Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Nei, les innlegget mitt en gang til.

Nå kan det godt hende det var Antifa som startet bråket, men det er “bad People on both sides” etter min mening. Høyreekstremister er ikke kjent for å være englebarn de heller. Å bare fordømme en side her er det som er å unnskylde den andre :wink:

2 Likes

Dette var en marsj for trump. Så når antifa bestemmer seg for å dukke opp er det jo for å lage bråk. Skal man skylde på de som arrangerte marsjen kan man jo legge demokratiet dødt med en gang

3 Likes

Ok, kanskje ett slag under beltet akkurat det med barna… men du vet hva som ligger i det.

Så, utfordrer deg derfor til å fortelle hvilke fakta i den videotalen som fikk deg til å tenke: Hmmmm, interessant.

I følge Center for Strategic and International Studies har det siden 1994- 2020 (juli) blitt begått 0 - null - drap som kan knyttes til antifa eller anti-fascister i USA. I samme periode er 329 personer blitt drept av amerikanske hvite nasjonalister eller høyre-ekstremister.

1 Like

Det kan ikke stemme siden to trumo supportere regelrett har blitt henrettet av antifa på åpen gate siden demonstrasjonene starter

3 Likes

Nei, dette er ikke å fordømme volden. Dette du kommer med her er bare en rett frem generalisering og plassering av skylden på alle som identifiserer seg politisk med venstresiden, men som overhodet ikke har noe med volden å gjøre. Du skjærer alle over en kam på en måte som skaper polarisering. Er vel to mulige årsaker til å gjøre det; enten at man ikke skjønner hva man gjør eller at man har en agenda.

Feil igjen. Det enkle, og riktige, ville vært å fordømme vold uansett side. Punktum. Uten agenda og uten generalisering over skyldplasseringen.

Generalisering er vel kanskje den enkleste måte å demonstrere mangel på kritisk sans.

4 Likes

Nå har det vært venstreside-opptøyer i demokratisk styrte byer i over 6 måneder. De har ødelagt, vandalisert og stjelt til den store gullmedaljen.

Dette er bare en fortsettelse av de samme kreftene.

Slike ødeleggelser burde vært konsekvent fordømt, men tidligere i år ble de aktivt manet frem av media og noen demokrater.

De har vel snudd nå, men det er allikevel veldig trist.

4 Likes

Jo, det stemte. Men rett skal være rett, pr 22 okt i år (The Guardian, fortsatt henvist til CSIS) har tallet blitt oppgradert til 1:

"White supremacists and other rightwing extremists have been responsible for 67% of domestic terror attacks and plots so far this year, with at least half of that violence targeting protesters, according to a new analysis from a centrist thinktank.

The report found only a single deadly “far-left” attack in 2020, the shooting of Aaron Danielson, a rightwing activist, by a self-described “anti-fascist” during a protest in Portland this August. Experts on extremism said this was the first killing linked to an anti-fascist in the United States in 25 years."

2 Likes

Tallet skal være 2, den “vakten” som passet på et TV crew men som ikke hadde lisens for å være væpnet vakt og gunnet ned en Trump supporter hadde også tydelige koblinger til antifa.

Men om jeg leser deg korrekt så er det greit venstresiden slår ned folk fordi det finnes slemme mennesker i sammfunnet?

Skremmende isåfall.

3 Likes

Me? No. Jeg er i utgangspunktet i mot all vold. Og jeg prøver å skille mellom sak/person, så jeg må bare beklage at det var mulig å tolke det dithen at jeg sympatiserer med voldelige elementer.

Jeg er mest opptatt av å kalle en spade for en spade. Ingen tvil om at det foregår mange typer voldsomheter og kriminalitet i kjølvannet av dette i USA. Stort spenn, fra opptøyer og plyndring til gateslag og i verste fall drap. Hvorvidt samtlige deltagere i dette har en politisk agenda eller er opportunister vet jeg ingenting om. Men når det kommer til den mest ekstreme voldeligheten - drap - så “leder” altså høyresiden overlegent, i følge CSIS.

Denne er verdt å få med seg:

Tror det er viktig å ta på alvor det WEF skriver på sine egne hjemmesider om the Great Reset.

1 Like

Skarp tunge på han der ja.

Kom over en screenshot av en tweet her om dagen. Stussa over den, så jeg gikk inn å dobbeltsjekket den på twitter. Teksten stemte.
Skulle lese mer senere, men da var kontoen sletta.

Så, hvem kan gi meg Klaus Schwab sin twitterkonto?
Den ekte wef formann Klaus sin. For visstnok var den jeg leste «falsk», men jeg fant ikke den «ekte».

Derfor så har jeg ikke lagt ut teksten, da jeg ikke vet om den er ekte.

Vel, det som flere begynner å se, er at det kan se ut som det er en noenlunde koordinert elite, som gjennom sin kontroll/innflytelse/eierskap over MSM, Big tech, Big pharma, våpenindustrien m.m., har en agenda om å opprettholde/styrke sin posisjon på toppen av samfunnet.

Det er tydelig at samfunnets eliter, så vel som menigmann, vet at vårt nåværende økonomiske system vil kollapse før eller siden (det er rett og slett for mye gjeld). Det er nærliggende å anta at de på toppen ikke ønsker å bli dradd med i dragsuget av denne kollapsen.

Derfor kan de ha interesse av en kontrollert kollaps av systemet, og ønske om å ta del i utformingen av en ny økonomisk modell (f.eks en type my Bretton Woods). Her kommer da World Economic Forum og Great Reset inn i bilde.

Noen spekulerer at disse “noen” er representert av Biden som frontfigur for disse, mens Trump er representant for motstandere av denne modellen, det vil si en annen fraksjon av eliten. Denne tankenrekken bekreftes i så måte av den videoen.

Når det er sagt, så forblir jo dette i utgangspunktet først og fremst rene spekulasjoner, og ganske abstrakte sådan. Tror likevel det kan være en nyttig øvelse å vurdere om det kan være noen snev av sannhet i dette.

General Services Administration (GSA) har enda IKKE godkjent Valget… :confused:
Søksmålene står i kø…

2 Likes

Du trenger ikke beklage. Det var ikke logisk sett mulig å tolke det slik.

1 Like

Fant ikke den selv, men det kan være nyttig å sjekke for en selv hvilket tankesett WEF representerer;

1 Like

Han vandt men kun på grund af svindel

1 Like

Kanskje den kontoen var ekte likevel. Unaturlig for han å ikke ha en konto syntes jeg.

Det sto et par setninger om «the coming food shortage».
Som i når, og ikke hvis.
Samt forskjellene mellom vaksinerte og ikke-vaksinerte ang mat.

Nei, jeg vet ikke. Men som du selv skrev, man bør lytte når de selv skriver ting på egen hjemmeside (og legger ut videoer)

Ser man det ja, burde være mulig å se på Archive