Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

1 Like

Trump bytter ut store deler av forsvarsledelsen nå. Der er ikke tilfeldig. Det kan virke som han forbereder seg til noe. Muligens må dette sees i sammenheng med bevisfremleggelsene, og muligens arrestasjoner.

1 Like

Freudian slip?

1 Like


En lusket plan for at stjæle valget beskrives til sidst - vil det ikke være demokratiets død i USA hvis det lykkes?

1 Like

Interessant. Så det du mener er at valg basert på religion – i.e. religiøse doktriner / tekster etc. er bedre i en moderne kontekst, enn valg basert på vitenskap, logikk og rasjonalitet? For det er jo det artikkelen hevder – den klassiske “konservativ kristendom er det eneste som kan redde verden fra å gi hen til en hensynsløs og anarkistisk hedonisme” ?

Videre leser jeg mellom linjene her at du er enig i det som artikkelen du postet hevder, nemlig at man er helt avhengig av en religiøs doktrine for å vise oss veien ut av uføret vi er i ferd med å gå inn i?

Og du kaller ikke DET veien til et teokratisk diktatur, men alle “woke” ideer er? Jesus… :roll_eyes:

Jeg tenker at målet til “wokeismen” er å gjøre alle “like”, samtidig som det skal bryte ned verdier, religioner, historie og kulturer, og dermed motstand, og gjøre de store massene om til lydige undersåtter uten noen naturlige skillelinjer som kan skape konflikter.

Til din andre påstand; jeg ser dere prøver å definere wokeismen men kommer til kort. Kan det være fordi «wokeismen» ikke er en håndgripelig religion after all? Som jeg har poengtert tidligere har grupperingene innenforbi det dere kaller «woke» ulike motiver – ulike agendaer. LGBTQ folkene vil ha like rettigheter som hetrofile – men jeg tror ikke alle i denne gruppen bryr seg om BLM, ELLER at alle i denne gruppen er veganere. Veganerne bryr seg om dyrevelferd og miljø, men er de alle homofile og vil sloss for homofiles rettigheter? #metoo bevegelsen vil ikke at klåfingra kåte griser skal tafse på dem, men er alle her Veganere?

Svaret gir seg jo selv – og poenget også; du kan ikke kategorisere alle gruppene i en paraply, gi den en label, bare fordi det gjør det enklere for deg og dine meningsfeller å hate dem. Dette er beviselig IKKE en religion, med mindre man definerer religion på en ny måte.

Jeg ser heller ikke hva disse «naturlige skillelinjene» du beskriver består i. Lever du i en verden av Hunter / gatherers hvor alle “fremmede” er inntrengere som skal stjele maten din? Jeg prøver bare å forstå hva du legger i “naturlige skillelinjer”.

I min verden er det stort sett kardemomme loven som gjelder; Man skal ikke plage andre, man skal være snill og grei, og forøvrig kan man gjøre som man vil . At noen er homofile betyr nada for meg. Det er ikke mitt liv. At noen ønsker å kjempe for dyrs rettigheter synes jeg er bra, kudos til dem. At noen ønsker like rettigheter uavhengig av hvilken hudfarge de har mener jeg bør være en sak som ikke burde være nødvendig å fronte engang i 2020. Men desverre er det nå enda slik at enkelte forfekter ideologier som tilhører fordums tid, og da kan man ikke bare sitte stille i båten.

Men jeg forstår jo at man sikkert kan finne holdepunkter i religion for å demonisere enhver sak, om man bare tolker tekstene slik man vil :wink:

6 Likes

Ganske bra dokumentert her - den er heller ikke bannet fra Youtube enda. :slight_smile:

Saken jeg linket til var ment som et eksempel der noen (andre enn jeg), ser på wokeismen som en ny "religion.

Wokeismen er ikke annet enn politisk korrekthet satt i system. Du har en haug med “ofre”, som gjerne ikke vet selv at de er ofre en gang, og masse wokeister som skal oppnå rettferdighet på vegne av disse, ved å trykke andre folk ned.

Wokeismen er ikke en religion, men den er i stedet for religion.

Wokeismen er etter min mening mer eller mindre en gren av marxisme. Det er de samme folkene som i gamle dager hadde gått rundt med sigd og hammer på jakkeslaget, og samtidig er rødstrømpene mer enn gjerne med på laget. Og gjerne innvandrere også. Det har blitt en moteoppvisning der mange folk som gjerne ikke er helt enige drar lasset sammen, for å bekjempe de de definerer som makthaverene i samfunnet.

Etter de har tatt makten (om de klarer det), så får vi mest sannsynlig kommunisme som styringsform.

1 Like

Interessante betraktninger om hvem Trump er fra 7:00

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-11-11-republikanernes-bedste-vidne-til-valgsvindel-har-skiftet-forklaring-og-skiftet-en
Lidt mere uddybning det sjove er at de 130 stemmer næsten er ligeligt fordelt.

4 Likes
1 Like

“… hans forhold til egen, påstått patriotisme er omtrent som Draculas forhold til blodbanken: Primært der for å dekke private behov”.

:joy:

5 Likes

Ser frem til at du blir med i Tinfoil-gjengen! Velkommen skal du være, når den tid kommer. Jeg anslår at det vil skje innen kortere tid enn man gjerne skulle tro.

Republikansk indenrigsminister i Georgia afviser trumpens påstand.

Hehe, jeg synes det er ekstremt vanskelig å vite når dere er seriøse og når dere tuller. Helt seriøst. Dere er så langt inne i twilight-zone at jeg ikke tror det er håp for at dere kommer ut igjen. Men det er jo håp for enhver i følge @tusekakk og bibelen… :blush:

ARIZONA AVVISER VALGFUSK

Arizonas Republikanske statsadvokat Mark Brnovich forsvarer delstatens gjennomføring av det amerikanske presidentvalget. Han sier til Fox Business at hans kontor har etterforsket over 1000 klager om valgfusk, og at de ikke har funnet noen beviser for at dette har forekommet.

Han sier også at det ser ut til at Joe Biden, som foreløpig leder med rundt 12.000 stemmer i delstaten, ser ut til å vinne den. Det er rundt 47.000 stemmer igjen å telle, skriver Washington Post. Bidens valgseier avhenger ikke av seier i Arizona.

7 Likes

Skråblikk: Jeg snublet over «East StratCom Task Force» for en tid tilbake, de overvåker pro-Kremlin media. I sitt nyhetsbrev denne uken fra russisk dekning av det amerikanske valget kan de melde om:

  • Russisk statlig TV erklærer, grunnløst, at 1.8 millioner døde velgere deltok i valget
  • Russisk statlig radio rapporterer at USA ikke lenger kan kalles et demokrati og at fagforeningen til US mail støttet Joe Biden og at postvesenet dermed sannsynligvis forfalsket post-stemmer
  • Russia Today påstår åpent at hele valgprosessen var «rigged» og at George Soros står bak det som blir beskrevet som en farge-revolusjon og det skitneste valget gjennom historien. Ikke amerikansk historie, men historien.

Øvrige saker fra uken som gikk:

  • Navalny ble aldri forgiftet (visstnok pankreatitt)
  • EU støtter terrorister i Syria
  • Sovjetiske soldater drepte aldri noen i Vilnius i 1991
3 Likes

Dette er ikke troverdig kilde. Hvertfall er flere av påstandene helt eller delvis feil.

https://everylegalvote.com/country

Her er for øvrig en god oversikt over valgjuks.

En ting er å holde med forskjellige retninger innen politikk, men vi kan ikke ha en type som Donald ved roret i ett land som USA (eller iallefall som de ønsker å være) det blir for dumt i min verden. Normal oppførsel uten løgn og mobbing burde være ett minimumskrav, det kan sette en uheldig standard hos befolkningen når statsoverhode oppfører seg slik. Kanskje man kunne brukt han i rekrutten til befalsskolen eller noe, der er det forventet å være ett rævhøl…

5 Likes