Skjønner ikke hva du sikter til, men igjen, Twitter er et privat selskap med rettningslinjer. Mange "vanlige folk"har blitt bannet før og Trump bør ikke få særbehandling.
Selvsagt er det en vesensforskjell, og vold og ødeleggelser er noe jeg er imot nesten uansett hva grunnlaget er.
Poenget er at hundrevis av føderale bygninger, politistasjoner osv ble ødelagt og brent ned uten at noen hevet et øyebryn under BLM-protestene. BLM-bevegelsen er en politisk organisasjon som vil rasere mye av det jeg personlig står for som menneske.
Som en som støtter mye av politikken til republikanerne syntes jeg det er vondt å se hykleriet i mediene og de store techselskapene.
Venstresiden protesterer mot det de mener er rasisme, Trumpsupportere protesterer mot det de mener er eliten som gjør at de ikke blir hørt.
To sider av samme sak på mange måter, men begge sider mener nok at den andres grunnlag for protester er mindre gyldig😉
Grunnen til at det ble slik, er fordi det faktisk er tvil om at gjennomføringen av valget har gått riktig for seg.
Om store deler av befolkningen er i tvil om at valget har gått riktig for seg, så holder det ikke at noen dommere ser på det, og sier at “jo det var det”.
Da er det for stabiliteten sin del faktisk mye bedre å gjennomføre et valg som begge parter kan stole på er riktig.
En liten korreksjon der, jeg vet ikke om hundrevis av føderale bygninger og politistasjonerble ødelagt og brent ned, men jeg vet at flere føderale bygninger og politistasjoner ble forsøkt ødelagt og satt fyr på flere titalls ganger i enkelte byer,der BLAMTIFA fikk frie tøyler.
Jeg ser vi ikke kommer noe videre her. Jeg trodde faktisk oppriktig at de fleste så forskjellen
Du leste kanskje ikke første setning i innlegget mitt.
Ha en fin kveld.
Den første setningen druknet litt bort i masse faktafeil under, men godt å høre.
Takk det samme
Her har vi altså litt fakta fra én by: “In their wake, vandals left a trail of smashed doors and windows, covered hundreds of boarded-up businesses with graffiti and set fire to nearly 150 buildings, with dozens burned to the ground.”
Var nok feil å omtale det som føderale bygninger.
Ellers var resten av innlegget mine personlige meninger, og på ingen måte fakta:)
Edit: uansett hvilke sider som driver med slike handlinger, så er det forferdelig.
Jada, BLAMTIFA har jo fått særbehandling, der de kan henge ut, true, og organisere overfall på journalister, politikere og privatpersoner som de ikke liker. Og ikke minst organisert opprørene sine der. Jammen ikke mange som har blitt bannet eller mutet der…
Jeg vet ikke om noen Antifa Twitterkontoer som har 90 millioner følere som spyler ut løgner i et kjør. Kanskje du kan finne dem for meg, så kan jeg si om jeg synes de burde bli stengt eller ikke?
Ganske spesielt å skylde på alle andre, enn å ta de som gjør ugjerningen.
Hvis jeg ber deg gå å knuse høyesterett i Oslo, og du gjør det, så er det på din kappe, ikke min, uansett hvordan du vrir og vender på det.
Enda verre er det hvis jeg «visstnok» etter «objektiv vurdering», også kjent som synsing, skal ha sagt det muligens, hvis man tolker det dit hen, av andre mennesker som ikke liker meg i utgangspunktet.
Uansett, så er det ditt eget ansvar som gjør det.
Den nye generasjonen med «det er familien min sin skyld at jeg er feit» har en helt håpløs tankegang.
Unnskyldninger og bortforklaringer på absolutt alt som er.
Ser ut til at Ron Paul er i ferd med å bli bannet på facebook. Midlertidig låst siden.
Er det utelukkende høyrepolitikere som blir sensurert av techselskapene, eller er jeg bare biased?
Du er ikke biased. Det virker som de har gått så langt nå at de er nødt til å forsøke å sensurere alle som sier dem imot. De er “past the point of return”. Er vi heldige slår pendelen tilbake på disse grusomme selskapene nå, vi kan bare håpe.
Han skriver på twitter her (sålenge det varer).
Virker som grunnen er at han bare befant seg på jordens overflate.
For noen er det nok til å hate
Nei, de burde ikke bli stengt. Men det burde ikke Trump sin twitter-konto blitt heller.
De 90 millionene som fulgte ham gjorde det av fri vilje. De blir ikke påpresset de på noen måte.
USA blir heller ikke tryggere av å sensurere Trump.
Følgende historiske sitat tror jeg er profetisk angående fremtiden til USA, amerikanere og resten av den såkalte “frie verden”:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Jeg tar verden slik den er og ikke slik jeg ønsker den skal være.
Det er dessverre slik at en veldig stor andel av Trump-supportere viser seg å ikke ha evnen til å tenke selv. De følger han blindt uansett budskap.
Du kan jo se på Jordan Klepper sine humorinnslag fra Trump rallies.
Og ja, han har valgt ut de verste av de verste, men det er jo ganske tydelig at mange er på det nivået.
“Jeg gjør som Trump sier”
Likevel så bommer du, da det fortsatt er deres eget valg å gjøre hva andre sier, eller ikke.
Når det kommer til evner + selvtenkende, så…lar jeg den ligge.
Det blir for enkelt…
Ha en god natt.
Jeg tror ikke på bedring på kort sikt, men kanskje på lang sikt. Trump kommer ikke til å nå ut til så mange uten Twitter.
Kanskje noen sau blir reddet
Edir: Ser at klovnefjesene er i gang fra Tusse, så da tror jeg at jeg tar kvelden.
God natt
Vi er der ja. “De som er uenige med meg er dumme.”
Klassisk. Se hvor langt den holdningen har tatt USA.
75m mennesker idiotforklarte, nå bunnløst frustrerte mennesker.
På ingen måte, men det er ganske påfallende hvor mange som tar Trump på ordet. Du har jo direkte bevis på det ved påstander om valgfusk.