Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Når du sitter inne på gutterommet og pønsker ut tiltak som legges frem på forum, så er vi andre ute i feltet og jobber med saken. Bare se på @Hakon rest my case

2 Likes

Det skrev jeg da:

Om man fjerner barnetrygden, og for den del kontantstøtten, så er livsløpkostnaden av det omtrent den samme som å gjøre barnehage og SFO kostandsfri på lik linje med skolen.

3 Likes

Strålende! Hadde bare flere vært som deg og hakon så hadde vi ikke hatt dette problemet.

Det er ikke alltid så lett å dømme hva som er ment spøkefullt eller ei over nettet.

2 Likes

Rent pragmatisk så tror jeg at abortlovene kan bli skjerpet fremover. Blant pga denne dommen2480_001.pdf (733,2 KB). I tillegg så bør det bli mer aksept for at kvinner kan jobbe mer deltid eller være hjemmeværende. Å få barn må bli sett på som mer verdifult enn å prioritere yrkesliv og “selvrealisering”.

Drøy sak, men hvorfor skulle abortlovene bli skjerpet fordi noen smugler inn medikamenter og lurer det inn i kjæresten?

Jo takk!

Problemet mitt er at det koster det hvite ut av øya. Om jeg og min nåværende partner får barn så taper hun fort vekk 300k på tiden hun er hjemme. I tillegg som nevnt så blør jeg penger. Også skal “nye landsmenn” bli kasta penger etter. Systemet er grovt urettferdig dessverre

4 Likes

Godt spørsmål. Mye av diskusjonen rundt abort er på feminister og kristnes premisser, som ikke nødvendigvis har klart for seg hvilke rettigheter som diskuteres.
Men av naturlige rettigheter, så kan eiendomsrett og rett til liv nevnes. Grunnen til at mange er for abort er at de mener at kvinner skal bestemme over egen kropp (eiendom), mens man kan selvsagt argumentere for at retten til liv står sterkest. Fosteret er heller ikke en del av kvinnes kropp. Noen vil hevde at man kan abortere så lenge man ikke dreper fosteret. I den aktuelle saken, så ble det gitt et helt vanlig abortmiddel med relativt små bivirkninger på kvinnens kropp, men som likevel støter ut fosteret. Fosteret er ikke kvinnens eiendom. Kvinnens eiendomsrett er neppe vesentlig krenket, men det er gitt en svært streng straff. Jeg vet at det er stipendiat på dommen. Jeg tror man ikke kommer utenom at fosterets rett til liv er lagt vekt på i denne saken. Om dette er bevisst eller om det er en følge av at de fleste faktisk tillegger fosterets liv verdi (fordi det er en naturrett) kan diskuteres. En annen ting er at hjerneforskning og billeddiagnostikk vil menneskeliggjøre fostere mer fremover (de kan tenke osv). Jeg er forøvrig ingen jurist, så dette er mest egne tanker.

Slik jeg forsto det er straffeutmålingen i all hovedsak basert på at kvinnen ble påtvunget en abort hun ikke ønsket eller samtykket til.

Skjønner ikke hvordan du kommer frem til at en 4 år gammel tingsrettsdom som omhandler legemesbeskadigelse vil påvirke abortlovgivningen.

1 Like

USA trosser Nicolas Maduros ordre og kaller kun hjem ikke-kritisk personell ved ambassaden i Venezuela. Samtidig vurderer de muligheter for å tvinge Maduro ut.

1 Like

Da er det ingen tvil om at CIA stasjonen i colombia jobber på høygir, og at Special assets allerede er på bakken.

Blir ikke overrasket om en hangarskipgruppe setter seil mot Venezuela iløpet av helgen.

2 Likes

Håper dette løser seg uten for mye skade på den Venezuelanske befolkningen

1 Like

Gal venstreradikal diktator, tror ikke han går frivillig. Mye ligger på hæren, og Trump har vel vist at de bør være villige til å blø mye om de planlegger å ikke støtte riktig mann.

2 Likes

Dette er helt absurd. Helt absurd.

Men det overrasker ikke heller, har selv hatt befatning med to fagforeninger i Trondheim som er rape gal. De går bokstavelig talt i krigen for seg og sine.

Og det står det respekt av, fagforeningen jeg sokner til nå har gjennom sin over 100 år lange historie aldri vært i streik. Tannløst!

1 Like

Det som er skremmende her er de inviterte de nå, ikke for et år siden eller 5 men nå. Når hele verden driver å fordømmer regimet. Sykt opplegg

1 Like

Nå aner jeg ikke hvordan det politiske klimaet er i Stavanger, men det høres vel temmelig optimistisk ut at han vil bli ordfører?

2 Likes

STavanger har lang tradisjon for Høyre ordfører. Skulle venstresiden få flertall stårvel både AP og SV forran rødt i køen.

1 Like

«5000 tropper til Colombia», noe som har reist spørsmål om mulighetene for militærinvolvering i Venezuela.

Vi vet jo at USA allerede har operatører ( spesialstyrker, CIA med venner) på bakken i Colombia i forbindelse med kampen mot nark. 5000 tropper kan nok tolkes som en klargjøring for å støtte sin kandidat i en evt konflikt.

Direkte bakkekonflikt vil nok være svært upopulært i kongressen, så blir vel en klassisk “war by proxy” gjennom å stille med “rådgivere”, dele ut våpen og kanskje bombe litt her og der om det skulle komme til borgerkrig.