Jada, da har demokratene fått sin “riksdagsbrann”, og det ser vi av kommentarene her.
Det var sikkert en strek i regningen at de anslagsvis 200, av en folkemengde på kanskje 500.000, ikke satte fyr på “riksdagen”.
Men fortvil ikke, de fikk frem poenget, og nå skal Trump-tilhengere forfølges, og loven endres for å hindre at politikere noen sinne skal føle seg truet av “deplorables” igjen…
Når det gjelder Q-Anon, så ville jeg ikke vært særlig overrasket om det er en “false-flag”-operasjon for å hisse opp relativt lettlurte republikanske hot-heads.
Det finnes to grunner til at noen vil fremstå som en “profet”:
1: De tror på det de sier, og vil spre “det glade budskap”.
2: De sprer “det glade budskap” for å dra nytte av det.
Og det Q-Anon ser ut til å ha gjort er å skape en " ustabil gruppe" inne i det republikanske parti som tror på tildels latterlige teorier som pizza-gate, 5G som sprer Covid-19, at covid-vaksiner vil genmanipulere mennesker og gjøre dem sporbare…
Jeg har jo hørt at Q-Anon skal sitte i en høy stilling i staten, og vet ting som bare folk høyt oppe i staten skal kunne vite… Så da er det jo plausibelt å tro at informasjonen kommer fra noen høyt i staten.
For å gjøre løgnene mer troverdige, så avsløres også reelle hemmeligheter…
Og på toppen av det hele presenteres det hele som at Q-Anon-tillhengerene har mange allierte i både forsvar og politi…
Om noen husker George W, så sa han : “If you are not with us, you are against us”.
Donald har gjort en liten feilvurdering, der han har tenkt: “If you are not against me, you are with me”, og ikke dementert Q-Anon, siden han tydeligvis så på bevegelsen som nyttige idioter…
Så, min tanke er at, ja, det har vært et kupp, men kuppmakerene er de som tilsynelatende vant valget…