Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Når først folk begynder og give klovneansigter og lyveansigter fordi man udtrykker sin mening om noget politik, så bliver jeg lidt træt af det.

Der skal være plads til at vi har hver vores mening og disse kan jo i sagens natur ikke være ens.
Så lidt gensidig respekt kunne være dejligt.
Tak

4 Likes

Amatør-terroristene forsøker å fly hjem etter kuppforsøket og etter å ha kompromittert seg selv ved å legge ut videoer av ugjerningene sine. Og når realitetene innhenter dem bryter de sammen i hysteri. Only the best.

Det første klippet er fra en helt annen situasjon. Skjedde visstnok i november.

2 Likes

Drøy video som viser brutale politifolk som helt plutselig nekter en hel masse turister å besøke Kongressen!!! Hva skjedde med “land of the free”? Får man ikke spasere inn i offentlige bygg lenger!?

1 Like

NRK skriver:

Facebook tar grep i Uganda

14:10 Før valet i Uganda har Facebook stengt kontoar som tilhøyrer regjeringsmedlemmar. Dei skuldas for manipulering av den offentlige debatten. Torsdag er det val på nasjonalforsamling og president. I valkampen er fleire titalls opposisjonelle drepne.

Nå begynner vi å snakke 1984 her! Eller er det 1938? Jeg er litt i stuss.

Disclaimer: jeg vet ingenting om den om Ugandas regjering “fortjener” det eller ikke. Men skummelt at Big Tech har satt presendensen ved å være så politiske som de nå er, både i USA og andre steder.

5 Likes

Et perfekt tidspunkt i disse tider for strofen til Arnulf Øverland nå.

Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv.

4 Likes

En av de fineste diktene jeg vet om. Kan ikke leses nok i grunn.

Men er litt usikker på kontekst?

Denne treffer meg med tanke på diktet hvertfall.

Skal ikke prøve meg på diktanalyse.
Det føyer seg inn i rekken over ting Stockwolf ikke kan.
Syntes bare de ordene er fine!

Alle “kan” tolke dikt, det som er litt vakkert.

Gode dikt skaper en følelse hos noen som kanskje er kulturelt universielt.

Så var bare litt nysgjerrig på hvorfor du fikk den assosiasjonen i dag :slight_smile:
(Den passer forsåvidt til de fleste dager)

1 Like

Helt enig, ca like skummelt som at ren propaganda får florere fritt.

Det skal sies at man skal være fri til å mene hva man vil, og det er ingen som har monopol på sannheten.

Men det er en farlig verden vi lever i der det er så tydelig at mange av oss fores med løgner.

Dessuten er jo hver vår sannhet litt forskjellig, vi MENER virkelig det vi tror er sant, mens andre mener det motsatte.

Jeg mener uansett at facebook og andre sosiale medier bør kunne stå fritt til å velge hvilket innhold de vil sensurere, selv om det er en form for meningspoliti.

Det er jo sånn janteloven osv fungerer også.

Syntes du det før, eller synes du det fortsatt?

1 Like

Joda, alle «kan» vel det forsåvidt. Alle kan jo tolke kunst også, om det er i dypere eller grunnere former.

Ehm. Nå spør du vanskelig. Hvorfor jeg tenkte på det. Vet ikke helt. Surra mye i huet idag. En kombo av flere ting. Input fra et møte på formiddagen idag, bakenforliggende urettferdighet som rammer noen yngre i familien. Verden generelt.

Skal tenke mer på det, uten å kunne garantere noen gode svar av den grunn.
Takk som spør…

Samtale om kunst liker vi :slight_smile:

Datet en kurator engang.

Så jeg er nødt å sette et spørsmålstegn ved kommentaren din :smile:

En treåring som får en plastikkhammer til jul, og en tømrer med fagbrev, kan begge slå på en spiker. Men likheten stopper der.
Det var sånn det føltes :man_shrugging:t2:

Godt jobbet, @alfred_e_neuman

1 Like

Hah, dårlig samtalepartner, evt. fagidiot​:grin::see_no_evil:

Neida, alle områder har vel sine tekniske og kvantitative oppsamling som krever mye innsats, og som er fascinerende for et fåtall… :sweat_smile:

Eeeeh, ikke helt enig…
Hilsen tømrer med svennebrev :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

2 Likes

Neida. Bare jeg som er super rookie innen emnet.
Dra en loddrett strek tvers over Italia i høyde med Roma. Alt av kunst/statuer/bygg og steder sør for streken, minus støveltuppen, har jeg fått inspisert.
Leiebil, 14 dager på kryss og tvers, finne ny seng i ny by omtrent hver dag.
Absolutt interessant, men for meg mer historiebiten fremfor kunstbiten kanskje.
Men jeg hang på jeg, satte opp min beste imitasjon av «et interessert ansikt» med tilhørende ord ala «oj, såpass, fint, akkurat, spennende, interessant». Akkurat slik en nyforelska pleier å gjøre :joy:

Jaja, good times. Hadde vært artig å dratt tilbake engang.

1 Like

Høres jo hekt fantastisk ut (litt kunstnerd selv). Hadde en uke backpacking i studietiden, ens ærend kunstmuseer i Milano og Venezia.

Tror samboeren min tar din plass i min story.
Bryllupsreisen vår skal være minimum to kunstmuseer, da skal hun få en uke på stranden. Kompromisser inngås😁