Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Uhm, nå bommer du litt her på to punkter. Grunnen til at “Does not exonerate” er med her er fordi det ble påstått av Trump at rapporten frikjente han, så de kommenterte at det gjør den ikke.

Les igjen, de fant mange bevis på valgpåvirkning fra Russland og at Trump-kampanjen aktivt deltok i å spre missinformasjonen som Russland la ut, i tillegg til å kommunisere med Russland ofte før og etter valget. Det den ikke kunne bevise var spesifikt at dette var med forståelse av hva de gjorde og at det var med korrupt intensjon etter lovens definisjon. Ikke fall i fellen å være upresis med “De fant ikke bevis.” De fant haugevis med bevis for handlingene nevnt over. De fant ikke bevis som var sterke nok til å vinne en rettssak mot en sittende president fordi man må bevise korrupt intensjon.

4 Likes

Jeg kan ikke så mye juss, men slik jeg tolker det så rapporterer alle MSM kanaler (inkl. FOX) at de påståtte «bevisene» som er lagt frem ikke vil holde i retten. Som Neil DeGrasse Tyson sier bør egentlig øyenvitne bevis vektlegges lite i rettsaker – alle som har spilt «Among Us» vet hva jeg snakker om – det er ikke vanskelig å få noen til å tro at de har sett noe annet enn det de har sett.

Dette er også en av hovedgrunnene til at folk som påstår de har sett aliens eller spøkelser ofte ikke blir tatt seriøst. Hvis man i tillegg har dokumenter, video eller bilder, så styrkes jo saken.

Jeg regner med de har gjennomgått bevisene når de så ettertrykkelig fastholder på sine posisjoner i denne saken. Noe annet vil jo være karriere-selvmord. Hvis bevisene holder i retten, skrives det at det sekundært ikke vil holde for å snu valgresultatet. Dette er det jeg leser daglig.

HVIS det nå skulle stemme at det har forekommet omfattende juks, OG den er så omfattende at den snur valgresultatet, så skal jeg seriøst vurdere å joine tinfol-gjengen. Snart black Friday og jeg håper det da kommer tilbud på alu-folie, for jeg tror det blir manko på dette om Trump får 4 nye år slik ting ser ut nå.

2 Likes

Er det ikke lov å lage polls i denne tråden?

2 Likes
  1. Trump ble frikjent i den forstand at de konkrete anklagene ikke kunne bevises.

Men så hevdes det at man ikke frikjenner på mer generelt grunnlag, og hva innebærer det? Jo, at man ikke ser bort fra at det KAN finnes ting som fortsatt ikke er oppdaget!

Så banalt er det. For dette kan man jo si om en hvilken som helst person: vi fant ikke bevis for at du drepte person x, MEN vi frikjenner ikke, for du KAN jo likevel ha gjort det.

En slik setning hører ikke hjemme i en rettslig rapport, og viser vel mest av alt Mueller-teamets desperasjon etter å gi et lite kjøttbein til den rasende mobben, etter fire års hekaejakt, for slik å unndra deg den verste dommen over sitt arbeid.

Enten er beskyldningene beviste eller ikke beviste. Punktum.

  1. Den russiske påvirkningen på valget, som du hevder bevist var mer eller mindre et oppkok av marginale hendelser på nettet.

Det var noen få hundretusener i Facebook-reklamer fra et russisk byrå, som også agiterte for motparten! Hensikten var å tjene penger på spam, clicks og følgere. Absolutt ingen kobling til Putin påvist.

RT, Russia Today ble lansert som bevis for russisk påvirkning. Et nyhetsmedium med russisk vinkling, men ikke mer enn NRK har norsk vinkling. Latterlig å plutselig erklære dette som “meddling” i det amerikanske valget. Da kunne en like godt anklage enhver statlig nyhetsformidler hvor som helst i verden.

Så var det lekkasjer av eposter, som absolutt ingen hittil ha kunnet bevise at russiske myndigheter stod bak.

Og det var det, i bunn og grunn.

På så tynt grunnlag har mediene skreket opp om russisk innblanding i det Amerikanske valget, og fullstendig uten grunnlag ble Trump anklaget for å stå i ledetog med Putin.

På tide å legge vekk Russland skremselet nå. Det var bare en konstruert spade til å slå Trump i bakhodet med, som straff for at han vant valget.

6 Likes

Det smulre stille og roligt

1 Like

Grunnen til at setningen er der er fordi den er grunnlaget for anbefalingen til Kongressen om å straffeforfølge presidenten utifra innholdet i rapporten. Det er ikke noe Muller kunne gjort selv. Her er mandatet for rapporten: https://www.justice.gov/opa/press-release/file/967231/download
Som du ser har rapporten ingenting med beskyldninger å gjøre. De skal kartlegge omfanget av Trump-kampanjen sin innblanding med Russland. Det er naturlig i en rapport å komme med anbefalinger basert på funnene i oppsummeringen. Her var beskjeden klar: Straffeforfølg Trump. Barr sa: nei. End of story.

Les gjerne hele historien her om du vil: https://en.wikipedia.org/wiki/Mueller_report#cite_note-authorizing-50

3 Likes

I et demokrati er man uskyldig til det motsatte er bevist. Muller fant ikke fnugg av bevis for at Trump hadde konspirert med Russland. Siden etablissementet hater Trump, så hadde han nok vært dømt for lenge siden hvis man hadde fnugg av bevis. Hva kaller man en teori det ikke finnes fnugg av bevis for?

2 Likes

Dette er enten vanskelig å forstå eller ta inn over seg, men rapporten til Mueller var veldig tydelig på flere (10 eller 11) episoder hvor Trump direkte kan ha utført “obstruction of justice”. Han mente det var riktigst at FBI overlot ansvaret til kongressen å avgjøre dette eller ei, og i så fall konsekvensen av dette. Som @Martins påpeker over, så ble dette effektivt blokkert av justisministeren. Vedrørende samrøre med Russland, så fant man ikke tilstrekkelig bevis, det er noe helt annet en å ikke finne bevis.

“Investigators ultimately had an incomplete picture of what happened due to communications that were encrypted, deleted, or not saved and due to testimony that was false, incomplete, or declined.”

2 Likes

I saken står det:

  • Jeg er her for å si at jeg ikke har trukket tilbake uttalelsene mine. Det skjedde ikke, hevder mannen.

Seint tirsdag kveld tvitret også demokrater i Komiteen for tilsyn og reform at påstandene var «fullstendig trukket tilbake».

Så, hvem har rett? Er det demokratene, eller er det mannen som har kommet med uttalelsene?

3 Likes

Fyttikatta! Hvis ikke dette er wake-up call om hva MSM driver med, så vet ikke jeg.

2 Likes

Frontene i USA begynner jo etterhvert å stå såpass steilt, samtidig som, de geografiske områdene i mange tilfeller har klare politiske preferanser. Byene er typisk demokratiske, mens landsbygda er typisk republikansk.

California er et veldig godt eksempel på dette. Og også Texas. Begge er blant de største statene, og jeg skjønner godt at republikanere ikke ønsker å bli styrt av demokrater.

Kanskje er det på tide at USA deles i to deler, der innenrikspolitikken blir styrt separat, mens utenrikspolitikken blir styrt av en felles administrasjon. Da kan folk flytte dit de føler de passer best inn…

Lol. Jeg håper du ikke tror «de» ser det selv.
Når personen artikkelen omhandler sitter å leser artikkelen, mens han sier i kamera at alt som står der er bullsh*t, og man da fortsatt ikke tror det. Hva da? :smile:

2 Likes

Noen har snakket om at de er redd for at Trump og republikanerene vil innføre et teokratisk diktatur ala “The handmaids tale”.

Demokratene er jo i god gang med å innføre et annet teokratisk diktatur:

MSNBC reporteren er nå hvertfall ærlig inn til beinet når han på direkten ser trump vinner north carolina da.

Je får no si som ungdommen sier før tia: LOL

Fint eksempel på manglende kildekritikk.

Jeg har prøvd å forklare at Biden ikke er president elect.
Jeg har prøvd å forklare litt hvorfor Biden fortsatt er en «hvem som helst»
Jeg har sagt at media ikke bestemmer hvem som har vunnet.
Jeg har sagt at media ikke er nøytrale.

Om jeg ikke får det frem godt, så gjør han her det.
Her får du forklart både det ene og det andre i rene ordelag :smile:

Enjoy.

2 Likes

Hvordan utpekes vinneren vanligvis, når det ikke er Donald Trump som er sittende President?

På hvilket grunnlag utpeker AP vinneren (jeg mener da ikke Arbeiderpartiet som sikkert noen vil vri og vrenge det til.)?