Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Det siste året har demokratiske senatorer og representanter samt media oppfordret til oppvigleri mange ganger. Det var visst ikke noe problem å demonstrere før i år. Det er ikke første gang en offentlig valgmannsbygning er blitt angrepet. Sist gang var blant annet Pelosi på TV og oppfordret folk å “ta til gatene”.

En standard for Trump og hans støttespillere og fans og en annen standard for demokratene og deres støttespillere. Typisk! Og selv om mediene slenger seg på og er enig i at Trump er fæl og alle som har støttet han skal straffes så betyr ikke det at folk kommer til å godta det. Dette kan komme til å eksplodere enda mer nå desverre.

Nå som tech selskaper har lov til å banne 70 000 (twitter) brukere fordi de ikke liker dem, og politikerne på venstresiden er enig i det, så har de vel ingen problemer med at private bedrifter som hoteller, golfklubber, restauranter osv begynner å stenge ute enkelte demografiske grupper fra deres områder da?

4 Likes

Det er sagt masse rart om Corona fra alle sider. Ikke bare Trump som har tatt feil om viruset. Og han forkynner ikke dette nå nei.

Jeg mener han har håndtert Corona dårlig. Men det er slett ikke sikkert at det hadde gått bedre om demokratene hadde styrt. De ville ikke stenge fly fra Kina en gang.

De største Corona problemene i USA, er i stater med overveldende mange demokratiske velgere.

3 Likes

Hvem er det som sier at det er et problem å demonstrere nå? Du mener det ikke er forskjell på angrepet på kongressen og en hvilken som helst annen demonstrasjon? Da er du isåfall uenig med flertallet av både demokrater og republikanere.

Tror ingen har noe problem med at et hotell med forbud mot å drite i bassenget stenger ute personer som fortsetter å drite i bassenget hver gang de kommer på besøk.

7 Likes

Det var ganske ville tilstander under de andre demonstrasjonene. Og offentlige valgmannsbygninger ble som sagt angrepet. Og boligene til helt uskyldige folk. Samt hele handlegater ‘satt i brann’.

Du kan lese litt mer her. Styrelederen for Republicans Abroad Norway uttaler seg veldig bra i Nettavisen. Jeg er veldig enig med han.

1 Like

CNN LIVE Impeachment trial nå. Anbefales!

Tror folk snart må skjønne at vi lever i to forskjellige i virkeligheter. Og det er greit det - det har vi gjort i lang tid. Jeg vet at det er å si “the quiet part out loud”, men det er sant.

At CNN, MSNBC, NYT og WAPO er hyklersk vet alle og det er ikke vits å poengtere det. Høyresiden selv er hyklersk - men min mening er at høyresiden er ikke er det i like stor grad, ei heller like hyperventilerende. Og det er kanskje akkurat dette som gjør at høyresiden/konservative taper akkurat nå. Det er kanskje det som gjør at du kan ha opptøyer mer eller mindre sammenhengende siden Ferguson, eller at republikanske politiker blir skutt av Bernie Sanders tilhengere, uten at media eksploderer eller at Gud og hvermann fra motstandersiden skal fengsles eller stilles for riksrett.

5 Likes

Fikk sett et par innlegg. Holy moly. Du snakker. En liten aha opplevelse. Han ene (D) fra husker ikke, som het husker ikke var i overkant energisk.
Her skulle det drepes over en lav sko, inkl pence og pelosi. Altså, trump skulle…

Jeg har tenkt at politikere i Norge lever i sin egen verden jeg, men nå er jeg usikker.

«In light of reports of more demonstrations, I urge that there must be NO violence, NO lawbreaking and NO vandalism of any kind. That is not what I stand for, and it is not what America stands for. I call on ALL Americans to help ease tensions and calm tempers. Thank You.»
——————————————

Oj oj. Et statement, så sent norsk tid. Jaja,her er det bare å fyre opp kaffekanna, sette seg til, å tolke shiten ut av disse ordene.
Det må være et hemmelig språk inni her, som oppfordrer til vold…

2 Likes

En skriftelig uttalelse 1 uke etter opptøyene, når han i mellomtiden har uttalt han føler null ansvar for hva som skjedde.

Eg er imponert.

La oss se om han klare å sitta ut resten av perioden uten å komma med noe meir vas. Han har tross alt sagt det er på tide å få ned spenningen og roa temperamentet. La oss se om han klare det før vi gir han ein applaus.

Denne uttalelsen gjelder for uka som kommer, og har med overtagelsen til Biden å gjøre.

Men jeg ser hvordan informasjonsinnhentingen din virker, så nå kan jeg si med samme level av sarkasme:

Eg er imponert.

1 Like

Eg veit den gjelde for kommande uka. Men står fremdeles med det eg skreiv. Vi får se om han klare å etterleve det teamet rundt han har sendt ut.

“They’ve analyzed my speech, my words,” he said. “Everybody to a T thought it was appropriate.”

Da ble det ny verdensrekord! :tada:

1 Like

Du trenger ikke unnskylde deg for noe du ikke er ansvarlig for. Det er dette systemet vesten er bygget på. Noen må bevis at du er skyldig, du trenger ikke å bevise at du er uskyldig.

Talen hans fra den 6te er der ute på nettet. Du kan se igjennom den selv - det er ingenting å ta han på.

3 Likes

Selvsagt vet du det. Du skrev sikkert bare det under her feil :roll_eyes:

Var en som la ut talen ord for ord tidligere idag. Tar meg friheten til å legge den ut igjen.
Ha en fin kveld.

1 Like

På kornet :rofl:

6 Likes

Det er så mye moro å ta av at jeg synes det er cheap shots å gå etter utseendet osv…

1 Like

Til konservative som blir sprøytet full av tullet om “Trump sin retorikk” i disse dager, og som begynner å “kjøpe” propagandaen - husk dette er venstresiden sin hverdagslige retorikk. Og det er det som gjør folk forbannet.

2 Likes

Han kaster så solid gjengen sin under bussen, fine greier.

Men et bra budskap. Alvoret har sunket inn nå virker det som.

3 Likes

Han må jo ha blitt forklart at han kan ende i fengsel eller noe?? Merkelig vending.

edit: jeg har aldri hørt han så veltalende og sammenhengende før.

1 Like