Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Helt enig :slight_smile: sjekk fakta først.

Hvilken rapport er det du viser til?

Muellers “Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election” fastslår ettertrykkelig at Russland ulovlig blandet seg inn i 2016-valget. Dette er konklusjonen av FBIs etterforskning.

Så er det interessant at rapporten ikke klarer å fastslå, på bakgrunn av mangel av tilstrekkelig bevis, om trump-kampanjen konspirerte med russiske myndigheter. Videre valgte FBI bevisst å ikke ta stilling til eventuelle lovbrudd begått av trump (obstruction of justice) i egenskap av at han var/er sittende president. Mueller overlot som kjent dette til kongressen å ta stilling til, men han var så tydelig som han kunne være “it also does not exonerate him”. Igjen, det er her jeg tror FBI kommer til å vurdere dette på ny, den dagen trump ikke er en sittende president.

2 Likes

1 Like

Burde faktisk være regel mot å sparke forsvars / ledere av føderale byråer mellom valgnatten og innsettelsen.

2 Likes

“Mueller-rapporten slår fast at verken Donald Trump eller noen av hans nære medarbeidere samarbeidet med russere for å påvirke valgresultatet i 2016.”

5 Likes

Haha :slight_smile: gammel NRK-artikkel. Ingenting galt med den i seg selv, med den bygger på B Barr’s memo om rapporten, før den ble tilgjenglig i sin helhet (om enn i sladdet versjon). Har rent mye vann i Glomma siden den gang.

Nice try :wink: Sjekk fakta først.

2 Likes

Bra at du er kritisk til NRK. Jeg vil imidlertid oppmuntre deg til å også å være kritisk med hvordan MSM avfeier Trumps påstander om valgjuks. For eksempel kan du kanskje ta en titt på intervjuet med Giuliani der over - og undersøke bevisene som legges frem nærmere.

4 Likes

Jeg har ikke ord for hvor latterlig jeg finner det at du sitter og bruker Guillani som sannhetsvitne og kaller andre folk for brød på bakgrunn av det.

Det er jo ren tin foil nettsider du lener deg på

4 Likes

Tja. Giuliani er han som legger frem bevis. Bevisene involverer vitner. Vitneerklæringene står bl.a. i en 78-siders lang rapport som du selv kan lese.

Det er noe som heter - “ad hominem”.

"Typically this term refers to a rhetorical strategy where the speaker attacks the character, motive, or some other attribute of the person making an argument rather than attacking the substance of the argument itself. "

Og PS - det er heller ikke slik at fordi en nettside eller person sier noe som er feil eller tendensiøst, at alle argumenter fra vedkommende er det.

Som det står: “Ad hominem avoids genuine debate by creating a diversion to some irrelevant but often highly charged issue. The most common form of this fallacy is “A makes a claim x , B asserts that A holds a property that is unwelcome, and hence B concludes that argument x is wrong”.”

Jeg ville sett på bevisene Giuliani legger frem. Og da med et åpent sinn.

Hvis du mener Giuliani’s bevis er latterlige, håper jeg du kan begrunne det ut fra noe annet enn at du sår tvil om Giuliani som person.

3 Likes

Sånn som dette eller?

3 Likes

Ja for eksempel. Burde nok spart meg for den setningen, men alle kan trakke litt feil av og til :slight_smile:

2 Likes

Obama og Biden satt i det hvite hus i åtte år. Gikk helt brukbart det. Og USA ble åpenbart ikke et diktatur.

image

image

image

Avbryter chartene før vi starter med trumps elleville håndtering av pandemien.

  1. februar:
    https://www.youtube.com/watch?v=XzHjRmizJYA
3 Likes

Jeg baserer meg heller ikke på MEINSTRIMMEDIA image image image i min oppfatning av Trump sin håndtering av pandemien. Jeg baserer meg på de tusenvis av medisinerene jeg har fulgt på twitter i årevis fordi jeg driver med healthcare investeringer.

5 Likes

Stor humor å lese den siden der! :sweat_smile:

The rapid spread of the virus allowed the globalist-controlled media to claim “cases” were skyrocketing, thereby justifying weaponized lockdowns and a global rolling out of medical fascism disguised as “public health” policies. Based entirely on the speed of the spread of the virus, cities, states and nations of the world were able to achieve three key goals that represent the necessary precursors to global human extermination:

  1. Crushing the existing human economies of the world, including food production, ultimately leading to mass famine, homelessness and total dependence on government.
  2. Rolling out new, Orwellian medical fascism laws and edicts that set the precedent for mass arrests and forced relocation into “quarantine camps” for those who resist. These camps, of course, are actually death camps and processing facilities for eliminating human beings.
  3. Forcing compliance with global vaccine mandates which will of course be used to achieve global infertility and accelerated deaths from diseases and subsequent infections. Whereas a pathogen could not achieve a 90% death rate on its own, the engineered pathogen (the Wuhan coronavirus) was able to be used to drive people into mass vaccine compliance, during which they can be directly injected with toxic substances, vaccine compliance tracking nanotech (quantum dots) and biology-altering mRNA sequences that literally hijack the body’s cells and reprogram them to produce whatever protein sequences are engineered into the mRNA vaccines.

Thus, globalists have simultaneously built a global pandemic prison camp combined with a mandatory vaccine obedience system through which they can repeatedly spread more infectious disease and promote accelerated deaths or infertility.

:dizzy_face: :dizzy_face: :dizzy_face:

Det som ble avdekket bør vi være litt mer nyanserte på enn å si “det ikke stemte”:

Fakta som har kommet fra etterforskningen:
Russland gjorde en stor innsats for å påvirke valget i Trumps favør gjennom statlig organisering.
Trump kampanjen hadde mange kontaktpunkter med Russiske representanter før og etter valget.

The first method of Russian interference was done through the Internet Research Agency (IRA), waging “a social media campaign that favored presidential candidate Donald J. Trump and disparaged presidential candidate Hillary Clinton”.[26] The IRA also sought to “provoke and amplify political and social discord in the United States”

IRA brukte over 100,000$ på facebook-reklamer, lagde grupper under blant andre navnene LGBT-United, Blacktivist, United Muslims of America og Tea Party Movement med flere. De hadde også mange kontoer som utga seg for å være amerikanere, noen av de største med følgere opp mot 70,000. Trump, sønnen hans, Kellyane Connway, Brad Parscale og Micheal Flynn delte innhold fra disse kontoene under kampanjen. Om man kan bevise at de visste at disse var russiske kontoer er en av grunnene til at det ikke ble straffeforfulgt av kongressen, som Muller la opp til at de skulle gjøre i rapporten. Det er veldig vanskelig å bevise korrupt intensjon mot presidenten, men at handlingene, møtene og kontakten med Russland fant sted er det ingen som står imot. Saken ble aldri avklart fordi Bill Barr ikke satte igang en sak i kongressen etter rapporten.

“Barr’s determination that Trump did not commit obstruction of justice differs from the conclusion Mueller drew in his own report. According to the special counsel, “while this report does not conclude that the president committed a crime, it also does not exonerate him.””

Så kan vi jo nevne at Bill Barr ble håndplukket som riksadvokat av Trump selv da arbeidet med rapporten startet.

4 Likes

Det er overhodet ikke aktuelt for meg å bruke tid på å ta stilling til de BEVIIIIISENE guillani påstår han har.

Jeg regner med at det finnes det nok av dommere og distriktsadvokater oppnevnt av fuckings trump som kan gjøre.

Jeg tror nok du kan ha tillit til at den brigaden av partisanship listet opp der vil klare å lande saken på sjefen sin sin side om det er noe som helst hold i at trump vant valget.

Trump har jo sørget for at rettsystemet i USA vil være tiltet stikk motsatt vei at det alle fra 40 år og yngre ønsker i årtier fremover. Ligger mye grunnlag for social unrest i det.

2 Likes

Jeg er overbevist om at om dere som forsvarer Trump og hele hans gjeng, i alt han gjør hadde funnet vel så mange bevis om dere hadde byttet side. Dessverre ligger det i stillingsbeskrivelsen at dere skal være kontrære.

4 Likes

Godt mulig. Men jeg overbevist om at det samme gjelder andre veien. Dessverre ligger det i stillingsbeskrivelsen at dere skal være konforme.

Min nysgjerrighet ligger i at påstandene om valgjuks har blitt avvist av hele “establishment” inkl. MSM, før man en gang har fått prøvd det i retten. Man sier at alle påstandene er udokumenterte, at det ikke finnes noen beviser. Dette er jo helt feil, og derfor reagerer jeg. Jeg er imidlertid åpen om at jeg kan ta feil.

2 Likes

“Does not exonerate”…det der er jo en klassiker. Og ikke minst en god test på om en har en klar tanke eller ikke.

For det var jo aldri i rapportens mandat å “frikjenne”.

Så selvfølgelig frikjenner den ikke.

Det er som å saksøke en tilfeldig uskyldig person for ærekrenkende ytringer. Retten vil da fastslå at slike ytringer ikke er bevist, men den kan ikke fastslå at noe slikt aldri har funnet sted!

Aha! Sier da enkelte. Retten beviste ikke uskyld, altså hefter det uansett noe ved personen. Noe må det være!

Dette er ulogiske tankebaner som en gjør best i å avlære seg.

Det samme her med Ruusland / Trump: rapporten fant ikke bevis, men kan selvfølgelig ikke utelukke at det kan finnes noe som fortsatt ikke er oppdaget!

Slik er det jo i absolutt alle rapporter og i absolutt alle rettsavgjørelser!

8 Likes

Ang. de fleste av disse er det jo vanlig at statsadvokatene byttes ut, så listen ser nok litt mer skummel ut enn den er. Det viktigste punktet er at han har fått 3 personer inn i supreme court, som får en reell påvirkning på hvordan lovene i USA vil tolkes i lang tid.