Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

:thinking:

Her er Mimir spot on.

9 Likes

Ja. Disse selskapene har bortimot monopol og er umulig å konkurrere med. Da må de opptre apolitisk og sikre grunnlegende rettigheter som ytringsfriheten.

4 Likes

Mitt svar på dette innlegget ble flagget som upassende og fjernet, men ikke det opprinnelige innlegget.

Joda, det var sikkert egentlig ikke “staff” som fjernet det, men en eller annen som syntes at mitt svar som antydet at innleggsposteren kanskje hadde erfaring med dette selv var grusomt, og invaderte “safespacet”. til even44…

Hva med LITT integritet!

…koseligt :blush:

Er selv lite krenkbar her. Innlegget kan enten fjernes, angripes på det groveste eller benyttes som ren forbrukeropplysning.

Joda, det er du sikkert.

Men noen fjernet MITT tilsvar, fordi de mente at det var mer upassende enn ditt opprinnelige innlegg, og at det var i strid med forumreglene å sette opp et “speil”…

Tusekakk
Folkene hans ropte revolution om og om igjen, det kan vel likestilles med kupp?
At the malignant narcissist holdt en lame duck tale i etterkant skyldes at han forsøker å redde seg selv når korthuset raser. Amerkaner er nådeløs i jakten på en falling star. Hans mobb er intet unntak.

Ser ik fredligt ud

Er det å rope “revolution” likt med et kupp?

I Kina, Nord-Korea og Iran hadde det nok vært god nok grunn til å bli henrettet…

I USA, har de hittil noe som kalles ytringsfrihet, som er dekket i grunnloven her:

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.[3].

De som har oppført seg voldelig er en sak, men de var IKKE organisert av Trump, selv om både noen av de, og demokrat-tilhengere, gjerne tror det.

Det var ikke et væpnet opprør, men heller en demonstrasjon som gikk delvis ut av kontroll.

Tenk gjerne tilbake til russetiden, når dere hadde en følelse av at dere kunne slippe unna med mye rart, bare fordi dere var russ. Og når det er litt action blir det jo ekstra gøy. Og man blir ekstra modig, eller man blir ekstra redd om andre blir det. Eufori sprer seg. Sinne sprer seg. Og frykt sprer seg.

“Betjenten” det er bilde av blir presset frem av andre politifolk, og presset inn i en dør.

Det er faktisk ikke Trump-supportere som presser ham, på tross av at det er der “fronten” går.

Man kan bare se bort ifra det også.

Da gikk det stille og rolig for seg :slight_smile:

1 Like

Hvis hykleriet var på en skala mellom 1 og 10, så ville enkelte her inne ligget på googolplex (duckduckgo it)

Denne teksten minner oss på mange glemte episoder.
Skrev jeg glemte? Unnskyld, jeg mente fortrengte, bortforklarte, misvisende og selvsagt helt klart falske. For det var jo «for det meste fredelig»

Som den gangen heeelt tilbake i mai, hvor tusenvis ville storme det hvite hus og drepe trump, med 60 skadde secret service personell som resultat…
Ahh, good times…mimre…
Men ikke glem. Det var trump sin feil :roll_eyes:

5 Likes

Tror du på denne påstanden?

" Men én ting er sikkert: Det hadde aldri vært så problematisk om den andre siden gjorde det."

Mimir er en jeg er i all hovedsak er uenig med politisk, men som er trygg nok i sin politiske filosofi til at han (naturligvis) også er enig i at ytringsfriheten er absolutt. Det er gledelig når man kan stå samlet rundt demokratiske prinsipper uavhengig av ideologi.

7 Likes

En mobbs herjeringer er uakseptabel, uavhengig av det politiske ståstedet de måtte representere. Bedre blir det naturlig nok ikke når de i dette siste tilfellet er pushet av gårde av presidenten selv.

Tror Trump både undervurderte symbolverdien av gå mot Capitol Hill midt under kongressens behandling av valgresultatet, og dessuten muligheten for å kontrollere en mobb.

1 Like

Slitsomt, men samtidig så enkelt, å se verden sort/hvitt.

Oss/dem all the way.

1 Like
1 Like

Antar det er meg du spør. Svaret er selvsagt. Det er bare å vise til alle episodene i artikkelen, og Bidens fravær av fordømmelse av blm’s nedbrenninger av byer i et halvt år. Antall drepte vet jeg ikke.

«Jammen jammen» er ikke nok. Blm sine herjinger er Bidens ansvar like mye som kongressen er trump sin.
Det har her inne vært en enstemt konklusjon om at «trump» oppfordret til vold. Det viste seg å være ren løgn, med mer og mer svevende bortforklaringer. Til slutt med henvisninger til twitter meldinger helt tilbake til 2009…

Slutt å hate. Vær objektiv. Se ting fra flere kanter. Evne å stå alene til tider. Ikke kjøp alt du leser i vg osv.
ensidig svart hat, uten et ørlite snev av to tanker, det er aldri bra.
Ønskelig av noen, men ikke bra for menigmenn som oss!

Man kan ikke si «amen» nå, uten å også si «awoman». La det synke inn.

4 Likes

Han her tar tak i kjernen av saken:

9 Likes