Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Jeg så på CNN i 4,5 timer i strekk fra de spaserte inn og til etter “curfew” var iverksatt. CNN filmet fra øst og vest siden omtrent hele tiden. Ikke èn voldshendelse kunne vi se. De stod jo der og viftet med flagg. Politiet stod i ro og kikket på. Pratet med gamle folk som stod der med termosen. Så på hele den tiden var det ikke en konflikt. Inne i bygningen kunne vi se et par politifolk springe hit og dit, men ingen slossing, ingen konflikt.

At noe har skjedd i løpet av natta er noe annet. Da var demonstrasjonen ferdig. Og pøbelen stod igjen sikkert.

Nå var det nok en del som skjedde der det ikke var kamera, men frem til demonstrasjonen var over var det fredelig i den forstand at den var ikke voldelig.

Hvor mange branner så du?

2 Likes

“Jeg tror hele andre verdenskrig var en bløff, for jeg så et bilde av en hundevalp tatt i 1943”

Du skjønner vel at du ikke kan bruke det at du ikke har sett noe som bevis på at noe ikke har skjedd?

Jeg har dessuten svart deg direkte med link til 3 videoer med voldelig oppførsel tidligere, så nå skjønner jeg at du prøver så hardt du kan å unngå informasjon som strider mot egen virkelighetsoppfatning.

Hvor mange branner så du?

Hæ?

1 Like

Hva er det du skaper deg etter? Kanskje du skal sette deg litt inn i ting heller?

Hun som ble skutt, ble skutt av politiet. De andre døde av “medical emergencies”.

Her er sitatet fra CNN:

DC Police Chief Robert Contee said three other people died from medical emergencies during the riot.

"One adult female and two adult males appear to have suffered from separate medical emergencies, which resulted in their deaths.

2 Likes

Disse voldelige idiotene burde skamme seg.
Hadde det bare vært flere politifolk hadde det kanskje blitt skutt skarpt.

1 Like

Hvorfor ble hun skutt av politiet? Var hun en av de ansatte? Er dette noe som vanligvis skjer i prosessen når en ny president skal velges/innsettes?
Hvor mange ble skutt når Obama skulle gå av? Hvor store demonstasjoner var det i etterkant valget osv osv.
Takk for meg!

1 Like

Har det noe med hjerteinfarkt å gjøre? Se her, et godt eksempel på manglende evne til å forholde seg objektiv :wink:

Takk for beklagelsen. Bare for å presisere, jeg respekterer at du har et annet syn enn meg på Trump. Jeg bare forstår ikke synet ditt i særlig grad. Jeg kan ikke si annet enn at jeg sliter med å se positive sider med Trumps person som statsleder eller at han har gjort noe godt stykke arbeid. Som tv-personlighet kunne jeg nok imidlertid funnet noen positive kvaliteter :slight_smile:

Når det er sagt er jeg enig i at han som president er et produkt av systemiske feil og mangler i USA. Jeg skal heller ikke utelukke at presidentskapet hans kan få positive konsekvenser gjennom for eksempel generelt øket forståelse blant politikere for å lytte til folk og at reduserte økonomiske forskjeller er nødvendig.

1 Like

Går nok ned i historien som en fredelig demonstrasjon det her ja

1 Like

De her snakker litt om den rolige demonstrasjonen. Mye bra bilder av fredelig spasering i videoen der, for de som liker sånt.

3 Likes

Jeg så ikke noe vold, kun litt vennlig leking med et gjerde, så falt den ene lekekompisen og slo seg litt. Så var det noen high fives før de spaserte videre mot lekeplassen.

2 Likes

Hva det går ned i historien som har ikke noe med fredelig eller ikke å gjøre. Det har med det faktum at de kom seg inn i bygningen. Og stoppet en demokratisk prosess. Som jeg er fullstendig motstander av om det er Trump supportere eller andre.

Men det er mye dobbeltstandard der BLM kan sette fyr på byer og et titall handlegater, stjele TV’er, knuse vinduer, sette biler i brann og bli kalt demonstranter. Mens de demonstrantene i går blir kalt terrorister.

Nå gir jeg meg i dag. Det er feil dag å gå så dypt inn i dette i dag. Jeg er uansett forferdet over å stoppe den demokratiske prosessen, ville aldri støttet vandalisering av flotte historiske bygninger eller spytting på viktige symboler. Det må likevel være mulig å være litt nyansert.

“Hvem forventer at demonstranter er høflige?” Det var et retorisk spørsmål. God kveld.

3 Likes

Det der var handsdown det fredeligste eg har sett eller noen gang hørt om hvor noen har okkupert en politisk bygning. Hands down

1 Like

Tror hvert fall ikke at de som var sinte i går blir mindre sinte i dagene som kommer, når presidenten de liker er sensurert fra sosiale medier.

4 Likes

En skal jo bli litt forbannet når man blir lurt… Men eg lurer litt på hvor di bombene og den molotowen kom ifra :roll_eyes: det var lite røyk ellers… Flaks at ikkje det ble brukt. Det ville vært for jævlig… Egentlig synes eg den demonstrasjonen var rimelig vel gjennomført for å være av slik karakter.

De som nyanserer/bagatelliserer gårsdagens storming av kongressen, bør teste ut øvelsen der man bytter ut Trump med Biden og hans støttespillere.

Like lett å nyansere da, eller er det sånn at Trumps uforutsigbarhet har gitt ham større slakk og et helt særegent handlingsrom der forståelsen ligger nær?

2 Likes

2 Likes

Sånn kan en vel argumentere etter alle demonstrasjoner som ender med vold og hærverk.

Her er en nyansert beskrivelse fra norsk redaktør. Mye enig med han jeg.

3 Likes

Eller bytt de ut med en fremmed statsmakt. Se for deg om det var syrere eller russere.

Jada, da har demokratene fått sin “riksdagsbrann”, og det ser vi av kommentarene her.

Det var sikkert en strek i regningen at de anslagsvis 200, av en folkemengde på kanskje 500.000, ikke satte fyr på “riksdagen”.

Men fortvil ikke, de fikk frem poenget, og nå skal Trump-tilhengere forfølges, og loven endres for å hindre at politikere noen sinne skal føle seg truet av “deplorables” igjen…

Når det gjelder Q-Anon, så ville jeg ikke vært særlig overrasket om det er en “false-flag”-operasjon for å hisse opp relativt lettlurte republikanske hot-heads.

Det finnes to grunner til at noen vil fremstå som en “profet”:

1: De tror på det de sier, og vil spre “det glade budskap”.

2: De sprer “det glade budskap” for å dra nytte av det.

Og det Q-Anon ser ut til å ha gjort er å skape en " ustabil gruppe" inne i det republikanske parti som tror på tildels latterlige teorier som pizza-gate, 5G som sprer Covid-19, at covid-vaksiner vil genmanipulere mennesker og gjøre dem sporbare…

Jeg har jo hørt at Q-Anon skal sitte i en høy stilling i staten, og vet ting som bare folk høyt oppe i staten skal kunne vite… Så da er det jo plausibelt å tro at informasjonen kommer fra noen høyt i staten.

For å gjøre løgnene mer troverdige, så avsløres også reelle hemmeligheter…

Og på toppen av det hele presenteres det hele som at Q-Anon-tillhengerene har mange allierte i både forsvar og politi…

Om noen husker George W, så sa han : “If you are not with us, you are against us”.

Donald har gjort en liten feilvurdering, der han har tenkt: “If you are not against me, you are with me”, og ikke dementert Q-Anon, siden han tydeligvis så på bevegelsen som nyttige idioter…

Så, min tanke er at, ja, det har vært et kupp, men kuppmakerene er de som tilsynelatende vant valget…

3 Likes