Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Bra du ikke er rasist. Eller… vent litt: er du faktisk det?!

Sett deg gjerne inn i hva det vil si å være rasist, og stå inne for det! Men vit at det faktisk er ulovlig og du risikerer å bli anmeldt.

Et alternativ er selvsagt å innse at du ikke vil fremstå som rasist og endrer måten du setter ord på ting.

Antimuslimsk propaganda trenger vi ikke her på forumet.

1 Like

For det første - ulovlig å være rasist? Hvilket tankediktatur tror du at du lever i? Det som er ulovlig er rasistiske utsagn.

For det andre - det er ikke rasistisk å peke på fakta og faktiske forhold. Sverige har tatt i mot over lang over en million innvandrere fra MENA-land, hvorav svært mange lever på overføringer fra staten.

Jeg vet at dette er svært vanskelig for dere antifa-medlemmer å fatte. Nok off-topic. Du tør jo ikke å delta i småprat-diskusjonen så bare hold fred.

Edit: Det jeg er enig i er at livssyn og religion ikke har noe med saken å gjøre. Så det tar jeg selvkritikk på.

4 Likes

Hva er oppklaringsprosenten til politiet? :laughing: Har de sjekket skokolleksjonene på Steen & Strøm?

Endelig tok du hintet. Håper å slippe å se inn i rasistiske tankesett igjen her på forumet.

Det er ikke ulovlig å stå inne for rasistiske holdninger, men det er ulovlig å dele dem på et offentlig forum.

Det offentlige rom er ubrukelig. Det er ikke likhet for loven noen plass. Når ting blir skjønnsmessig så må politikerne på banen, men det er jo de som tilrettelegger for det.

En mørkhudet kaller en annen mørkhudet for neger, ingenting skjer.
En hvit kaller en mørkhudet for neger, straff.

Du kjører og prater i mobilen, straff.
Støre kjører og prater i mobilen mens nrk filmer det fra passasjersetet, ingen straff.

Flere og flere som fullstendig mister respekt for «de høye herrer»

3 Likes

Det ligger en musikkvideo i en av trådene på forumet her som jeg ikke husker hva heter. Meget bra og teksten i sangen forklarer meget bra hvorfor de svarte kan si neger og hvorfor det ikke er greit at hvite sier det.

Er dette rasisme? Klart spissformulert og provoserende, men rasisme? Og er det propaganda om det er sant?

2 Likes

Det som er unødvendig fra min side er å dra fram religiøs tilhørighet, og det har jeg tatt selvkritikk på.

Men innlegget er slettet og den diskusjonen er ferdig. Moving on.

3 Likes

Denne?

1 Like

Ja den var det jeg tenkte på. Den er dritbra :slight_smile: Verdt å lytte til

Ja. Greit. Så om man sier “mennesker fra midtøsten og nord-afrika” så er det liksom greit? Skulle tro at det å generalisere på bakgrunn av geografisk opphav var noe av det samme.

Tja, men ikke helt. Religiøs tilhørighet er ikke en relevant faktor å trekke fram i denne sammenheng, uavhengig av hvor de kommer fra.

Enn når religiøs tilhørighet fører til fanatisme og terror? Er det ikke “lov” i dagens metoo krenkesamfunn å diskutere det?
Jeg har forresten alltid kalt mørkhudede afrikanere for negre, uten å være eller mene noe rasistisk, de er jo faktisk den negroide rase.
Hysteriet er for lengst gått for langt.
Men nå er jeg fra Finnmark, vi sier gjerne ting som de er,uten å pakke det inn.
PS: har etpar afrikanske venner her oppe som alltid har brukt og hørt ordet neger uten rasistisk undertone (ja de har også fått slengt rasistiske uttrykk etter seg) og de synes det er helt greit så lenge det ikke er en underliggende mening bak.
Alle ord, navn osv kan brukes rasistisk eller sjikanerende alt avhengig av omstendighetene, tonefall osv.

Like barn leker best tydeligvis. Vanskelig å drive med integrering hvis dette er rådene holdning der ute.

Hva hadde skjedd om nordmenn hadde krevd etniske norske sykehjem? Da kan jeg love dere at det hadde blitt ramaskrik, beskyldninger om rasisme og brunbeising av en annen verden!

2 Likes

Må gjerne få gjennomslag for dobbelt statsborgerskap.

1 Like

Godt spørsmål, det hadde nok ikke gått fordi det er for få etnisk norske hjelpe- og sykepleiere til å ta all jobben. Så inntil vi får roboter som behandler mennesker bedre enn innvandrere behandler mennesker vil tilbudet i hvert fall bli dårligere enn det er i dag.

1 Like

Å, har du tall på dette?

Det er ikke gjort i en håndvending å få 40.000 nye kvalifiserte etnisk norske til å ta seg av pleietrengende. Jeg trodde faktisk andel ikke norske var en god del høyere.

1 Like

Nå er vel bare ca 80% av befolkingen i Norge etnisk norsk, se det hadde gått helt fint hvis man hadde innført etniske norske sykehjem. Det er jo bare 12-13% av syke og-hjelpepleiererene som har utenlandsk bakgrunn.

Forøvrig så stusser jeg litt over det var det du tok ut av den artikkelen, ikke at innvandrere krevde egene sykehjem basert på etnisitet(SIC!)…
Men jeg antar at det er fordi du har en ide om at Norge avhengig av innvandring.

Ja vi måtte bare ha bygget noen hundre nye sykehjem og utdannet noen tusen nye som kunne bidratt. Kostnaden for samfunnet hadde sikkert bare gått opp med 20-30% (tall tatt ut av luften).