Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Ekstremt forenkling av verden, eller hva?

Alt som ikke er binært er vel heller religiøst og ikke verdt å prøve på. Så da legger vi den død?

Litt selvoppfyllende med et slik verdenssyn er min personlige mening.

Mennesker som grupper er ofte ganske enkle:)

Kognitiv bias på gruppenivå er i hvertfall et ganske enkelt observerbart konsept.

3 Likes

Dette er smått utrolig at du reagerer på ettersom du selv skriver ting som:

Her virker det som du slår alle under en kam, men når Greenwald skriver “those who” og referer til spesifikke uttalelser - ja så er det plutselig å plassere folk i en blokk - og polariserende? Mens det du skriver er ikke er “polariserende”?

Er ikke dette definisjonen på hyklerisk, eller er det noe jeg har misforstått?

2 Likes

Du har bittelite poeng, men jeg mener dette er en falsk ekvivalens.

Du har nok et flertall av demokrater som støtter fredelige BLM demonstrasjoner.
Det er nok en mindretall som støtter vold og vandalisme motivert av de samme sentimentene.

Du har dessverre veldig mange republikanere som støtter stormingen av Kongressen, 45% ifølge en spørreundersøkelse (Med den usikkerheten det fører med seg)

Aldri i verden om det hadde vært utbredt støtte blant demokratene om det var BLM som stormet Kongressen slik det ble gjort nå. Hadde de hatt noe støtte blandt de mest radikale? Helt klart! Men den store forskjellen er andelen som bor i koko-by.

Selvoppfyllende eller ei.

Min tro er at folk kan endre bias, men da bør det åpnes for å ikke være så skråsikre.

På individnivå er dette selvsagt helt riktig, enig i det!

Jeg må si meg beæret over å bli holdt til samme standard i en diskusjonstråd om politikk på et investorforum, som en skribent på en nettside bak en paywall :smiley:

Hadde mitt utsagn om koko trumpister blitt sitert som argument i en annen diskusjon for å få frem et poeng hadde jeg nok også kalt det latterlig.

At du syns dette er utrolig og hyklersk får være så, men jeg mener det er en forskjell.

Jeg får ta personangrepet som et tegn på at poengene mine traff godt og at det er på tide å gi seg for dagen.

1 Like

Nå er vel de fleste lei av republikanerne sitt tull i USA. Regner med Biden i 8 år med mindre han gjør store feil på veien. Men som alltid overtar demokratene en krise fra sine republikanske kollegaer i det hvite hus. De får rydde opp igjen. :stuck_out_tongue: Bush -> Obama, Bush -> Clinton, Trump -> Biden. Når skal amerikanerene lære at republikaner = krise? :stuck_out_tongue: historisk ihvertfall ^^

1 Like

Jeg lurer på hvorfor engasjementet er så stort.
Antagelig fordi at du blir fortalt hva du skal mene.

Jeg syntes denne er fin, med kun Hong Kong
Man kan slenge på mange andre land også, hvor du blir fortalt at tilsvarende rett og slett er «vakkert og god stemning»…
Rart ikke sant?

2 Likes

Biden er allerede 78 år. Så spørs om han har 8 år i seg da :slight_smile: Jeg håper egentlig de finner en litt yngre kandidat neste gang jeg da.

1 Like

Hadde jo vært kjekt med en ungfole i 60 åra kanskje neste gang ja :wink:

Biden kommer ikke til å holde en halv periode en gang…

1 Like

Lurer på hvem Kamala velger som sin visepresident om/når hun tar over. Det er jo mest sannsynlig bare ett spørsmål om når. Digg det da, tenk å kunne garantere noen å bli visepresident. Kan tjene penger på sånt =)

Eh skal vi vedde?

2 Likes

Nei, tenker egentlig demokrat i 8 år. Enig i at Biden kanskje må gi seg ved 4 pga. medisinske årsaker/alder.

Om du vil vedde mot demokrat i 8 år er jeg med :slight_smile:

Tror Biden er moderat og spiselig nok for begge sider til at han vil bli godt likt.

Nei det blir et helt annet veddemål som jeg ikke vedder i mot :slight_smile:

1 Like

USA har noen krevende år foran seg. Jeg tror ikke demokratene er i nærheten av kapable til å håndtere det på noensomhelst måte… tar lett det veddemålet :wink:

2 Likes

Blir biden i 4 år forutsatt at helsa holder, så kamela fire år. De er tross alt forholdsvis konservative politikere.
Underveis vil alle de ytterliggående gruppene veksle mellom utenforskap og forskjellige aksjonistiske stunt. Landet vil ikke bli fikset men fremstå mer fikset på overflaten. Fattigdommen og tristessen vil vedvare. Så blir det finanskrise og deretter en ny økonomisk politikk med Institusjonalisering av krypto og fokus på miljø og å tette velferdsgapet og forhandle nye internasjonale avtaler for å berge økonomien. Alternativet er at landet deles opp i flere små land, eller at det blir diktatur eller borgerkrig men det tror ikke jeg

Hvilke gode kandidater skal egentlig Republikanerne trylle frem om 4 år?

Gamle tullegjengen Christie, Bush, Rubio og Cruz?

Tror Harris kommer til å stille sterkt blant demokratene om 4 år, nesten uansett hva hun gjør. Det burde vel være nok?