Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Hva er galt med Pete Buttigieg?

Ingenting galt, men han er vel demokrat?

Fakebook, Twatter og msm har gjentatte ganger sensurert President Trump gjennom valgkampen.
Og etter beste evne fremstilt ham på verst tenkelige måte. Og fått store deler av USAs allierte med på å sabotere for ham.

Og nå forsøker Pelosi både å få Trump avsatt før tiden og ta fra ham atomkofferten…

Det har svært sannsynlig blitt gjennomført et svært godt planlagt kupp i USA, under dekke av at et kupp har blitt avverget…

For meg ser det ut som en kombinasjon av “riksdagsbrannen” og “Boston tea-party”.

Jeg kan tenke meg at Trump-tilhengere i demokrat-dominerte stater kommer til å få sin helt egen “krystallnatt” snart.

Og om (når) det skjer, så kommer USA som vi kjenner det til å opphøre å eksistere. Og det vil oppstå et aldri så lite maktvakuum i verden…

En konspirasjonsteori… Men har konspirasjons-tenketankene i USA egentlig vært på Trumps side?
Jeg snakker selvfølgelig om bokstavetatene CIA og FBI, ATF og DHS, med flere… For de er jo en selvskreven bestanddel i en konspirasjonsteori. Og de har jo vært med på mye moro tidligere for å få viljen sin rundt om i verden… F.eks vært delaktig i narkotikasmugling til USA, gitt våpen til mexikanske narkotikakartell, spionert på allierte, “hjulpet til” i revolusjoner. I tillegg har noen av de vært svært delaktige i å få Trump “impeached”… Mange av de som har vært med på gammel moro der, og som etterhvert har kommet opp i høyere stillinger ,kunne sikkert fått strenge dommer for det de har vært delaktige i… Trusler, drap, psykologiske operasjoner, destabilisering og propaganda er deres spesialitet…

Det som virkelig er søkt er å tro at de ikke har jobbet i bakgrunnen for å felle Trump på alle mulige måter…

2 Likes

Min feil, sent på en fredag dette.

Det har di hekt rett i, republikanske alternativer er heller fåtallig. Vanskelig å samle slik entusiasme som Trump har levert også?

Hvem vet, Trump kom jo i grunn fra siden han også

2 Likes

Media lyver
Demokratene lyver
Bill Barr lyver
Høyesterett lyver
Domion maskinene er jukset med
FBI lyver
Justisdepartementet lyver
Rettsalene i repulikanske stater lyver
Etter 3 tellinger i Georgia, 2 for hånd, så er resultatet fremdeles falskt
Dommerene selv utnevnt av Trump lyver

Men Trump forteller sannheten. Mannen som er tatt i et antall løgner som er for mangen til å telle.

Riiiiight.

11 Likes

Ingen vestlig leder har noensinne blitt utsatt for en så langvarig bakvaskelseskampanje og karakterdrap som Trump.

Alle medier skriver at han lyver om alt. Og det skriver de hele tiden. Alt han sier blir debunket som løgn.

Av blant annet “sannferdige” aktører som Faktisk.

En fyr som het Paul Joseph, sa en gang: “Gjenta en løgn mange nok ganger, og den blir til sannhet”

Jeg tviler på at Trump klarer å redde seg inn igjen, og de som støttet ham åpenlyst er sannsynligvis ført opp på lister. Litt som regimet som Paul Joseph var en del av gjorde. Men enda mer som regimet til en annen Josef, som ryddet unna kritikere uten nåde.

Så får vi se hva som skjer videre. Jeg regner med at “ideer” som Antifa og BLM slutter å svi av demokratstyrte byer, og heller går etter de listeførte. Og politiet holder seg borte. Eller holder skuelystne og kameraer borte.

Men det er hyggelig at dere koser dere over Trumps fall.

Det som er interessant er at Trump har blitt fremstilt som diktator og tyrann, og det har ikke vært måte på hvor grusom han har vært.

Hvor mange millioner har Trump gasset ihjel? Hvor mange millioner har han latt sulte ihjel? Hvor mange millioner har han henrettet og skjult i massegraver?

Åja. Jeg glemte jo COVID-19…

376.000 amerikanere har Trump tatt livet av. Først fordi han stanset fly fra Kina i januar. Og deretter fordi han åpnet opp igjen etter massiv kritikk.

For ikke å snakke om valgmøtene hans, som tydeligvis var mye mer smittefarlige enn de store flokkene med BLAMTIFA som løp rundt og banket respekt inn i folk, tente på husene deres, og plyndret og stjal til den store gullmedalje.

Og så de livsfarlige vaksinene han skal tvinge i folk. Det er jo tydelig at den er livsfarlig når Q-Anon folkene skyr den som pesten.

2020 var et interressant år.

Min spådom er at 2021 blir mye mer interessant.

May you live in interesting times - Wikipedia

2 Likes

Deler av politiken hans var fornuftig. Handelsavtaler, tøffere linje med kina, krav til NATO osv.

Men mannen i seg sjøl var jo totalt uspiselig. Var jo ikkje stabilitet rundt han for 5 øre. Var man ørlite kritisk eller stilte spørsmål så var du sagt opp via Twitter. Var jo rene stolleken.

Syns dette summere mannen relativt godt.

3 Likes
1 Like

Og det gjør de mot en fortsatt sittende president.

Uten nevneverdig risiko for konsekvenser.

Hadde Trump vært halvparten så ille som msm påstår, så hadde Mark Zuckerberg, og resten av bigtech-sjefene blitt servert selvlysende drinker…

1 Like

Oi, denne var drøy. Det du sier er at demokratene i stor skala kommer til å vandalisere forretninger eid av Trumpsupportere, mange av dem vil bli drept og sendt i konsentrasjonsleir, og dette vil være starten på en masseutryddelse av trumpsupportere med millioner av drepte.

Okidoki!

Vi får se da. Men kan du love å revurdere kildene dine dersom det viser seg å ikke inntreffe?

1 Like

Har du vurdert muligheten for at… nesten alt han sier er løgn? Du trenger ikke være kjempeflink i sannsynlighetsregning for å skjønne at det er uendelig mye mer sannsynlig at en enkelt person er en lystløgner, enn at samtlige medier over natten skulle konspirere om å konsekvent spre løgner for å ta en fyr de ikke liker

1 Like

Blamtifa har holdt på med det siden i vår. Og det er jammen ikke mange av dem som har fått reelle straffer for det. Sluppet fri uten tiltale, eller bailet ut av sponsorer, deriblant ledende Demokrater…

1 Like

Blamtifa(what now?) har holdt på med hva da siden våren? Hva har dette med krystallnatten å gjøre? Vet du hva krystallnatten var?

Hvem mener du hun ville ha bombet?

BLM + Antifa = Blamtifa. Samme ullen.

1 Like

Hvem som helst som står lagelig til hogg.

“Wag the dog”

Og når hjulene først har begynt å rulle, da er veien kort til å kvitte seg med “forræderiske motstandere”…

1 Like

Det kommer enorme mengder kritikk, ja, noe av det overdrevet, og noe av det feil. Men hvilke politikere er det som ikke opplever dette? Dette skjer jo også i norsk politikk hver eneste dag. Noen sier noe uheldig eller gjør en liten feil, og mediene kaster seg over det som gribber. Men dette er jo jobben deres! Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor frustrerende det må være, men det er igjen politikernes jobb å tåle det. Så er det opp til oss å filtrere og navigere det som blir sagt av begge sider.

Det som skiller Trump fra en gjennomsnittlig politiker er at det er noe kritikkverdig med nesten alt han gjør, enten det er upresist, fornærmende ovenfor en eller annen gruppering, eller direkte løgn, og da blir det jo selvsagt en orgie av mediehysteri ut av det. Da hjelper det ikke at han heller ikke takler kritikk på noen særlig god måte og lirer av seg enda flere korttenkte kommentarer, også har man det gående.

3 Likes

Hvem er potensielle motstandere hun ville bombet? Klarer ikke se for meg hvem du mener.

Men når det gjelder selve “inntrengningen” til demonstrantene på Capitol, så er det egentlig ganske mye som skurrer i mine øyne. Jeg har ikke hele oversikten, men jeg ser videoer der protesterende blir sluppet inn stille og rolig av politifolk, uten noen dramatikk av noe slag, og så har vi videoen der noen knuser et vindu med et skjold, for så å bryte seg inn. Og så har vi medisinmannen og diverse andre som romsterer rundt og ser tåpelige ut, men uten å egentlig gjøre noen skade. Noen få brødgjøker roter og ødelegger og stjeler, men på det jevne ser det hele ganske udramatisk ut.

Jeg har ingen timeline, men inntil hun kvinnen ble henrettet, og det ble hun. Så så ting ut til å foregå relativt rolig ut.

Men, om jeg ville lage skikkelig trøbbel, som “forsvarer”, så hadde jeg lurt inn masse folk inn i en stor sal, med bare noen få utganger, som alle var blokkert av politifolk med ordre om å ikke slippe noen forbi. Deretter hadde jeg kastet 15-20 cs-granater inn i folkemengden. Det ville medført at de som var der uten vernemaske ville fått panikk, og gjort hva som helst for å komme seg ut derfra.

Og av bilder vet jeg at det var en svært tykk dis av cs- gass inne i bygningen på et tidspunkt.

Jeg regner med at noen lager, eller har laget en timeline med klipp fra hendelsen, så får vi se hva som egentlig skjedde. Det virker bare litt søkt at Trump-supportere som selv mener de er patrioter, og stort sett støtter opp om politiet, skal ramponere en viktig historisk og symbolsk bygning, og samtidig skade 50 politifolk, uten at noe spesielt har skjedd…

1 Like

Det er smått utrolig å se på hvor hjernevasket du er av Trump. Du mener vel fortsatt at valget var rigget eller?

3 Likes