Ja det er et fint minne. Anbefales, og at man har med seg en egen «ekspert» gjør det jo litt bedre kontra en flokk med en guide på timebasis!
Så go for it. Hun vil helt sikkert storkose seg. Så får du heller lide deg litt igjennom strandturene. Et helt greit kompromiss det
Trump snakker live her kl 1930.
Lage en poll om hva som blir sagt? Anyone?
Edit kl 1850: Jeg setter et par kronestykker på tema Kina, valg og korrupsjon…
Edit kl 1915: Nå er det endret til kl 2115
Only the Gods know
Bare se å få løst opp disse big tech, er blitt et demokratisk problem.
Men det er jo bare Antifa som er voldelig, jeg skjønner ikke…
Når man ser hvor hissig norske trumpsupportere blir på Trumps vegne kan man jo bare tenke seg hvor sinte faktiske amerikanere er og hvor kraftig han har rørt nede i den gryten. Som nevnt av andre ser jeg på Trump som et symptom på et enormt skjevt USA, uten at jeg får til å forsvare aktørene av den grunn. Jeg spådde borgerkrig noen måneder før valget, og nå ser det nesten ut som det vil bli farlig nært.
Virker som folk er mer opptatt av at Trump ikke får bruke Twitter enn borgerkrig her inne.
Kan det være at han har tatt til fornuften og går av i dag?
Om det skulle bryte ut borgerkrig i USA, ville den kun vært intern, eller ville eksterne krefter forsøkt å støtte “sin” part?!?
Det vil si store deler av NATO, inkludert Norge, på “Demokratisk side”, og kanskje Brasil og Polen på “Republikansk side”, eller “Patrioter” som de sannsynligvis ville kalt seg…
Og som et “wild-card”, ofte nevnt i amerikanske survivalist-dystopiske bøker, FN mot som griper inn som “fredsbevarende styrker”…
Hva er dette? Enda mer fake news?
Var visst noen ansatte som har hatt det moro
Håper det blir gjort en real oppvask av politikerne og hvem som har utført sitt og hvordan. Samt media.
Dette er jo hysterisk. Og ikkje minst historisk.
Kommer til å definere mye… I bet
Det er mange som bekymrer seg for techgiganters rolle i diskusjonen om ytrings- og meningsfrihet, ja.
Det er faktisk et av vår tids viktigste filosifske spørsmål (og juridiske) som må diskuteres, i en verden som endrer seg raskere enn mennesket selv greier å tilpasse seg.
Helt fair, men kanskje greit å se litt på hva som skjer ellers i USA også? Eller er ikke det som skjedde den sjette januar så viktig lenger. Hele grunnen til utestengelsen er jo at de frykter opptøyer i hele landet som Trump fyrer oppunder.
En annen ting som få kanskje tenker over nå, er at de aller fleste datamaskiner som folk eier, er drevet av operativsystemer som forsåvidt fungerer uten internett, men da ofte ikke er brukende til å være mer enn en fancy skrivemaskin.
De aller fleste moderne operativsystemer blir oppdatert over internett, og vil ikke fungere uten en gyldig lisens.
Nå har Apple og Google bevist at de ikke har noen problemer med å fjerne Trump-vennlige siter og apper fra nettet. Og resten av Big-Tech har ikke vist seg noe bedre, med et mulig unntak av Microsoft.
Det jeg prøver å si er at disse selskapene sitter på så mye informasjon om brukerene, at de lett kan sortere disse ut som “deplorables”, og rett og slett trekke tilbake lisensen til operativsystemet. Og gjerne låse web-skyen også, slik at du mister alt du har lagret der…
Tenk på det som “ransomware” fra helvete…
Er sikkert ikke dumt å sørge for å ha en “backup-plan” (pun-intended)
Opptøyer i hele landet er ikke noe nytt, så det er jeg ikke spesielt redd for? Business as usual.
Får håpe det går over som det pleier. Mostly peaceful.
Borgerkrig er selvsagt ikke noe jeg ønsker, verken i USA eller andre land. Men for meg akkurat nå i Norge fremstår debatten om ytringsfrihet som relevant for meg, i større grad enn protester i USA.
Har vel gått hakket lenger enn protester, men hvis det slik du ser på det så ok.
Tenker at alle menneskeliv som står på spill der nå er hakket viktigere enn en Twitter-ban. Og nei, jeg er ikke spesielt redd for ar ytringsfriheten her i Norge står på spill.
Som sagt, dette har pågått i hele 2020 uten at noen har brydd seg nevneverdig. Opptøyene har faktisk blitt heiet frem av mediene og diverse politikere.
Det fortsetter bare i samme spor, denne gangen fra andre siden av den politiske fløyen. Jeg håper inderlig at folk besinner seg og at man unngår tap av liv.
Ser du forskjellen på angrepet på Capitol Hill og BLM-demonstrasjonene? Eller er det en og samme sak? Demonstrasjoner pga av at folk er lei av rasisme vs demonstrasjoner mot et legitimt valgresultat hvor enden på visa ble at de måtte evakuere.
Og før noen tar meg på det så støtter jeg på ingen måte volden fra venstresiden under BLM-demonstrasjonene, jeg mener bare det er en ganske klar vesensforskjell her.
Grunnen til at det ble slik er Trump med hundrevis av Tweets om at valget var stjålet uten fnugg av bevis.