Anmeldelser for voldssaker med mindreårige(15-17 år) har økt med 40% siden 2016 står det. Må jeg linke statistikken igjen? Har du glemt at den sank med 60% fra 2008-2016, og at det da fortsatt er utrolig mye lavere tall vi snakker om nå enn før?
Her var realiteten på 1990-tallet:
https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/_attachment/70574?_ts=137ea92ac70
Her blir du rett og slett motsagt så klart det kan gjøres i din påstand @cagey2, håper det blir tatt til etteretning og ikke bortforklart. Det viser også hvor latterlige media er i å presentere et bilde av krise når realiteten er at det totalt sett går mye bedre enn før:
Det som er en ny trend er å poste videoer på snapchat av dette, fordi det ikke fantes tidligere. Men volum av voldsepisoder er dramatisk ned på 15 år, men litt opp i noen spesisfikke grupper siste 5 år.
Er det bra? Nei, men det var mye verre før, men vi visste ikke om det.
Det gjenstår noe bevis på det motsatte. Enkeltepisoder og anekdoter blir uhensiktsmessig å ta opp, da det ikke sier noe om det store bildet. Siden ingen av oss har bedre oversikt enn SSB-historikken på området velger jeg å forholde meg til deres tall som jeg gjenforteller her.