Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Uavhengig av det du sier er riktig eller ikke så viser denne uttalelsen hvor biased du er om du virkelig tror halve verdens befolkning mener at resultatet ikke foreligger. For folk flest har vi fått en vinner og de fleste lurer på hvorfor Trump gidder å styre på sånn han gjør og ikke kan godta tapet. Om du tror det er halve verden som er enig med deg så viser det hvor langt inni ekkokammeret du er.

2 Likes

Det viser ikke det. Jeg henviste (uten å spesifisere) til hvilke politiske ledere i verden som ikke enda har gratulert Biden. Som har vært et tema i alle mediene de siste dagene. Du kan godt slutte å anta ting om meg. For du kjenner meg ikke. Nesten ingen er mindre i et ekkokammer enn meg. Reist 5 ganger rundt verden og leser aviser fra en rekke ulike land hver uke.

Kina, Russland, Brasil osv er ikke så langt unna halvparten. Dessuten kan vi jo ta med ca halvparten av alle som stemte i valget i USA. Jeg tror ikke de mener at det er låst i stein at Biden blir president heller.

1 Like

Hvordan låser man noe i stein? :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

1 Like

Vanskelig å forstå noe annet når du skriver “verdens befolkning” og henviser kun til statsledere, ikke befolkningen. Nesten ingen er mindre i et ekkokammer enn deg, nei. Må jo nesten ta det seriøst når du gir deg selv en kompliment.

Edit: Jeg skal være enig i at det var unødvendig av meg å ta med den delen om ekkokammeret. Det beklager jeg.

Absolutt ingen sammenligning for øvrig, men for de som liker å henge seg opp i detaljene (meg), så sa trump på den siste tv-duellen mot biden “I’m the least racist person in this room”, vel vitende om at både kone og barn satt i salen :wink:

3 Likes

Mente det sikkert helt bokstavelig. Nøye vurdert alle i rommet og satt de opp på en skala fra mest rasist til minst og funnet ut han var faktisk minst

Eller bare en måte å si han absolutt ikke er rasist på.

2 Likes

Nå forsøker jo folk i Trumps nærmeste krets å overbevise ham i at nederlaget er et faktum, jeg tviler på at halve verdens befolkning mener at resultatet ikke er klart. At folk er usikre på hva Trump finner på er en annen ting, det er nok også hans nærmeste rådgivere.


Dagens konstruktive bidrag fra Trump til diskusjonen.

En ting er sikkert, dersom det viser seg at Trump og republikanerne har rett så vil det være mange medier som vil få forklaringsproblemer. Om hvorfor de ikke tok tak i problemet. Dersom det viser seg at det ikke har foregått ulovligheter i særlig grad så vil Trump ha et forklaringsproblem. Jeg får ikke forklaringsproblem uansett hva som skjer. For det eneste jeg sier er at man bør undersøke dette før man konkluderer. Men det er visst ikke så interessant å sjekke om det foregår valgfusk dersom valget tipper den veien man vil. Noen står på prinsipper 24 timer i døgnet 365 dager i året. Mangen andre, gjerne bare når det passer dem. Skulle ønske mediene var i den første pulja bare…

3 Likes

Slik som Trump fremstår så får han nok noe mindre støtte og sympati enn om han hadde vist et bittelite snev av ydmykhet.
Jeg håper han driter seg loddrett ut, skulle det vise seg at han har rett, og at han blir sittende i fire år til så må vi alle akseptere det.
Fire år til med Twitterstyrte børser. Håper virkelig vi slipper det.

1 Like

Vitnesbyrd/bevis:

3 Likes

Gennemgang og tilbagevisning af valgsvindelspåstande

1 Like

De gjennomgår et par påstander som de motbeviser. På den måten prøver de å delegitemere ALLE påstander. Derfor er dette bare tull og tøys. De burde heller gjennomgått de reelle påstandene.

2 Likes

Her kan dere se hvor Biden tar oss:

Jo, nemlig tettere samarbeid mellom myndighetene og Big Tech. Det fremstår mer og mer tydelig at Biden har tette bånd til Big Tech, som også viser seg ved at Big Tech sensurerer Trump.

2 Likes

Den censur har jeg været glad for, jeg blev træt af at læse trumps løgne.
Det har været 3 lange år hvor han fik lov til bruge twitter til at fordreje sandhed så det passede i hans verden.

Sensur virker alltid som et kjekt virkemiddel. Helt til det blir brukt motsatt.

Demokratene vil sikkert at myndighetene skal bestemme hva folk skal mene helt til republikanerne plutselig vinner 4-5 valg på rad.

De vil helt sikkert la Twitter bestemme hva folk får poste der helt til kineserne kjøper Twitter.

4 Likes

Der er du ved sakens kjerne. Sensur likes av noen, mot noen. Problemet er som Joe Rogan sier, det er en “slippery slope”.
Kan garantere deg at Goebbels og co, også var stor fan av sensur.

3 Likes

Har ikke Twitter bare lagt til kommentar om at det som står i tweeten ikke nødvendigvis stemmer. De kan jo fortsatt leses.

2 Likes

Nettopp, og det er hva TV kanalene også burde gjort mener jeg. Jeg er enig med @anon39067724 at demokrati innebærer ytringsfrihet, og det betyr å godta alle ytringer, også de man ikke liker. Det er nettopp dette vi kjemper for, selv om mørke krefter kan misbruke dette til å spre løgner og usannheter. Denne “dokumentaren” er verdt å se i den sammenhengen:

2 Likes