Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Nei, det ville vært rart.

Nei, det ville også vært rart.

Men dersom han for eksempel hadde laget en ny organisasjon som påtok seg rollen som en uomtvistelig sannhetsdommer, som for eksempel skulle “faktasjekke” det Resett skriver, så synes jeg han ville blitt rimelig inhabil, ja.

Hva synes du?

4 Likes
1 Like

Anmeldelser for voldssaker med mindreårige(15-17 år) har økt med 40% siden 2016 står det. Må jeg linke statistikken igjen? Har du glemt at den sank med 60% fra 2008-2016, og at det da fortsatt er utrolig mye lavere tall vi snakker om nå enn før?
image

Her var realiteten på 1990-tallet:
https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/_attachment/70574?_ts=137ea92ac70

Her blir du rett og slett motsagt så klart det kan gjøres i din påstand @cagey2, håper det blir tatt til etteretning og ikke bortforklart. Det viser også hvor latterlige media er i å presentere et bilde av krise når realiteten er at det totalt sett går mye bedre enn før:

Det som er en ny trend er å poste videoer på snapchat av dette, fordi det ikke fantes tidligere. Men volum av voldsepisoder er dramatisk ned på 15 år, men litt opp i noen spesisfikke grupper siste 5 år.
Er det bra? Nei, men det var mye verre før, men vi visste ikke om det.

Det gjenstår noe bevis på det motsatte. Enkeltepisoder og anekdoter blir uhensiktsmessig å ta opp, da det ikke sier noe om det store bildet. Siden ingen av oss har bedre oversikt enn SSB-historikken på området velger jeg å forholde meg til deres tall som jeg gjenforteller her.

1 Like

Merkelig deal - billigere alkohol og snus mot at flyktninger får komme inn i landet?
Kan man egentlig sammenstille disse tingene? :thinking:

3 Likes

Når man først bryter koronatiltak…

Career ending moment

Når man først skal gå på en smell så er det best å gjøre det skikkelig :joy:

Har du lest det som blir postet her? :joy:

3 Likes

Enda godt at noen bruker sin tid og sine krefter på de virkelig viktige tingene, nemlig billig alkohol og snus, i disse vanskelige tider for mange. :wink:

3 Likes

Så da kan du tenke på alt det som slettes.

Meningsmålinger og prosenter går bare ikke så godt for tida :sweat_smile:

3 Likes

Det har du 105 % rett i!
Synd ikke Trump fronter Betalutin…

“I had the best NHL in the world, the BEST! Then i used the strongest Betalutin there is, now i am the best again! Make me and America great with Betalutin!”

4 Likes

Exciting times :stuck_out_tongue:
2 Likes

Ikke Betalutin, men betakaroten. Derav ansiktsfargen.

2 Likes

Godt utført fake news!

Det er ivrige vitner i Rudys høringer.

Som videoen over viser ganske tydelig, så er det forskjell på hva som formelt er å regne som fremlagt bevis i straffeprosessuell forstand og hva som regnes som bevist. Selv om vitnemålet til denne dama er dokumentert, så inneholder det ingenting i nærheten av å minne om bevis for Trumps påstander om organisert valgjuks til fordel Biden.

3 Likes

Helt enig. Men fordi om et enkelt vitnemål av flere 1000 fremstår useriøst så endrer ikke det kvaliteten på de andre vitnemålene.

Du kan jo se her for eksempel. Mange solide affidavits etter mitt skjønn.

1 Like

Synes det sier mye at han i det hele tatt lar henne slippe til.

2 Likes

Det er flere tusen affidavits. Tror ikke det er mulig for Giuliani å gjøre personintervju med hver enkelt for bedømme om de egner seg på TV. Anbefaler deg å se på de andre vitnemålene - det finnes tilsvarende høringer som jeg linket til over i så og si alle vippestatene.

Live fra Georgia nå for øvrig.

1 Like

Vaøgfusk skjer ved hvert eneste amerikanske valg.

Det spørs bare i hvilket omfang, og siden mye stod på spill, kan det kanskje antas at det var mer denne gangen enn tidligere.

Når det gjelder demokratenes vilje til organisert valgfusk, så kan en bare nevne at stemmesedlene ble makulert i enkelte distrikt rett etter forrige guvernørvalg i Florida, stikk i strid med alle regler, slik at omtelling ble umulig.

Så husker vi i Hillary VS Bernie, i New York, at store deler av registrerte stemmere ble Avregistrert like før valget, selvfølgelig i Bernie sitt eget nabolag, Brooklyn, hbor han hadde størst oppslutning.

Så dette er ikke noe nytt.

USA er et dysfunksjonelt og gjennomkorrupt land, i en skala som ikke er i nærheten av å reflekteres i norske mediers dekning.

På tide med en langt mer kritisk USA-dekning!

4 Likes

Nei, men den bedrer den heller ikke, og det at det foreligger 1000-vis av vitnemål beviser i seg selv heller ingenting. Det er innholdet som avgjør og da står man fremdeles igjen med at ca 30 (?) domstoler ennå ikke har blitt presentert for noe som de mener kommer i nærheten… etter tre uker med påstander om at det finnes masse beviser. Vi har også sett Trumps advokater selv trekke saker og erkjenne for domstolen at de ikke har noe bevis.

Jeg har sett noen “stikkprøver” fra høringen du lenket til og alt jeg kommer over er bare usammenhengende surr og rør fra folk som tilsynelatende ikke har videre peiling. Jeg gidder naturligvis ikke å se på 7 timer av det, men hvis du mener at noe av dette konkret nærmer seg bevis for organisert svindel fra demokratenes side så er jeg interessert. Bare henvis til tidspunkt i videoen. Lykke til! :wink:

3 Likes