Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Hmm, klarer ikke helt å se poenget ditt. Men det minner litt om et forsøk på å slå alle over en kam:)

This form of the argument is as follows:

  • Group A makes a particular claim.
  • Group B, which is currently viewed negatively by the recipient, makes the same claim as Group A.
  • Therefore, Group A is viewed by the recipient of the claim as associated with Group B, and inherits how negatively viewed it is.

bilde

1 Like
1 Like

Drøset, Aftenbladet

Donald, nå skal du høre!

71.000.000 lovlige stemmer. Det meste noensinne for en sittende president.

– Donald, nå må du høre nøye etter.

– En parade for meg i Nigeria. En stor ære.

– Donald, hører du?

– Vi ser bra ut over hele landet. Takk.

– Donald, kan du høre meg?

– Jeg vil komme med en uttalelse i kveld. En stor seier.

– Donald, hører du etter nå?

– De finner Joe Biden-stemmer over alt – i Pennsylvania, Wisconsin og Michigan. Så ille for landet.

– Donald, jeg vil bare si deg noe?

– Vi vinner stort i Pennsylvania, men de sier at det er millioner av stemmesedler igjen å telle.

– Donald?

– Stopp tellingen.

– Donald?

– Stopp tellingen!

– Donald?

– Joe Biden bør ikke feilaktig utrope seg til president. Jeg kunne også gjort det.

– Donald, hør nå?

– Jeg hadde så stor ledelse i alle disse statene langt inn i valgnatten, bare for å se at ledelsen mirakuløst forsvinner.

– Donald?

– Vi trenger en forklaring på disse tallene som har kommet de siste dagene.

– Donald?

– Meningsmålingene tok mer feil i 2020 enn i 2016.

– Donald?

– Jeg vant dette valget, med stor margin!

– Donald?

– Jeg mener at disse folkene er tyver. Maskinene i de store byene er korrupte. Dette valget ble stjålet. Det er umulig å forestille seg at Biden fikk flere stemmer enn Obama i noen av disse statene.

– Donald?

– Når begynte lavpannemedia å utpeke hvem som blir vår neste president. Vi har alle lært mye de to siste ukene.

– Donald?

– Aksjemarkedet går opp. Vaksinen kommer snart. 90 prosent effektiv. Så gode nyheter!

– Donald, hør godt etter nå!

– Vi gjør store fremskritt. Resultatene begynner å komme inn neste uke. Make America Great Again.

– Donald, hør nå!

−71.000.000 lovlige stemmer. Det meste noensinne for en sittende president.

– Donald. Det er bare et lite problem. Joe Biden fikk flere.

Publisert:

Publisert: 13. november 2020 20:23

2 Likes

Journalisten fått slag eller?

Lider av suggesjon? Hva skal de gjøre når det ikke er en Trump å skrive om? Mer de ikke kan?

1 Like

Beklager, åpenbart ikke ok med en spøk.

Men, om Biden vinner, noe mange påstår, så gratuleres det fra meg når den dagen kommer. :handshake:

always-recognize-the-early-warning-signs-of-a-stroke

Anbefaler denne episoden. Handler om politikk, korona, konspirasjoner og skeptisisme.

1 Like

Og dette er jeg også helt enig i.

Det er heller ikke så enkelt som at man er kritisk bare fordi man stiller spørsmål ved ting, for det er jo gjerne slik at man i en problemstilling setter ulike ting opp mot hverandre. Det å stille spørsmål ved om jorda er rund kan derfor fremstå som kritisk sans, men egentlig handler det jo om at man er ukritisk til påstanden om at jorda er flat.

Debatten om USA-valget og hvorvidt Trump bør gå av er naturligvis mer kompleks, men også her mener jeg at mange tror de er kritiske fordi de stiller spørsmål ved valgets legitimitet, mens de egentlig utviser manglende kritisk sans til Trumps påstander om svindel og korrupsjon fra demokratene/Biden for å stjele valget.

4 Likes

Lykke til, hvis Biden blir president blir det fort nye kriger.

Se der, alltid mulig å finne et nytt fokus. Herlig å ikke gå tom for argumenter.

1 Like

At Biden er en krigshisser har da alle visst i alle år. Han har ikke stemt nei til en eneste krig sier de. At CitiGroup kommer til å bestemme navnet på absolutt alle regjeringsmedlemmene akkurat slik de gjorde for Obama er også ganske sikkert.

1 Like

Ser man det ja…

Biden virker sikkert som en ålreit fyr for mange, men skinnet kan bedra som det heter

Treffer spikeren på hodet :sweat_smile:

1 Like

Skinnet bedrar ekstra når man har bøttevis av sjarm og snakker de forlokkende ord. En brulten og rett frem snakkende president som Trump burde man ikke være like redd for. Har man media med på laget er man uslåelig som øverste leder. Skal bli spennende :slight_smile:

Men nå skal det blir gøy med fokus på norsk politikk fremover. Det er da tross alt det viktigste for oss. Hva tenker dere om følgene av et stort Senterparti? Tror dere de kan bevege seg mot sentrum/høyre igjen?

1 Like

At Trump tar seg et par dager pause etter en lang valgkamp med opp til 5 rallys i ulike stater per dag er da ikke merkelig. Media koker suppe på spiker. Selvsagt jobber task-teamet på med korona opplegget.

Det var mediene i USA som ikke ville ha fokus på korona i begynnelsen. Jeg så de 10 første pressekonferansene der vise presidenten holdt opp de 15 punktene som de ville at media skulle videreformidle til befolkningen. De 15 punktene gjaldt smittevern tiltak. Hver eneste pressekonferanse snakket Pence om dette og holdt opp og viste frem laminerte ark med punktene. Men mediene videreformidlet ikke dette. De var egentlig ikke så interessert i å snakke om korona i det hele tatt. De spurte og spurte…om riksrettsaken. Som de heller var opptatt av.

Det var vel først når guvernør Cuomo i New York begynte å holde pressekonferanser at flesteparten av de store mediene egentlig tok tak i dette seriøst.

Så til slutt, viruset er en kjip fiende. Vanskelig å være sint på viruset. Så det er jo greit da at alle bare bestemmer seg for å være sint på Trump i stedet for. Det er vel tusenvis av folk og hundrevis av ledere involvert i kampen mot korona. Hva er det Erna har gjort i Norge liksom?

4 Likes

Tuller du? Trump sa jo selv at “kinaviruset” kom til å forsvinne av seg selv før påske!!! Hvilke 10 pressekonferanser var dette? Veldig rart at Pence da gikk imot presidenten, for det har han ikke for vane å gjøre.

Nå tar heldigvis delstater saken i egne hender mtp smittevern og evt lockdowns, i og med at de har en president som ikke gjør jobben sin.

1 Like

Det kan virke som om Trump kun er opptatt av makt og driter i å utføre jobben som president, men det er sikkert bare jeg som misforstår.

« Hadde han vært opptatt av selve jobben som president, ikke bare makten og æren, ville han gått inn i den kritiske situasjonen USA står midt oppe i - med pandemien og den påfølgende økonomiske krisen. Men fra innsiden av Det hvite hus rapporteres det at han styrer mindre enn noensinne. Tvert om bruker han tiden på å ringe til støttespillere, diskutere ulike strategier for å få valget underkjent, og for å gjøre overgangen vanskeligst mulig for valgvinneren, påtroppende president Joe Biden.»

Trump hadde daglige pressekonferanser i omtrent en mnd. Jeg så de fleste. Pence var med på nesten alle. Dette ble gjort nesten hver gang. I hvertfall de 10 første gangene. Til slutt gav de vel opp. Så var jo Fauchi med. Flere i ledelsen av Corona task force. Generaler.

Slik som den i går. Da snakker presidenten først om hva de gjør bra i økonomien og vaksiner, så snakker Pence om hva task force gjør. Så kommer en av legene som er i toppen og snakker og så en general. De snakker om forskjellige tema, sine ansvarsområder. At Trump ikke sier noe om en ting, men heller gir ordet til en av de andre og lar de snakke om sitt ansvarsområde er vel greit?

Trump er også opptatt av å gi håp. Mediene har jo 24/7 om Corona på TV med løpende nytt. Så det er jo ikke slik at folk ikke har fått med seg alvoret.

Dessuten, vi bruker jo ikke munnbind i Norge. Og når noen bruker munnbind, slik som Salah her så gjør de det ikke riktig likevel.

salah

1 Like