Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Med venner som dette behøver vi jo ikke fjender. Vi burde melde os ud af NATO

Skjønner ikke hva den videoen har med noe av det å gjøre. Det er et intervju med en advokat i Trumps team, Sidney Powell.

Synes du begår ganske alvorlige anklager/insinueringer som du ikke har belegg for, både hva gjelder “tinfoil” og “fjordmann”.

1 Like

Nå har diskusjonen altså nådd det punktet der alle hiver ut ørten linker til hverandre som ingen gidder å sjekke. Lurer på om noen her inne har skiftet side eller er litt på gli, eller om det er som med de fleste andre diskusjoner på internett; begge parter har bare blitt enda sikrere i sin sak.

Backfire-effekten er lei sånn sett.

4 Likes

Samme problem som Obama nevnte i går. Landet er delt i to grupper som har helt forskjellig faktagrunnlag og verdenssyn de baserer seg på. Og begge tror de har rett.

Trump begynner å minne om den senile gubben ved enden av bordet ingen gidder å lytte til…?

image

2 Likes

Du har nok dessverre rett! Men - om ikke annet så har man hvert fall innsett at det finnes folk som har andre meninger enn en selv, og at enkelte meninger som en selv kanskje tar for gitt, er helt uhørte hos andres.

Dette kan jo i seg selv være nyttig å bli påminnet om - selv om jeg ikke tror at slike forum er en god plass til å komme til enighet, nei.

I denne saken, altså angående presidentvalget, så ligger jo uansett bevisbyrden hos de som påstår det er valgfusk og svindel på gang. Hovedsaklig er det vel Trump som påstår det, også er det andre som gjentar det han sier.

Men selv etter denne laaaange diskusjonen her inne så er det fortsatt ikke en kjeft som har et eneste bevis å komme med. Det trenger ikke å motbevises at det var valgfusk. Det er opp til de som sier det var fusk å bevise at det var det. På samme måte som jeg heldigvis slipper å motbevise at det finnes en gud. Eller aliens. Eller spøkelser.

6 Likes

En annen ting er MSM som det hele tiden refereres til.
Er det slik at alle Norske medier kjører på med falske nyheter nå? Er det ingen som er til å stole på?
Samme med helsemyndigheter, er det bare idioter? Eller er det bare ute etter å kødde og lage livet surt for alle innbyggerne?

2 Likes

Du poster en Telegram-link som i fuckings headingen snakker om kulturmarxisme.

Forventer du folk skal bruke tid på det?

1 Like

Jeg er enig i at tittelen er misvisende, og det tar jeg til etterretning. Men mener likevel at det som etter mitt skjønn er veldig alvorlige anklager/insinuseringer, bør brukes med omhu, og i det minste begrunnes av innholdet.

Er der jeg også faller av. Greit nok at enkelt aktører/personer kan ha en agenda, men at man argumenterer for noe som fordrer at store deler av verden er med på “dette”, er ganske sykt. Er ikke måte på for hvor mange forutsetninger man må gjøre for at ting skal stemme i det verdensbildet. Da begynner det å pipe litt forsiktig i foliedetektoren min, for å si det mildt. For å være ærlig begynner den egentlig å slå ut med en gang det blir brukt forkortelser og beskrivelser som “lefties”, “slue politikere” og “MSM”. Når man i tillegg topper det med detektivarbeid som får kvinneforum-gjengen til å fremstå som de ligger på latsida, hvor man graver opp tweets, artikler og blogger som de har lest tidligere, men har blitt fjernet i ettertid for det skal skjules for allmennheten. Da begynner det å bli litt av en suppe.

4 Likes

Som f.eks påstander om valgfusk uten fnugg av bevis? Eller er det helt ok at USA’s president sitter og skriker om dette på twitter hver dag med store bokstaver?

2 Likes

Trump er president og har lov til å gjøre som han vil.
Men er han på vikende front?

Ockhams-razor er glemt for lenge siden, fra logos til mytos er ståa

2 Likes

Betyr ikke dette at Pensylvania i praksis er tapt?

Er det noen som vet hvem som offisielt kårer ny president i USA?

For pr deff er vel ikke biden offisielt utropt til president elect?

2 Likes

Nei, Twitter mener derimot at officials har utrop han omg lissom…
Hold ure horses

6000🏁

Hver stat velger valgmenn, de kommer sammen og velger president 14. desember. 6. januar telles og kunngjøres de stemmene.

Vil tro det. Vil også tro at valget er avgjort.
Det kan gjerne ha forekommet juks, men at det har skjedd i så stort omfang at sluttresultatet endre har ikke jeg tro på.