppriving og nedbygging av de siste resterav naturlandskap mennesket ikke, eller i liten grad har grepet irreversibelt inn i, og dermed “etnisk utrenskning”, og utryddelse av desto flere andre arter. Det er også en av de viktigere grunnene til at mange mennesker ender opp med å tro at det må ligge en ond plan på globalt nivå bak det hele.

1 Like

Så hvilken info baserer statsminister Solberg seg på, når hun offisielt gratulerer biden med seier?

Cnn utropte seier til biden 10 min før pressekonferansen.
Ikke tilfeldig.
Det begynner å likne en ukorrekt maktovertagelse. Hvis så, så håper jeg det skrives inn i historien som «forsøk»

2 Likes

Hadde nyheten om vaksinen kommet dagene før valget, og ikke etterpå, så ville man (med all sannsynlighet) fått et annet utfall - det er spesielt å tenke på.

5 Likes

Stockwolf, bare for å legge til litt andre stemmer i youtube-feeden din, se denne :smiley:

Hva tenker du om hans kommentarer til Juliani?

@h3nk1 Hvis Trump hadde anbefalt sine til å stemme hjemmefra ville han sikkert også ha vunnet.

Jepp, derfor er der også høy sannsynlighet for at Biden og deep state har forsøkt å påvirke timingen til etter valget.

1 Like

Hehe, det vil vi (nok) aldri få vite, men om jeg hadde kontakter i Pfizer og var demokratisk kandidat - så ja, da ville jeg (eller andre på vegne av meg) tryglet dem med å vente med nyhetene.

1 Like

Nå er det ikke bare mediene fra Fox News til CNN som abser Biden som valgvinner. Det gjør også svært mange republikanere og folk som står Trump nær. Selv i hans egen familie.

Skulle alle ta feil, og Trump seirer i rettsapparatet, ja så får man ta det ad notam.
Verre er det ikke.
Men selv i Norge er det ikke uvanlig at en tapende statsminster gratulerer den kommende med seieren, selv før alle stemmene er talt opp.

Poenget er at mye av det du baserer deg på er fake news, produsert av MSM, og som du tydeligvis svelger for god fisk.

Hvem i Trumps nærmeste familie har anerkjent Biden som president? Vis gjerne kilden, og spar meg for “anonym kilde til CNN”

1 Like

Sorry. Kom bare til 1:15.
Denne fyren kommer med et spørsmål og svarer selv.
«Hva ville du gjort om du hadde beviser? Du ville sendt de til msm, posta på twitter og facebook…»

Hehe. Ok. Good luck. Vi (du, jeg, alle andre, hele verden) har sett svarene på de forsøkene. Du trenger ikke gå utenfor denne tråden på dette forumet engang.
Så, flaks for oss (du, meg, alle andre, hele verden) så skal dette tas i rettssystemet, der det hører hjemme, da «facebook, twitter og msm» som denne fyren referer til, ikke har noen juridisk myndighet what so ever overhodet.
Heldigvis sier jeg, trump er dum sier du :man_shrugging:t2:

At folk er overrasket over at Biden vinner i post-stemmene og Trump lå bedre an før de kom inn viser 0 forståelse av hva de kandidatene har kommunisert til sine velgere.

Trump sa de bare var juks og at man skulle møte opp selv. Det gjorde velgerne hans.
Biden sa de var fint for de som ikke kunne møte opp selv. De av velgerne hans som ikke ville møte opp gjorde det.

Er det rart at Biden vinner grovt på de stemmene?

Om demokratene kunne printe stemmer, hvorfor tok de da ikke senatet?
Hvorfor er Trump kun sikker på valg-juks i statene han tapte?
Hvis man hadde gode bevis for valg-juks, ville man ikke da vist dem fram?

Har aldri sagt at Trump er dum. Hvis jeg skulle tippe ville jeg sagt rundt 115 i IQ på han. Ikke noe eksepsjonelt, men ok smart. Har han opplevd mye fucka fra oppveksten som resulterer i dagens adferd? Trolig.

4 Likes

Hvilken av de du nevner, sitter med makten til å avgjøre det da?
Vær gjerne spesifik. Svigersønnen? Kona?
Eller er det slik at det er antall folk som sier det, som er gjeldene?
Kanskje de som roper høyest? Hva med dialekt? Nei?

Ingen av de du nevner, er den rette instansen til å erklære seier.
Nå skal først rettsvesenet gjøre sitt. Jeg beklager å si det, men du må nesten bare godta akkurat det :man_shrugging:t2:

Trodde det var stemmene som sa hvem som vant jeg?

Da vant Lukashenko med 82%. Hvorfor har ikke Erna gratulert han med valget?

2 Likes

Det gjør jeg da også.
Men i likhet med hva jeg løselig antar er en stor majoritet i USA som ellers i verden, har jeg ytterst liten tro på at Trump vinner fram, Men sikre kan vi ikke være.
Poenget er at foreløpig å anse Biden som USAs neste president med det man vet i dag, ikke er brudd på noen tradisjon. Snarere tvert i mot.

Ser mange her er skeptiske til MSM og etablerte nyhetskanaler, inklusive Fox News. Blir litt spent på de særdeles troverdige kildene dere selv lener dere på.
Ser at en estisk innenriksminister er nevnt…

Må nesten spørre igjen @even44

1 Like

I likhet med andre statsledere har hun lest amerikanske reaksjoner på valgresultatet, og ganske sikkert kikket på oversikten som viser at Biden har 290 valgmenn mot Trumps 214.

Nå er du dypt nede i whataboutismen.
Men for å svare:
Mannen har for vane å få over 90 prosent av stemmene i det som kalles Europas siste diktatur, selv om opposisjonen er tallrik.
Nå er ikke Hviterussland blant Norges nære allierte, og tilliten til det hviterussiske demokratiet er relativt fraværende.

Derimot er Solbergs og nordmenns generelle tillit til at amerikansk valg generelt er demokratiske og transparente ganske høy…

Nettopp, det hele baserer seg på en antagelse om at Biden vant valget. Så er spørsmålet om den antagelsen er godt fundert eller ikke. Og selv om MSM sier at den er det, betyr ikke det at den stemmer.

2 Likes

Solbergs gratulasjon er en gratulasjon. Ikke et vedtak i FNs sikkerhetsråd.

Edit:
Vi er visst nærmere Sikkerhetsrådet enn jeg trodde:

“FN-leder Guterres gratulerer Joe Biden med valgseieren i presidentvalget og sier det amerikanske partnerskapet med FN er en essensiell del av internasjonalt samarbeid.”

2 Likes