Ok, jeg får ta en post til.
Det du sier her er jo hele poenget mitt. Trump går på med et titalls rettssaker for å omgjøre valgresultatet. Her vil han underkjenne stemmer pga tekniske feil, døde folk som stemte osv osv, det er greit nok, men han var ikke i nærheten av å vise noen form for omfattende valgjuks.
Samtidig sier han om og om igjen på Twitter at demokratene har jukset og dumpet millioner av falske stemmer inn i systemet. Dette tror veldig mange Trump velgere på.
Ikke kom her å si at stormingen av Captiol Hill hadde skjedd dersom Trump hadde oppført seg som en vanlig person og holdt en “concession speech” i stedet for å banke inn i folk at valget var stjålet.
Ja, alle har ansvar for egne handlinger, men alle blir påvirket av stimuli utenfra og det er her jeg mener Trump velgere er ganske spesiell. Det følger han uansett hva han sier og i større grad en noen annen politiker i nyere tid.
Derfor er det helt klart at Trump må ta en stor del av skylden for hendelsene sjette januar. Dere kan jo høre på hva Mitt Romney sier i talen sin kort tid etter angrepene.